eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeśli nie DK8 - to co ? Poradnik ;) › Re: Jeśli nie DK8 - to co ? Poradnik ;)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeśli nie DK8 - to co ? Poradnik ;)
    Date: Mon, 11 Jul 2011 23:46:22 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 152
    Message-ID: <ivfqve$6q1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <ivd2si$ge1$1@node2.news.atman.pl> <ivern9$lgf$1@news.onet.pl>
    <ivf9jb$kr4$1@node2.news.atman.pl> <ivffli$bgf$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-160-125.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1310420782 6977 87.205.160.125 (11 Jul 2011 21:46:22
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 11 Jul 2011 21:46:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: Virus_maker_ver/3.997 (WINZGROZA XP; U; WINZGROZ NT 5.1; en-US;
    rv:1.7.12) Gecko/20050923 Thundercat/1.0.7 Mnenhy/0.7
    In-Reply-To: <ivffli$bgf$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2383991
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-07-11 20:33, J.F pisze:

    >>> 18:11 - jestes gdzies na wysokosci Blonia, tylko z boku. 1h27 od
    >>> Leczycy
    >> Jeszcze raz zaznaczę - nie spieszyłem się zupełnie, i
    >> zasadniczo odpuściłem realnie 70 % okazji do wyprzedzania,
    >> które normalnie bym wykorzystywał ...
    > z tego co ja widzialem to niewiele ich bylo, bo gesty jednach
    > ruch, i niewiele by daly - przeskoczysz o 10 ciezarowek to ile
    > zyskasz - 500m ? :-)

    Zawsze, ale to zawsze jak płacę w kasie, przede mną na papierze
    z fiskalnej pojawiają się kolorowe paski. Zawsze, ale to zawsze
    na towarze u kogoś przede mną nie ma kodu paskowego. W
    samochodzie zawsze na siedzeniu pasażera siedzi Murphy. Jak nie
    wyprzedzę 3 ciężarówek, to jedna z nich przypierdoli w osobówkę
    i korek (aka ostatnio przed samą obwodnicą oleśnicy ... myślę se
    - a jebał pies te 3 tiry, zara obwodnica, to polece ... No i
    przypierdolił ... 30 minut w plecy) ... Murphy ma to do siebie,
    że jak nie "zyskasz tych" paru metrów, to zazwyczaj złapiesz się
    na czerwone, ktoś przed tobą wysra silnik etc ;) Pecha mam w
    życiu, więc te 500 metrów czasem czyni cuda (aka również mój
    ostatni postój na końcu S7 bo 200 metrów przede mną zdarzył się
    dzwon. Można powiedzieć, że jakbym był te 200 metrów dalej, to
    brałbym w nim udział, ale kto nie ryzykuje, ten nie jedzie :) )

    >>> od Lodzi do Blonia - prawie 1h53, 93km ze srednia 50 :-(
    >>> Urwales pol godziny od Leczycy i omijajac korek w Bloniu.
    >> Wyjaśnię - to urwanie czasu oparte jest akurat na tym, że
    >> zawieszenie sport... tfu ! służbowe. Choć znam w tamtym miejscu
    > ja tam swojego wlasnego tez nie oszczedzam :-)

    Powiem Ci, że parę lat temu napisałeś jedną bardzo mądrą rzecz
    na PMSie, gdy woziłem się jeszcze beemką. Że we Wro zawias tak
    czy siak zmieniasz regularnie, więc zapierdalasz po dziurach,
    żeby wiedzieć za co płacisz ;) Wziąłem to sobie na poważnie do
    serca, i jakoś drastycznie nie wzrosła mi częstotliwość prac
    przy zawieszeniu .Więc rozumiem :)

    > Urwales dlatego ze pojechales nietypowymi drogami - mozna bylo
    > pojechac 60 a nie 44 :-)
    >>> Niestety - trzeba znac wszystkie lokalne myki, albo sie zdac na
    >>> jakas nawigacje z korkami online. Nawigacja, przynajmniej
    >>> mapamap - kompletnie zawodzi w tamtych okolicach - za maly
    >>> ekran.
    >> Traffic w takich zadupiach w AM się nie sprawdza. Tak samo jak
    > Ciekawe .. powinien chyba wykryc ze na drodze jest srednia 40 i
    > zaproponowac inna trase, nawet jesli ma tam zalozona predkosc 60
    > czy 50 ..

    Tak pięknie to to nie działa :) Częściej zaproponuje ci drogę pt
    : NIC DOSŁOWNIE NIC nią nie jedzie (bo zamknięta z powodu
    remontu) więc, skoro pusta, to pewnie się tam zapierdala ;). Z
    traffica korzystam tylko i wyłącznie w dzień. W nocy się nie
    odważę i jadę tak jak mi rozum podpowiada, bo czasem traffic
    mimo tego, że LIVE, to prognostykuje sobie trasę w oparciu o
    *prognozy* a nie ruch realny. A to bywa zgubne.

    >> się nie sprawdza totalnie w Przemyślu. Ale jednak powiem
    >> wprost: nie trzeba znać. Trzeba mieć duży ekran w nawigacji i
    >> widząc co
    > teraz siedze przy normalnym komputerze, 17", a i to mam klopot -
    > albo mi nie pokazuje gminnych drog, albo nie widze kierunku
    > glownego. Nawet na "duzej" nawigacji bedzie jeszcze gorzej -
    > albo puste obszary, albo widac tylko kilka km - a co dalej ?
    > Jest przejazd ? Nie wiadomo.

