eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-05-09 12:36:52
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:9516345260$20180509010656@squadack.com...
    > Hello HF5BS,
    >
    > Tuesday, May 8, 2018, 7:13:50 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W Polsce te centrale były znane pod nazwą Autelco. Podobne do

    Ostatnia zdaje mi się, była w Łosicach, z zewnątrz, przez łącza ACMM,
    wrażenie było, bo i najbliżej chyba, jak 32AA, ale trudno dokładniej ocenić,
    jak większość trzasków łączeniowych była zamaskowana - zestawienie toru po
    zakończeniu wybierania.

    > Strowgera 32AA ale są istotne różnice w mechanice - w Strowgerze
    > ruch w wybieraku jest prostokątny a w tym systemie jest to odwrócone L
    > - powrót przez pole. Powoduje to nierównomierne wycieranie się styków
    > pola. W Strowgerze podczas powrotu do pozycji spoczynkowej wybierak
    > obraca szczotki do końca i opadanie szczotek jest za a nie przed
    > polem.

    Jest jeszcze jedna różnica - AU ma w polu rzędy po 10 styków, a 32AA i AB po
    11. Zarówno WL, jak i WG, a nawet (qrde, nie zakodowałem sobie tego) SL,
    ostatnia pozycja dla próby, nie kojarzę zastosowań specjalnych.

    > 38 lat temu miałem okazję pracować na centrali Autelco w Ozimku pod
    > Opolem. Maleństwo, 400 NN, pracujące wcześniej w jakieś kopalni.

    To rzeczywiście, 2 grupy po 200 (nie wiem, czy w AU (pardon, tak mi się
    łatwiej odnieść do tej odmiany centrali - przez skrót AU z nazwy Autelco,
    spotkałem się też z określeniem literowym po prostu "A") grupy były po 100,
    czy po 200 też, jak w AA, czy AB), teoretycznie dało by się to ogarnąć 2-3
    stojakami, plus jeden stojak z sygnalizacją, jeden rządek... Mnie mocno
    interesuje łączność międzycentralowa takich maleństw... Nie ukrywam, że
    postawiłbym sobie w domu takie cacko... Mam też pewien prosty pomysł na
    wykrywanie zawieszenia się wybieraka, np. stanie pod polem, czy złapie coś w
    polu i nie odetnie dostępności... Jakbym miał taką centralkę, to bym ten
    pomysł sprawdził. Zmniejszyło bo to ryzyko masowych wpadek.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...