  • 161. Data: 2012-04-07 21:33:53
    Temat: Re: Juz wiem czemu sie niektorym iPhone nie podoba...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 Apr 2012 17:05:57 +0200, Irek N. napisał(a):
> [...]
    > powiedział, że mamy to polubić, te typy tak mają, a jak nie chcemy kurzu
    > przed szybą, to wysłać do nich. W 2 tygodnie przeczyszczą.
    > Na pytanie co przez ten czas z kompem, na czym pracować? Odpowiedzieli
    > że za 200 PLN wypożyczą podobny na czas naprawy. Niby OK, ale...
    >
    > Dostanę nadal źle zaprojektowany sprzęt, który po kolejnych 3-4
    > miesiącach będę musiał wysłać ponownie do czyszczenia. Na pytanie czy da
    > się to trwale usunąć usłyszałem, że raczej nie. Czasami tak jest i jest
    > to nienaprawialne.
    > Nawet nie byli świadomi co właśnie zrobili. Sprzęt ma rozszerzoną

    Zamierzasz czyscic czesto czy wykorzystasz przyznanie do niezgodnosci z
    umowa/usterki ?

    Ale wezmy takiego Acera - CD z windowsem nagrane na partycji.
    OK, taki teraz standard, kto chce moze sobie zgrac na plyty.
    Ale zgralem i nie dzialaja. Co zrobic ? Trzeba im wyslac notebooka do
    naprawy. Najblizszy serwis jest w Bratyslawie. Przesylka co prawda na ich
    koszt, ale dwa tygodnie naprawa jednak trwa. Ciekawe ile ich to kosztowalo

    J.

  • 162. Data: 2012-04-07 22:02:38
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 10:35:19 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > CHyba się zatrzymałeś jakies 10 lat temu w informacjach. Wtedy właśne po
    > raz pierwszy Adobe nową wersję Photoshopa wydało najpierw pod Windows, a na
    > maki sporo później. A potem było jeszcze gorzej.

    Waldku, czego nie zrozumiałeś w zdaniu "jest często przedstawiany jako
    nadający się do obróbki grafiki i zdjęć" i czemu miałoby to stać w
    sprzeczności z tym co napisałeś?

    > I nie będzie miał problemów z chłodzeniam oraz sztucznie spowalnianych
    > procesorów jak macbook pro

    Nie, ultrabook najczęściej będzie miał naturalnie spowolniony procesor. W
    każdym razie w porównaniu z wariantem z normalnego laptopa.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 163. Data: 2012-04-07 22:06:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 07 Apr 2012 19:42:08 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    0-q3000-gw36-pn-i2252926094.html

    > Tak, to prawda zwa je DTR (desktop replacement). Fajnie, ze ktos robi
    > sprzet bez kompromisow: max mocy, dosc pancerna obudowa, solidne odporne
    > na duze obciazenia komponenty w srodku. Oczywiscie do dobrego
    > stacjonarnego sie nie umywaja - po przesiadce z M6300 na stacjonarny z
    > i7 980X czas renderingu spadl niemal dziesieciokrotnie!!
    > No ale jesli ktos musi sie przemieszczac to bedzie niezle rozwiazanie.

    > Seria XPS to komputery dla graczy z choinkowym designem, prawda? ;]

    A który gracz wybierze coś z tak marną grafiką? ;) Dla graczy to Dell ma
    Alienware :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 164. Data: 2012-04-07 22:14:18
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 22:02:38 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Waldku, czego nie zrozumiałeś w zdaniu "jest często przedstawiany jako
    > nadający się do obróbki grafiki i zdjęć" i czemu miałoby to stać w
    > sprzeczności z tym co napisałeś?

    To ty nie rozumiesz sytuacji, że już nawet wyznawcy wiedzą, że nie ma czego
    tak przestawiać.

    > Nie, ultrabook najczęściej będzie miał naturalnie spowolniony procesor. W
    > każdym razie w porównaniu z wariantem z normalnego laptopa.

    Owszem, nie (c)
    Porządny ultrabook będzie miał mobilny procesor, najczęściej ULV czyli
    Ultra Low Voltage, który zapewni podobną moc, przy mniejszym nagrzewaniu
    się. Zazwyczaj przy wyższym koszcie samej części
    Nieporządny ultrabook albo macbook pro będzie miał procesor który w
    porywach osiąga 80% swojej nominalnej mocy, czasem też kartę graficzną
    która jest sztucznie spowolnina
    http://www.maconintel.com/news.php?article=178
    https://discussions.apple.com/thread/2782057?start=0
    &tstart=0
    https://discussions.apple.com/thread/2796063?start=0
    &tstart=0
    Przy czym spowalnianie procesora żeby zaoszczędzić energię jest całkowicie
    normalnym procederem w całym przemyśle. Róznica polega na tym, że pecet w
    momencie zapotrzebowania na moc przyśpiesza, a Macbook też przyśpiesza, ale
    wolniej i rzadko osiąga 100% mocy

    Na koniec sugerowałbym już koniec tego offtopu - wszyscy daliśmy się
    sprowokować trollowi do flejmu, w dodatku nie związanego z tematem grupy.
    Więc może już dość tego.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 165. Data: 2012-04-07 22:49:51
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zamierzasz czyscic czesto czy wykorzystasz przyznanie do niezgodnosci z
    > umowa/usterki ?

    Niech naprawiają, jak nie dadzą rady, prawo gwarantuje mi wymianę lub
    zwrot kasy. Szczerze wolał bym aby naprawili, ale z niezrozumiałych dla
    mnie powodów "sie nie da, Panie".

