eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.192.88.238
    !not-for-mail
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc
    przyszłość świata...
    Date: Tue, 8 May 2018 11:06:42 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <pcrpaa$7t0$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    References: <pbs85g$m73$1@node1.news.atman.pl>
    <5ae1aa82$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ae1acca$0$622$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ae5b230$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ae5df31$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5ae5f57d$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <d...@g...com>
    <pcpem5$925$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 213.192.88.238
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 8 May 2018 09:06:18 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PiotrGalka";
    posting-host="213.192.88.238"; logging-data="8096";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:731762
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-05-08 o 05:57, s...@g...com pisze:
    >
    > Poprawka. Pisalem z glowy. Chodzilo mi raczej o klase zadania.
    > Czyli ze albo jakies fikusne uklady rownan albo pracowite ukladanie tego na
    piechote. I te dzieci ukladow rownan jeszcze nie przerabialy a pracowite ukladanie
    rozwiazania jest nieedukujace jak im nikt nie wytlumaczy jak strategie sobie ulozyc.

    Może jest założenie, że ktoś tę strategię wytłumaczy.

    > W zadaniu nie bylo powiedziane od jakiej liczby nalezy zaczac (mialy byc kolejne).

    > Stanowczo zadanie nie na dzieci w wczesnej podstawowce.

    Umieją już dodawać, może mają jako taką biegłość w zakresie do 10, ale
    liczby ujemne nadal są problemem. Zamiast robić dziesiątki nudnych
    przykładów lepiej jak to dodawanie będą doskonalić niejako przy okazji
    przy rozwiązywaniu innego ciekawszego zadania.

    >
    > a b c =10
    > d e f =-1
    > g h j =0
    > = = =
    > -2 3 8

    Suma wszystkich 9 a więc średnia 1.
    Czyli jedynka i po 4 liczby z każdej strony - czyli od -3 do 5.
    To powinien wytłumaczyć nauczyciel - aby zauważyli, że uzupełnienie o
    każdą parę po obu stronach nie zmienia średniej.

    Kombinowanie można zacząć od założenia, że 5-ka będzie w górnym rzędzie
    (bo 10 to największa suma).
    Trzeba tę 5-kę uzupełnić do 10 a więc 2i3 albo 1i4. Innych wariantów nie ma.
    Najpierw bym założył, że 5-ka po prawej (bo 8), a w drugim podejściu, że
    w środku.
    Podobnie jako pierwsze założenie pozycji dla -3 bym przyjął na
    przecięciu sum -1 i -2.

    To nie jest aż takie żmudne jak się wydaje.

    >
    > Rozwiazanie:
    > 2 5 3 =10
    > -3 -2 4 =-1
    > -1 0 1 =0
    > = = =
    > -2 3 8
    >

    Czyli pomęczyłbym się chwilę z 5-ką po prawej, ale drugi strzał były już
    dobry, a -3 miałbym od razu dobrze ustawione.
    P.G.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: