  • Data: 2010-09-14 19:36:51
    Temat: Re: K800i
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Sep 2010 18:34:02 +0200, Merynos wrote:
    >SE K800i
    >2. Dlaczego, przy stosunkowo dobrym aparacie fotograficznym, jest tak
    >skandalicznie niska jakosc filmikow wideo

    Innych modeli tez to dotyczy. IMHO - kiepski algorytm kompresji.
    Moze nie chca sobie robic konkurencji dla kamer :-)

    >3.Dlaczego maksymalna glosnosc dzwieku w sluchawkach jest taka mala?

    Sluchawki trzeba dobrac i jest znosnie :-)

    >4. A propos radia - mialem przedtem Motorole, ktora miala radio dwa razy
    >czulsze. To w SE jest na poziomie radyjek sprzedawanych na targu za 5 zl albo
    >dodawanych za darmo do gazet.

    Nie rozkrecalem - ale teraz sa rozne gotowe kosci, np bluetooth i FM w
    jednej. Wsadzasz, laczysz, cieszysz sie ze dziala, nie zastawiasz ze
    slabo.

    >I nic tu nie pomoze RDS, ktory zreszta trzeba czesciowo wylaczyc bo
    >ma brzydki zwyczaj czasem przelaczac z lepszej stacji na gorsza.

    Bo to nie samochod i RDS sluzy do wiedzenia co za utwor puszczaja :-)

    >I przy okazji - dlaczego z radia nie mozna nagrywac na dyktafon (mozliwa
    >zmiana sterownikow -jw.) Czy moze chodzi o prawa autorskie?

    Jesli nie myslisz sie co do tych sterownikow i sprawa jest softwareowa
    .. moze po prostu nie pomysleli. Nie ma urzadzen idealnych, w kazdym
    cos jest nie tak jakby czlowiek sobie zyczyl.
    Czasem celowo - drozsze modele tez sie musza sprzedac :-)

    >W takim razie propnuje zakazac wszystkich urzadzen i programow nagrywajacych!

    Sany bardzo chetnie - pamietaj ze posiadaja tez spora ilosc praw
    autorskich :-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_CD_copy_protec
    tion_scandal

    >6. Dlaczego w odwarzaczu audio nie ma opcji "graj dany folder". Jest w necie
    >taka aplikacja "Folder Player", ale przelaczyc sie do niej - patrz p. 5

    Trzymac ciagle uruchomiona :-) (K800 ma wielozadaniowa jave ?)

    Albo przygotowac sobie liste odtwarzania. Zwykly plik m3u

    >7. Dlaczego w odtwarzaczu wideo nie ma pamieci punktu wylaczenia, a przy
    >ogladaniu w pwiekszeniu (bardzo przydatne przy filmach z napisami) nie ma w

    Ogladanie w powiekszeniu zeby bylo napisy widac ?
    To jakas wyzsza forma masochizmu ? :-)

    >9. Dlaczego telefonem nie mozna odczytac temperatury, chociaz sa dwa czujniki
    >(patrz oprogramowanie alternatywne - jw.)

    Byc moze jeden w baterii a drugi w procesorze i nie sluza do pomiaru
    temperatury zewnetrznej. Hm, wydaje mi sie ze to mozna jakos odczytac
    .. przez komputer czy z javy

    >10. Dlaczego konfiguracja inernetu jest tak skomplikowana - chociaz nie jestem
    >laikiem

    Moze jednak jestes ? Jak cos ma miec duze mozliwosci, to musi byc
    skomplikowane w konfiguracji :-)

    Ja narzekam na szybkie rozlaczanie sesji GPRS przez programy java.
    Co chwile im sie zamyka i co chwile lacza sie na nowo.

    >11. lnzynierowie SE robia wszystko, aby ktos nie poprawil ich knotow - wgranie
    >alternatywnych sterownikow bylo w miare mozliwe do wersji CID 52, ale nowsze
    >maja CID 53, w ktorym jest to mozliwe, ale przerazajaco i zniechecajaco
    >skomplikowane, a w dodatku jak ktos ma starszy CID i wlaczona akualizacje, to mu
    >bez pytania aktualizuje na 53 i dupa.

    No bez przesady - to nie jest telefon z otwartym system operacyjnym.
    Cala masa urzadzen jest tak robiona ze producent dostarcza firmware i
    nie przewiduje sie zadnych mozliwosci konfigurowania.
    Ba - nawet tez z otwartym system niekoniecznie musza umozliwiac
    grzebanie w driverach

    Szczegolnie ze .. malo czasu maja nastolatki na zmiany. Beda
    poprawiac, poprawiac, a zanim poprawia to aparat zniknie z uzytku :-)

    >W sumie nie wiem, czy jest jakas firma rownie nieudolna i nieprzyjazna dla
    >uzytkownika.

    No, ale ma tez zalety. Przyzwoity aparat, spora ilosc pamieci,
    wielozadaniowa java, rozbudowany terminarz, budziki, swobodny transfer
    plikow [to o K550 - mysle ze K800 jest podobny].

    No coz - czas sobie kupic smartfona.

    J.