eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-08 11:06:42
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-08 o 05:57, s...@g...com pisze:

    > Poprawka. Pisalem z glowy. Chodzilo mi raczej o klase zadania.
    > Czyli ze albo jakies fikusne uklady rownan albo pracowite ukladanie tego na
    piechote. I te dzieci ukladow rownan jeszcze nie przerabialy a pracowite ukladanie
    rozwiazania jest nieedukujace jak im nikt nie wytlumaczy jak strategie sobie ulozyc.

    Może jest założenie, że ktoś tę strategię wytłumaczy.

    > W zadaniu nie bylo powiedziane od jakiej liczby nalezy zaczac (mialy byc kolejne).

    > Stanowczo zadanie nie na dzieci w wczesnej podstawowce.

    Umieją już dodawać, może mają jako taką biegłość w zakresie do 10, ale
    liczby ujemne nadal są problemem. Zamiast robić dziesiątki nudnych
    przykładów lepiej jak to dodawanie będą doskonalić niejako przy okazji
    przy rozwiązywaniu innego ciekawszego zadania.

    > a b c =10
    > d e f =-1
    > g h j =0
    > = = =
    > -2 3 8

    Suma wszystkich 9 a więc średnia 1.
    Czyli jedynka i po 4 liczby z każdej strony - czyli od -3 do 5.
    To powinien wytłumaczyć nauczyciel - aby zauważyli, że uzupełnienie o
    każdą parę po obu stronach nie zmienia średniej.

    Kombinowanie można zacząć od założenia, że 5-ka będzie w górnym rzędzie
    (bo 10 to największa suma).
    Trzeba tę 5-kę uzupełnić do 10 a więc 2i3 albo 1i4. Innych wariantów nie ma.
    Najpierw bym założył, że 5-ka po prawej (bo 8), a w drugim podejściu, że
    w środku.
    Podobnie jako pierwsze założenie pozycji dla -3 bym przyjął na
    przecięciu sum -1 i -2.

    To nie jest aż takie żmudne jak się wydaje.

    > Rozwiazanie:
    > 2 5 3 =10
    > -3 -2 4 =-1
    > -1 0 1 =0
    > = = =
    > -2 3 8

    Czyli pomęczyłbym się chwilę z 5-ką po prawej, ale drugi strzał były już
    dobry, a -3 miałbym od razu dobrze ustawione.
    P.G.