    Masz rację. Ale miejsca "topornego korka" załatwiam tak: Albo to
    jest miasto, i te kilka km pozwala oszacować "na oko" czy da się
    przekombinować czy nie, albo jest to jakieś mega zadupie pt DW
    XXX i na mapie nic nie widać. Wtedy Dowiaduję się na CB ile jest
    korka i na ile stania, i jak przekracza to moje PA (poziom
    akceptacji) klepię w AM blokadę odcinka 5 km, i ta zazwyczaj
    każe zawrócić i popieprzać jakimiś krzakami. Jeśli nawet korek
    się "ruszy", to ja zdobywam doświadczenie na przyszłość, że tu i
    tu jest taki a nie inny przejazd w takich a nie innych warunkach.

    > Trzeba bylo stanac, najlepiej wyciagnac papierowy atlas,
    > wprowadzic punkty posrednie, i dopiero jechac. A mnie sie nie
    > chcialo, wiec mnie pokaralo.

    Trzeba nauczyć się korzystać ze swojego programu nawigacyjnego
    ;) Ja po wytyczeniu trasy w AM i w oparciu o swoją wiedzę (np
    dziś jest piątek, więc magiel będzie tu i tu, przeliczam trasę
    "trasą alternatywną" bądź wymuszam na dzieńdobry punkty
    pośrednie. Sam widzisz, że wiesz, że sochaczew/łowicz mogą być
    punktami zapalnymi - to wprowadzając trasę na początku
    trzebabyło wyeliminować te punkty.

    > Lodz, Strykow .. ja w bok, a ona "zawroc jesli to mozliwe". A ja
    > nie wiem - bo kategoria drogi za niska, czy np rzeka przegradza,
    > a najbliszy most dopiero w Lodzi.

    Trza być twardym jak navi nakazuje zawrócić. Pomylisz się tylko
    raz w życiu. Potem zadziała pawłow. To jest moja strategia, i
    dlatego czasem jak ktoś mi mówi "skręć tu w prawo" odpowiadam
    zgodnie z własnym sumieniem: Chyba cie popierdoliło (chyba, że
    wcześniej tam nie skręcałem :))

    > Owszem, mozna sie bylo zatrzymac, przestawic trase na najkrotsza
    > ... ale lenistwo znow wygralo :-)

    Błąd. Przejechałem się na tym wielokroć. Czasem 10 minut na
    postoju co by z navi powalczyć potrafi w huj czasu oszczędzić. A
    te 10 minut to i tak mniej niż czasem spontanicznie spędzisz na
    przejeździe kolejowym, więc żadna strata. Jak sam pewnie
    widzisz, nie dyskutujemy tu o przycięciu 10 minut na trasie
    rzędu 340 km, a dyskutujemy w kategoriach godziny do dwóch.

    >>> Byle do 2012, potem bedzie lepiej :-)
    >> A ja sobie pozwolę powrzucać tu jeszcze kilka "rzeźb", które
    >> będę na dniach uskuteczniał. Może ktoś skorzysta.
    > No coz - ja jezdze rzadko, wiec z mojego punktu siedzenia
    > najlpiej uzbroic sie w cierpliwosc i unikac tego kierunku w
    > miare mozliwosci :-)

    Ja to mam na całym dystansie od początku do końca DK8/DK4 i ...
    (*za dużo by wymieniać) abonament, więc tematyka z racji
    częstości przemierzania tej trasy mnie interesuje. 10 kursów w
    miesiącu w te i nazad, i w każdą stronę przycięte 2 godziny, to
    prawie 2 doby życia więcej w miesiącu. Jest się o co bić.


    >> Cały czas próbuję sobie przypomnieć, którędy ostatnio jechałem
    >> do wrocławia.
    > A moze masz zapisane w gps :-)

    Nie, ten zapis włączyłem umyślnie ze względu na ostatnie pytania
    o trasę piotrków-wawa. Po prostu chciałem zrobić coś
    "pozytywnego" i ludziom, którzy świata nie widzą poza znakami na
    "WARSZAWA 8" pokazać, że są alternatywy, i to wiele. Bo tak na
    zdrowy rozsądek - tu nawet nie chodzi o przycięcie czasu.
    Załóżmy teoretycznie, że "krzakami" jedzie się 6 godzin z WRO do
    Wawy ... i DK8 też 6 godzin.

    Wolisz *jechać* 6 godzin, czy jechać 4 i 2 *stać* ?

    > Raczej bym sprawdzil w jakim stanie A8 - moze juz da sie
    > przejechac kawalek :-)

    To żukiem ;) albo endura siakimś.

    Aktualnie jestem na zamykaniu transakcji zakupowywania motocykla
    gdyż do wawy połowa moich kursów jest PRIV, a połowa służbowa.
    Stwierdziłem, że te prywatne będę odstawiał właśnie motorem, co
    by nie wkurwiać się na korki.


    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!
    P.S. Bardzo lubię DW 710 + DW 449 + DK 15/25 ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: