  • 21. Data: 2010-11-15 16:21:30
    Temat: Re: Jednostki notyfikowane.
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 12.11.2010 22:51, schrieb Jerry1111:

    > Nie, bo lab _nie_ponosi_odpowiedzialnosci_. Oni badaja egzemplarz
    > przedstawiony do badan i tyle - nijak to sie ma do tych 100k sztuk co
    > wyprodukujesz pozniej. Dopilnowanie zeby kazdy nastepny byl taki sam jak
    > egzemplarz zmierzony to odpowiedzialnosc producenta.
    >
    > Taka jest moja wersja ;-)

    tak i nie. Jak robisz wsio samemu to nie masz żadnego dowodu na nic i
    możesz dobrze dostać w kalesony. Jak dajesz urządzenie do badania i
    leboratorium dokonało badań homologacyjnych, a to, co wyprodukowałeś
    odpowiada dokładnie systemowi testowemu, to masz dobre szanse wyjść ze
    sprawy bez szwanku na wolności, a i ubezpieczenie firmy ewentualnie
    zapłaci.

    Waldek

  • 22. Data: 2010-11-15 21:22:17
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 15/11/2010 16:21, Waldemar Krzok wrote:

> [...]
    > odpowiada dokładnie systemowi testowemu, to masz dobre szanse wyjść ze
    > sprawy bez szwanku na wolności, a i ubezpieczenie firmy ewentualnie

    No wlasnie tego nie bardzo rozumiem. Jesli bedzie tak ze wina jest
    laboratorium, to oni powiedza ze nie ma zadnej gwarancji ze urzadzenie
    wadliwe jest takie same jak urzadzenie przebadane. Beda twierdzic ze
    przebadane urzadzenie bylo w normach, bo z jakiej racji laboratorium
    mialoby dobrowolnie przyznawac sie do winy.

    Nigdy o takiej sytuacji nie slyszalem, a nie wiem gdzie _prawnie_ lezy
    odpowiedzialnosc w takiej sytuacji. Cos czuje ze wszystko bedzie sie
    rozbijac o probe dowodzenia ze urzadzenia sa takie same, czyli wina jest
    labu.

    --
    Jerry1111

  • 23. Data: 2010-11-16 08:23:35
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w
    wiadomości news:ibs8aa$ocs$1@news.onet.pl...
> [...]
    > odpowiedzialnosc w takiej sytuacji. Cos czuje ze wszystko bedzie sie
    > rozbijac o probe dowodzenia ze urzadzenia sa takie same, czyli wina jest

    Odpowiedzialny zawsze okaże się producent.
    Natomiast skutki dla niego mogą zależeć od tego, czy potrafi wykazać, że
    zrobił wszystko co powinien, aby zapobiec wypuszczeniu na rynek wadliwego
    produktu.
    P.G.