-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.1
2.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futt
er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
D!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Kable. Regulator.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <X...@1...0.0.1>
<5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
<pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
<a...@g...com>
<pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
<e...@g...com>
<pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
<3...@g...com>
<5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Sat, 23 Jun 2018 12:05:32 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 73
Message-ID: <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
X-Trace: 1529748387 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 594 37.128.4.7:2686
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5036
X-Received-Body-CRC: 3350023608
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634449
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-06-23 o 09:48, Uzytkownik pisze:
> W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
>> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie
>> opisales. Prosilem o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow
>> w sytuacjach jakie opisales. Nie doczekalem sie. Mechanizm czyli
>> dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak reaguje regulator w
>> takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy alternator,
>> co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co
>> ma sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
>
>
> Bzdury piszesz.
>
> Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
> w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
> alternatorze) lub regulator napięcia.
Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ
MOŻLIWOŚCI :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i
spróbuj mi wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro
podłączony jest do OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem
zamkniętym i żaden prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma
prawa go uszkodzić. Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie
ładowania akumulatora i żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego
wpływu, żeby się uszkodził.
http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
/alternator9.jpg
>
> Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
> "dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
> jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
> rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
> obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.
Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
(praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
rozruchu).
Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
nie z tym co napisałem :)
>
> W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
> dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
> prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
> sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
> wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
> "dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
>
> Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
>
> Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
>
> Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
> (dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
>
> Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
> potrzeba to czas należy wydłużyć.
>
> Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
> odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
>
> Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
> rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
>
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 23.06.18 12:07 LordBluzg(R)
- 23.06.18 12:50 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 16:08 Malkoit
- 23.06.18 16:36 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 17:42 Malkoit
- 23.06.18 17:44 Malkoit
- 23.06.18 20:22 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:28 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 20:50 LordBluzg(R)
- 23.06.18 22:18 Uzytkownik
- 23.06.18 22:19 Uzytkownik
- 23.06.18 22:41 Zenek Kapelinder
- 23.06.18 23:27 LordBluzg(R)
- 23.06.18 23:39 Marek S
- 24.06.18 10:17 Uzytkownik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod