eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-09 01:06:54
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello HF5BS,

    Tuesday, May 8, 2018, 7:13:50 PM, you wrote:

    [...]

    > BTW. https://www.youtube.com/watch?v=xZePwin92cI to, o co mi chodzi, jest
    > 7:15 (dokładniej to 7:18, ale te trzy sekundy wcześniej pokazują, o co
    > chodzi)

    W Polsce te centrale były znane pod nazwą Autelco. Podobne do
    Strowgera 32AA ale są istotne różnice w mechanice - w Strowgerze
    ruch w wybieraku jest prostokątny a w tym systemie jest to odwrócone L
    - powrót przez pole. Powoduje to nierównomierne wycieranie się styków
    pola. W Strowgerze podczas powrotu do pozycji spoczynkowej wybierak
    obraca szczotki do końca i opadanie szczotek jest za a nie przed
    polem.

    38 lat temu miałem okazję pracować na centrali Autelco w Ozimku pod
    Opolem. Maleństwo, 400 NN, pracujące wcześniej w jakieś kopalni.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan