  • Data: 2009-01-19 14:42:14
    Temat: Re: Jest ?le (Nikon)
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-01-19 15:16:00 +0100, "L'e-szczur" <l...@a...waw.pl> said:

    > I tu sie mylisz. Inwestowanie w poszerzanie portfolio nie musi byc
    > realizowane z zyskow ze sprzedazy. To moze byc rowniez znak, ze Sony
    > chce przebic sie do pierwszej ligi i wtedy zaczac zarabiac.

    Poniekąd ich stać, ale nie sądze. R&D i koszty linii produkcyjnych
    muszą się w jakiejś części zwracać. Choćby na wypadek kryzysu, przełomu
    technologicznego u konkurencji itepe. Duże firmy, po kilku
    doświadczeniach z przełomu wieków, a zwłaszcza japońskie nie mają w
    zwyczaju szarżować.

    > lę, że wśród
    >
    > Napisales: "Myślę że znacznie większe
    > znaczenie miało przejęcie pewnych starszych rozwiązań..."
    > O jakich starszych rozwiazaniach (innych niz Minolty) w takim razie
    > pisales?

    Np. o paru stałkach czy jasnych zoomach, oraz lampach opracowanych
    przez Minoltę, a które prawie bez zmian tłucze/tłukło Sony. Kanały
    dystrybucji też nie są bez znaczenia.

    > Tyle, ze produkuja szkla z mocowaniem Sony/Minolty. Nie o to pytalem.

    Tak, ich własne, opracowane od zera. Co oznacza czas i pieniądze.

    > Widocznie potencjal wydawal sie byc na tyle duzy, ze Sony przejelo
    > cala firme.

    Myślę, że ważniejszy był dział R&D z jakimś tam doświadczeniam, gotowe
    rozwiązania, patenty. Sama marka też, ale nie widziałem aby Sony jakoś
    szczególnie mocno z niej czerpało w swojej komunikacji marketingowej.

    de Fresz