  • 1. Data: 2010-11-09 11:34:01
    Temat: nagrywarka philips cdr 770 - laser
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    Witam!

    Poszukuje informacji gdzie mozna nabyc laser do ww nagrywarki. Wedlug
    wyszukanych informacji jest tam zamontowany laser opu 24.25. Generalnie nie
    udalo mi sie znalezc miejsca, gdzie moznaby to nabyc. Moze ktos zna inne
    oznaczenie zamiennika...
    o ile jest wogole dostepny ? .
    Objaw uszkodzenia nagrywarki : nie widzi zadnych plyt tzn: oryginalow
    tloczonych, wypalanych cdr, czystych plyt . Po wlozeniu do napedu plyta
    obraca sie przez chwile, laser probuje "zalapac" - po 2-3 sek czytnik
    parkuje -i komunikat insert cd/ no disc na wyswietlaczu.

    Pozdrawiam!
    KM

  • 2. Data: 2010-11-09 12:24:12
    Temat: Re: nagrywarka philips cdr 770 - laser
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    nie
    > udalo mi sie znalezc miejsca, gdzie moznaby to nabyc. Moze ktos zna inne
    Skad wiadomo, ze to laser?
    Nie mam doswiadczenia w temacie (poza ogólna wiedza i czyszczeniem) , wiec
    w zasadzie nie powinienem sie wypowiadac.
    Ale tak sobie mysle, ze wszyscy wymieniaja lasery w CD.
    Rozumiem, ze moga one stracic moc z czasem.
    Ale:
    1) Czy nie wystarczy w takim przypadku regulacja?
    przeciez zapotrzebowanie na moc nie jest duze.
    2) Czy aby na pewno laser ulegl uszkodzeniu?
    3) Moze skupianie wiazki swiatla?
    4) Moze pozycjonowanie?

    Mialem kilkakrotnie taki przypadek, ze po posmarowaniu wózka smarem,
    CD wrócil z powrotem do czytania plyt.
    Sylwester
    PS
    Moze koledzy z wiekszym doswiadczeniem w sterowaniu laserem CD sie
    wypowiedza.

  • 3. Data: 2010-11-09 21:23:27
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 09/11/2010 12:24, Sylwester Łazar wrote:
> [...]
    > Ale:
    > 1) Czy nie wystarczy w takim przypadku regulacja?
    > przeciez zapotrzebowanie na moc nie jest duze.

    Tam jest sprzezenie zwrotne. Jesli czyszczenie nie pomaga, to nie ma co
    'podkrecac', bo sprzezenie jest za takie korekcje odpowiedzialne. Moze
    pomoze na 1-2 tygodnie, ale nie dluzej.

    --
    Jerry1111