  • 1. Data: 2010-11-11 08:54:31
    Temat: dysk PATA
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś może mi wyjaśnić jak działa polecenie Write Buffer w dyskach PATA?
    to znaczy jak wykorzystać write buffer przy polecenieu write sector...
    chodzi o to, żeby oddzielić dwiema komendami zapis do bufora i zapis z
    bufora na dysk... Ktoś może wie?

  • 2. Data: 2010-11-11 09:01:34
    Temat: Re: dysk PATA
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    albo inaczej czy istnieje możliwość anulowania komendy write sector?

  • 3. Data: 2010-11-11 09:35:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 10:01:34 +0100, identifikator: 20040501 wrote:
    >albo inaczej czy istnieje możliwość anulowania komendy write sector?

    Wydaje mi sie ze to m.in. roznilo (P)ATA od SCSI - jak juz wydales
    jedna komende to mogles tylko poczekac na status jej zakonczenia.
    Przynajmniej w dyskach i na poczatku - ATAPI to inna bajka.

    No, mozna jeszcze sprobowac reset uruchomic, albo zasilanie wylaczyc
    ..

    J.

  • 4. Data: 2010-11-11 09:41:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > No, mozna jeszcze sprobowac reset uruchomic, albo zasilanie wylaczyc

    a nie ustawia się gdzieś w tych dyskach time outu?

  • 5. Data: 2010-11-11 10:34:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Nov 2010 10:41:56 +0100, identifikator: 20040501 wrote:

    >a nie ustawia się gdzieś w tych dyskach time outu?

    Nie prypominam sobie, moze w pozniejszych wersjach.

    Time-out jakis maja wbudowany, ale to raczej na wypadek bledu nosnika
    lub niedokonczonej komendy. Normalnie kazesz zapisywac to zacznie to
    robic i za chwile zamelduje ze sie powiodlo.

    J.