> [...]
    > koszt, ale dwa tygodnie naprawa jednak trwa. Ciekawe ile ich to kosztowalo

    Widzisz, serwisy różne bywają. Tutaj chyba nie mają wiele do roboty,
    skoro nie ma serwisu w PL.
    Mnie spodobał się serwis Samsunga (nie kombinowali tylko wymienili
    telefon na nowy, pozostawiając mi przy okazji cały osprzęt, więc mam dwa
    komplety). Z telefonem mogłem sobie poczekać 2 tygodnie, ale z kompem
    już niekoniecznie. Wybrałem właśnie Dell-a, gdyż jako jedyny oferował to
    co potrzebowałem, gwarancję że nie będę się wkurzał na uszkodzone
    piksele w monitorze*, oraz w razie czego - szybką reakcję serwisową z
    kompem.
    Popatrz jak to zrobił Apple. Nie dość że mają problem przyznać się do
    spaprania przynajmniej 2 linii produktów, starają się ściemniać z
    naprawą, to jeszcze każą sobie płacić za wynajem sprzętu na czas
    naprawy. Nie ma w tym nic bardzo złego, ale najwyraźniej te produkty nie
    powinny trafiać w biznes.

    Miłego.
    __
    Irek.N.
    * kupiłem wcześniej Eizo, ale po przeczytaniu warunków gwarancji okazało
    się, że jest zupełnie inaczej niż sprzedawca obiecywał, monitor oddałem.

  • 166. Data: 2012-04-08 00:25:16
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 21:14:18 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > To ty nie rozumiesz sytuacji, że już nawet wyznawcy wiedzą, że nie ma czego
    > tak przestawiać.

    Waldku, napiszę ci to dużymi literami: NIE PISAŁEM O WYZNAWCACH. Tylko o
    sytuacji w której komputer służy do pracy ze zdjęciami/grafiką. Wyznawców
    ty tu już wsadziłeś i w sumie zupełnie nie wiem po co.

    > Owszem, nie (c)
    > Porządny ultrabook będzie miał mobilny procesor, najczęściej ULV czyli
    > Ultra Low Voltage, który zapewni podobną moc, przy mniejszym nagrzewaniu
    > się.

    Nie zapewni podobnej mocy, jeśli nominalne taktowanie jest na poziomie
    60-70% zwykłego procesora.

    > Zazwyczaj przy wyższym koszcie samej części
    > Nieporządny ultrabook albo macbook pro

    MacBook Pro nie jest żadnymm konkurentem ultrabooków. Proponuję trzymać się
    porównań typu ultrabook/air.

    > będzie miał procesor który w
    > porywach osiąga 80% swojej nominalnej mocy, czasem też kartę graficzną
    > która jest sztucznie spowolnina

    Owszem, możliwe. Ale sztuczne spowolnienie karty graficznej to nie jest nic
    niespotykanego w PC - nawet stacjonarnych, nie mówiąc już o laptopach.
    Wręcz przeciwnie, zdarza się zastraszająco często - do poziomu w ktorym ten
    sam GF 555M może się się różnić wydajnością o kilkadziesiąt procent w
    różnych modelach sprzętu.

    > http://www.maconintel.com/news.php?article=178

    Po co mi linkujesz to muzeum? Czemu od razu nie coś z epoki W98?

    > https://discussions.apple.com/thread/2782057?start=0
    &tstart=0
    > https://discussions.apple.com/thread/2796063?start=0
    &tstart=0

    Czego mają dowieść te linki, poza tym że użytkownicy przeważnie nie mają
    pojęcia o sprzęcie który posiadają?

    > Przy czym spowalnianie procesora żeby zaoszczędzić energię jest całkowicie
    > normalnym procederem w całym przemyśle.

    Hem, hem, w Turbo Boost, do którego linkujesz, jakby nie o to jednak
    chodzi. Zupełnie nie o to.

    Zgoda.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 167. Data: 2012-04-08 00:26:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 07 Apr 2012 22:49:51 +0200, Irek N. napisał(a):

    > Niech naprawiają, jak nie dadzą rady, prawo gwarantuje mi wymianę lub
    > zwrot kasy. Szczerze wolał bym aby naprawili, ale z niezrozumiałych dla
    > mnie powodów "sie nie da, Panie".

    Bo to się nazywa wada konstrukcyjna. A tych naprawami się usunąć nie da.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 168. Data: 2012-04-08 10:52:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Bo to się nazywa wada konstrukcyjna. A tych naprawami się usunąć nie da.

    Tak, tak, masz rację, tak to należy traktować. Sęk w tym, że w/g serwisu
    zdarzają się dobre, a skoro tak, to może da się coś z tym zrobić.
    Choć z drugiej strony, stać mnie na naprawy, a dzięki nim co jakiś czas
    będzie nowy komp :) aż do momentu gdy trafię na sprawny ;)
    Bardzo jestem ciekaw jak to będzie w praktyce wyglądało.

    __
    Pzd,
    Irek.N.

  • 169. Data: 2012-04-08 16:30:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Sprzęt Apple jest często przedstawiany jako nadający się do obróbki
    > grafiki i zdjęć. A to już duże ilości danych.

    Po pierwsze musiałby mieć lepsze matryce w standardzie a nie zwykle
    badziewie jak w każdym tani lapku.

  • 170. Data: 2012-04-08 18:03:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 16:30:00 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > Po pierwsze musiałby mieć lepsze matryce w standardzie a nie zwykle
    > badziewie jak w każdym tani lapku.

    MacBook mojej pani ma matrycę IPS. To nie jest to samo, co ma "każdy tani
    lapek" - oczywiście da się znaleźć coś podobnej klasy lub lepsze - ale nie
    będzie to już tanie.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,