  • 1. Data: 2010-11-09 20:14:37
    Temat: Ładowanie 20 netbooków
    Od: "Janek" <j...@o...waw.pl>

    Witam Grupowiczów
    szkukam rozwiązania które pozwoliło by
    na jednoczesne ładowanie 20-30szt. netbooków.
    Posiadam w szkole dwie pracownie:

    1)25szt. zasilacz (dane z nakjejki) AC-220V/1,2A DC-19V/3,42A
    2)30szt. zasilacz (dane z naklejki) AC-220V/0,3A DC-12V/1A

    chcialbym kupić/zrobić dla jednej i drugiej pracowni szafki zasilające
    w których mógłbym jednocześnie ładować netbooki i aby nie było różnicy czy
    jednocześnie ładuje 10 czy 20szt.
    Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc może to być schemat zasilania badź namiar
    na gotowca.
    pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2010-11-09 20:18:37
    Temat: Re: Ładowanie 20 netbooków
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Janek szkuka rozwiązania które pozwoliło by na jednoczesne ładowanie

    Listwy zasilające z Lidla.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-11-09 22:34:37
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Genialna odpowiedź, i jaka pomocna :-[

    --
    AW

  • 4. Data: 2010-11-09 23:48:09
    Temat: Odp: Ładowanie 20 netbooków
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Genialna odpowiedź, i jaka pomocna :-[
    Kolega Jarek doradził bardzo trafnie w sensie technicznym.
    Chyba, że kolega nie chciał w niemieckim sklepie kupować?
    S.

  • 5. Data: 2010-11-10 00:00:32
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    AW <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Genialna odpowiedź, i jaka pomocna :-[

    To jedyna słuszna (no, może poza nazwą dostawcy) odpowiedź bo jeśli
    przypadkiem janek miał pomysł, by te baterie z jakichś dużych wspólnych
    zasilaczy ładować to ten pomysł raczej nierealny.
    Trzeba z oddzielnych.
    Do listew tylko dodałbym jakiś czasowy wyłącznik (timer), (może też z Lidla)
    by po naładowaniu niepotrzebnie nie męczyć zasilaczy na biegu luzem.
    Wmak

  • 6. Data: 2010-11-10 08:20:08
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    Pan Janek szkuka rozwiązania które pozwoliło by na jednoczesne ładowanie
    20-30szt. netbooków:

    > Posiadam w szkole dwie pracownie:

    Listwy zasilające z Lidla.

    ---

    stawiam na listwy z biedronki + timerki

    pozdro
    blur

  • 7. Data: 2010-11-10 09:20:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@o...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednocześnie ładuje 10 czy 20szt.
    > Bardzo proszę o jakąkolwiek pomoc może to być schemat zasilania badź

    W czym tak na prawdę problem ?
    Chodzi o to, aby były zamknięte w szafce i się ładowały ?
    Nie mieszczą się razem z zasilaczami? - zrobić większą szafkę.
    Za mało dostępnych gniazdek? - już była odpowiedź.

    Była jakaś promocja i ktoś dostarczył 30 netbooków + 1 zasilacz ?
    P.G.

  • 8. Data: 2010-11-11 01:31:59
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Janek napisał:
> [...]
    >
    > chcialbym kupić/zrobić dla jednej i drugiej pracowni szafki zasilające
    > w których mógłbym jednocześnie ładować netbooki i aby nie było różnicy czy

    Cześć!
    Problemów jest kilka.
    Zależy jak zasilacz komunikuje się z komputerem. Kiedyś było zwykłe
    rurkowe gniazdo z dwoma biegunami: plus i minus. Obecnie dosć często
    jest jeszcze jedna szpilka: data. Zasilacz informuje komputer o swoich
    parametrach i dopiero następuje przyjęcie takiego zasilania. Swojego
    laptopa mogę zasilić z dowolnego zasilacza, byle tylko zgadzało się
    napięcie, mógł wydolić 4,5A i pasował wtyk. Jak będzie mniej amperów, to
    przy chwilowym niedoborze prądu laptop dociągnie brakujące ampery z
    akumulatora. Koleżanka z pracy już tak nie może. Laptop nie dogada się z
    zasilaczem, to go zignoruje. Na Allegro są przejściówki do uniwersalnych
    zasilaczy z procesorem oszukującym laptopa. Tak abyś mógł zastosować
    zasilacz uniwersalny. Nie wiem jaka moda panuje w netbookach. Sprawdź.
    Teraz drugi problem - prąd. 25 x 3,42A = 85,5A. Takie zasilania, to ja
    widziałem w centrali telefonicznej. Oczywiście nie dokładnie 19V, 85A
    ale np. rządek zasilaczy 5V/25A, 12V/6A ewentualnie zailanie stojaka 48V
    o odpowiednim natężeniu prądu. Centrala jest chłodzona wymuszonym
    obiegiem zimnego powietrza. Przy tak dużym prądzie bałbym się zrobić
    przypadkowe zwarcie na jednym z dwudziestu pięciu wtyków. Prąd by upalił
    wtyczkę, kabel albo moje łapy. Musiałbyś mieć osobne bezpieczniki na
    każdym kablu. I wymieniać je. Osobne zasilacze mają swoje zabezpieczenia
    przeciw zwarciowe i to całkiem odnawialne (elektroniczne) i nie zabijają
    przy tym użytkownika. Poza tym - jak piszesz - to są pracownie w szkole.
    Niech się któremuś dzieciakowi cokolwiek stanie a z pierdla długo nie
    wyjdziesz. Uczniowie kombinują a Ty ponosisz odpowiedzialność. Jak masz
    fabryczne zasilacze, to jest problem producenta/dystrybutora ewentualnie
    nadpobudliwego gnojka a nie Twój.
    Kolejny problem, to awaryjność. Jeżeli padnie jeden wspólny zasilacz, to
    masz kłopot - żadnego nie naładujesz. Jeżeli padnie jeden z 25, to
    prawie żaden kłopot. Oddajesz do naprawy a tymczasowo naładujesz po
    naładowaniu innego komputera.
    Ostatni problem, to ciepło. Obojętnie, czy znajdziesz jeden 85A
    zasilacz, czy wstawisz do szafki obok siebie 25 mniejszych zasilaczy, to
    pamietaj, że one się grzeją. Latem jest gorąco i wnętrze szafki nawet
    bardzo mocno się nagrzeje. Powiedziałbym nawet, że będzie wymagało
    dobrego, wymuszonego przepływu powietrza.
    Dlatego koledzy dobrze Ci poradzili - listwy rozdzielające zasilanie
    230V i dalej przeznaczone do tego 25 zasilaczy. Od siebie dodam -
    pracujących zasilaczy nie zamykaj obok siebie w szafce, bo je ugotujesz
    i drastycznie obniżysz ich trwałość.
    Maciek