  • 1. Data: 2010-11-08 22:04:54
    Temat: Chinski statecznik 2x36W modyfikacja
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Witam

    Nabylem w brico oprawy swietlowkowe made in china. W srodku statecznik
    elektroniczny.
    Dziala, zapala, nei grzeje sie ale cos nie jest tak jak powinno. Rury nie
    swieca z pelna moca, lampa nie jest jasna. Czasem widac chodzaca fale.

    W porownaniu do tradycyjnej oprawy ze statecznikiem elektromagnetycznym daje
    to polowe swiatla, a nawet mniej.
    Porazka jakas. Jakby co, to rury nie sa chinskie tylko normalne osram i sa
    dobre.

    Pozniej sprawdzilem ile to ciagnie z gniazdka. Stara normalna oprawa ze
    statecznikiem elektromagnetycznym ciagnie ok 100W. Chinska, z dwoma rurami
    36W nie przekaracza 44W!

    Pieknie oszczednie ale swiatla brak i nie o to w tym chodzi.

    Statecznik Lenfam, maja nawet swoja strone, ale nie przyznaja sie do niego.
    W srodku niewiele, ale widac ze nie ma radiatorow na tranzystorach.

    Tutaj fota i rozrysowany schemat:
    http://images38.fotosik.pl/361/4c96869021c66931.jpg

    Pytanie jak to zmodyfikowac zeby ta przetwornica dala wiekszy prad do rur?

    pozdro
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-11-08 22:45:10
    Temat: Re: Chinski statecznik 2x36W modyfikacja
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Co do tranzystora SR6863D to znalazlem tylko tyle ze jest to NPN z dioda
    miedzy kolektorem a emiterem.

  • 3. Data: 2010-11-08 23:13:20
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Uaktualniony schemat
    http://images49.fotosik.pl/366/1633916b2246217a.jpg

    pzdr
    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-11-09 05:14:31
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:4cd87401$0$21002$65785112@news.neostrada.pl,
    krzysiek <k...@k...kr> nabazgrał:
    > Witam
    >
    > Nabylem w brico oprawy swietlowkowe made in china. W srodku statecznik
    > elektroniczny.
    (ciap)
    > Pytanie jak to zmodyfikowac zeby ta przetwornica dala wiekszy prad do
    > rur?

    Sugeruję oddać sprzedawcy, niech sobie...

    ... "zmodyfikuje".

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2010-11-09 11:28:35
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@k...kr> napisał w wiadomości
    > Uaktualniony schemat
    > http://images49.fotosik.pl/366/1633916b2246217a.jpg

    Cewki L1 i L2 odpowiadają za przepływ prądu, ale ciężko je zmodyfikować.
    Możesz zwiększyć trochę C4 i zobaczyć co się stanie (najłatwiej dodaj
    równolegle 10nF).

  • 6. Data: 2010-11-09 11:33:16
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:4cd8d8b9$0$22809$65785112@news.neostrada.pl
    > In news:4cd87401$0$21002$65785112@news.neostrada.pl,
    >
    > Sugeruję oddać sprzedawcy, niech sobie...
    >

    > ... "zmodyfikuje".

    Jest jakie jest i chce sie pobawic.

    pzdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-11-09 12:35:53
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Cewki L1 i L2 odpowiadają za przepływ prądu, ale ciężko je zmodyfikować.
    > Możesz zwiększyć trochę C4 i zobaczyć co się stanie (najłatwiej dodaj
    > równolegle 10nF).
    To już lepiej zasymulować w jakims MicroSim.
    Te parę elementów to nie będzie problem.
    Tylko rurę trzeba zastąpić pewnie jakąś pojemnością.
    Z chęcią bym się pobawił, ale niestety nie mam tych kilku godzin czasu :-(
    Może jakiś student tym razem nam pomoże? :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 8. Data: 2010-11-09 13:11:07
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ibbbek$juh$1@inews.gazeta.pl
> [...]
    > je zmodyfikować. Możesz zwiększyć trochę C4 i zobaczyć co
    > się stanie (najłatwiej dodaj równolegle 10nF).

    Po dodaniu rownolegle pojemnosci do C4 co prawda zwieksza sie ogolny pobor
    pradu, na jednej rurze zamiast ok 22W statecznik pobiera 24W, ale sama rura
    swieci ciemniej przy dolozonym kondensatorze.

    pzdr
    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-11-09 14:17:12
    Od: "krzysiek" <k...@k...kr>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@k...kr> napisał w
    wiadomości news:4cd94866$0$22796$65785112@news.neostrada.pl

    Dzieki za trop. Po zwiekszeniu dobrze nie bylo, natomiast po zastapieniu 47n
    na 10n jest efekt porzadany.
    Wzrost swiatla i wzrost pobieranej mocy.

    Tak to wyglada http://images46.fotosik.pl/348/fb3081a418ada8e1.jpg

    Czy na cos jeszcze trzeba zwrocic uwage?

    Z drugiej strony, statczniki do swietlowek z opcja sciemniania reguluja moc
    przez zmiane czestotliwosci przetwornicy.
    Ta pracuje na ok 27kHz. Mozna na nia wplynac tak aby uklad dalej pracowal?
    Pytam z ciekawosci.

    pozdro
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-11-09 17:40:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > reguluja moc przez zmiane czestotliwosci przetwornicy.
    > Ta pracuje na ok 27kHz. Mozna na nia wplynac tak aby uklad dalej

    Ten uklad jest bardzo zblizony do przecietnej ze swietlowek
    kompaktowych.

    O ile sie nie myle to on sie sam dosynchronizowuje do rezonansu
    obciazenia - tranzystory w polmostku sa sterowane pradem
    wyjsciowym.

    W sumie to sie troche dziwie ze zmniejszenie C4 pomoglo.

    Albo pojdziesz za tropem i sprawdzisz 15 i 22n, albo trzeba
    zmierzyc przebiegi i to oscyloskopem, z uwazaniem na petle masy,
    albo dobrze kolega radzi - zasymulowac (rury na moj gust to
    bardziej dioda zenera).

    Ewentualnie w ciemno eksperymentowac C7 i C2, moze zmniejszyc R3 i
    R6 ...

    A ma on gdzies w ogole napis 2*36 ? Moze to jest 2*18 ?

    J.