eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!85.1
    2.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futt
    er-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b2a8d7a$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <pge3jr$1ro$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <pgggoh$dcq$1@news.mixmin.net>
    <a...@g...com>
    <pghbc8$pr0$2@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <pgi2dk$vj7$3@news.mixmin.net>
    <e...@g...com>
    <pgj72q$o74$3@news.mixmin.net>
    <3...@g...com>
    <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Sat, 23 Jun 2018 12:05:32 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b2dfb82$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 73
    Message-ID: <5b2e1ba3$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 37.128.4.7
    X-Trace: 1529748387 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 594 37.128.4.7:2686
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5036
    X-Received-Body-CRC: 3350023608
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2634449
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-06-23 o 09:48, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2018-06-22 o 23:54, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Nie ma zadnego ryzyka uszkodzenia alternatora w warunkach jakie
    >> opisales. Prosilem o opisanie mechanizmu uszkadzania sie alternatorow
    >> w sytuacjach jakie opisales. Nie doczekalem sie. Mechanizm czyli
    >> dokladnie co sie dzieje w alternatorze. Czyli jak reaguje regulator w
    >> takiej sytuacji, skad mialby sie wziac prad uszkadzajacy alternator,
    >> co sie bedzie dzialo na wolnych obrotach na srednich i na wysokich, co
    >> ma sie uszkodzic w alternatorze i dlaczego.
    >
    >
    > Bzdury piszesz.
    >
    > Akurat Malkoit ma rację. Wystarczy, że akumulator w "dawcy prądu" będzie
    > w kiepskim stanie i szlag trafi alternator (a w zasadzie diody w
    > alternatorze) lub regulator napięcia.

    Nie. Regulator napięcia nie ucierpi, bo fizycznie NIE MA TAKIEJ
    MOŻLIWOŚCI :) Już to pisałem. Spójrz sobie na schemat elektryczny i
    spróbuj mi wyjaśnić JAKIM cudem ma się spalić regulator, skoro
    podłączony jest do OSOBNEGO uzwojenia (wzbudzenie) które jest obwodem
    zamkniętym i żaden prąd, powyżej tego co krąży w tym obwodzie nie ma
    prawa go uszkodzić. Regulator NIE JEST połączony szeregowo w układzie
    ładowania akumulatora i żadne "przepięcia czy zwarcia" nie mają na niego
    wpływu, żeby się uszkodził.

    http://www.auto-wiedza.pl/wp-content/uploads/2014/03
    /alternator9.jpg
    >
    > Mechanizm jest prosty. Odpalając "biorcę" na przewodach prąd płynie od
    > "dawcy" z akumulatora, pod warunkiem, że jest on w pełnej sprawności i
    > jest naładowany. Jeżeli akumulator jest w kiepskiej kondycji to prądem
    > rozruchowym popłynie z alternatora, a ten nie jest przystosowany do
    > obciążania prądami rzędu kilkuset amperów.

    Poniekąd tutaj się zgodzę że jeśli nie istnieje dobry "bufor" prądowo
    napięciowy w postaci sprawnego akumulatora dawcy to obciążenie
    (praktycznie zwarcie) rozrusznikiem biorcy i jego wydojonym aku weźmie
    więcej energii niż w stanie "normalnym" gdzie alternator nie jest
    obciążony "zwarciem" rozrusznika, bo nie pracuje (standardowy moment
    rozruchu).

    Ale jak już wyżej napisałem, uszkodzenie REGULATORA nie nastąpi i jeśli
    ktoś jest fajnym debilem, to może się kłócić ze schematem elektrycznym a
    nie z tym co napisałem :)
    >
    > W tym przypadku ch.....we, chińskie, cienkie przewody rozruchowe ratują
    > dupę wielu kierowcom, bo takie przewody mocno ograniczają wartość tego
    > prądu płynącego z auta "dawcy" podczas odpalania auta "biorcy". Ludzie
    > sobie nie zdają sprawy, że jakby mieli porządne grube przewody to w
    > wielu przypadkach taka uprzejmość mogłaby się skończyć awarią samochodu
    > "dawcy". Niestety znam przypadki takich awarii.
    >
    > Dlatego procedura rozruchu drugiego auta powinna wyglądać tak:
    >
    > Podłączamy przewody rozruchowe (najpierw przewód + później przewód masy)
    >
    > Odpalamy auto "dawcy", wyłączając wszelkie możliwe odbiorniki energii
    > (dmuchawy, klimę, światła, nawet radio itd.)
    >
    > Czekamy 15-30 min. aż akumulator "biorcy" się podładuje. Jeżeli jest
    > potrzeba to czas należy wydłużyć.
    >
    > Jeżeli jesteśmy pewni pełnej sprawności akumulatora "dawcy" to możemy
    > odpalać auto "biorcy" bez wyłączania auta "dawcy".
    >
    > Jeżeli akumulator "dawcy" jest w kiepskiej kondycji lub jest mocno
    > rozładowany to wyłączamy silnik "dawcy" i odpalamy silnik "biorcy".
    >


    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: