  • 1. Data: 2009-01-17 22:01:24
    Temat: Jasny bez VR czy ciemniejszy z VR
    Od: koala <f...@w...pl>

    Ceny dwoch obiektywow o podobnym zakresie ogniskowych z ktorych jeden
    jest ciemniejszy ale z VR a drugi jasniejszy bez VR sa na korzysc tego
    pierwszego. Co strace, a co zyskam kupujac ciemniejszy z VR?

  • 2. Data: 2009-01-17 22:13:23
    Temat: Re: Jasny bez VR czy ciemniejszy z VR
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    koala pisze:
    > Ceny dwoch obiektywow o podobnym zakresie ogniskowych z ktorych jeden
    > jest ciemniejszy ale z VR a drugi jasniejszy bez VR sa na korzysc tego
    > pierwszego. Co strace, a co zyskam kupujac ciemniejszy z VR?

    Przy jaśniejszym zyskasz większą kontrolę nad głębią ostrości, przy
    ciemniejszym realnie dłuższe czasy gdy zrobisz nieporuszone zdjęcie -
    dłuższe nawet niż wynikałoby to z różnicy jasności obu, Wybór nie jest
    więc łatwy. Jeśli robisz większość zdjęć w dzień, gdzie czasy i tak masz
    krótkie, a zależy Ci na bardziej rozmazanym tle to lepiej bierz jasny.
    Jak robisz nocami i rzeczy raczej statyczne to VR lepiej się nada.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 3. Data: 2009-01-17 23:23:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze koala:

    > Ceny dwoch obiektywow o podobnym zakresie ogniskowych z ktorych jeden
    > jest ciemniejszy ale z VR a drugi jasniejszy bez VR sa na korzysc tego
    > pierwszego. Co strace,

    Możliwość fotografowania poruszających się obiektów.

    > a co zyskam kupujac ciemniejszy z VR?

    Kasę w kieszeni i większą ostrość w tych samych warunkach oświetleniowych.

  • 4. Data: 2009-01-17 23:45:01
    Od: "Gil" <g...@o...eu>

    > Ceny dwoch obiektywow  o podobnym zakresie ogniskowych z ktorych jeden
    > jest ciemniejszy ale z VR a drugi jasniejszy bez VR sa na korzysc tego
    > pierwszego. Co strace, a co zyskam kupujac ciemniejszy z VR?

    A jakie obiektywy konkretnie porównujesz bo innaczej to są durne dywagacje.
    Przy takim założeniu które poczyniłeś nic nie sposób napisać bo różnica jakości
    miedzy podobnymi obiektywami z VR i bez może byc kolosalna na korzyść jednego
    lub drugiego.

  • 5. Data: 2009-01-18 00:14:03
    Od: koala <f...@w...pl>

    Gil wrote:

> [...]
    > miedzy podobnymi obiektywami z VR i bez może byc kolosalna na korzyść jednego

    nikkor 80-200mm f/2.8D
    nikkor 55-200mm f/4-5.6 VR
    Jaki maksymalnie krotki czas jestem w stanie uzyskac przy 200mm aby
    uzyskac nieporuszone zdjecie z drugim obiektywem?

  • 6. Data: 2009-01-18 00:35:28
    Od: "Gil" <g...@o...eu>

    > nikkor 80-200mm f/2.8D
    > nikkor 55-200mm f/4-5.6 VR
    > Jaki maksymalnie krotki czas jestem w stanie uzyskac przy 200mm aby
    > uzyskac nieporuszone zdjecie z drugim obiektywem?

    No i porównujesz obiektywy który jeden kosztuje ok 3,5 tys zł a drugi 900 zł
    (VR) Weź ten za 900 zł bo ma VR, jest niezły optycznie, VR sie nieraz przydaje
    a chyba na FF nie będziesz przechodził prędko.

  • 7. Data: 2009-01-18 03:28:13
    Od: Valwit <l...@v...net>

    koala wrote:

    > nikkor 80-200mm f/2.8D
    > nikkor 55-200mm f/4-5.6 VR

    obejrzyj sample zrobione tymi obiektywami, szczegolnie przy 150-200 mm.
    potem wybor bedzie bardzo prosty.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 8. Data: 2009-01-18 10:10:53
    Od: Krzysztof Hajduk <h...@g...com>

    On 18 Sty, 01:14, koala <f...@w...pl> wrote:

    > nikkor 80-200mm f/2.8D
    > nikkor 55-200mm f/4-5.6 VR

    Pierwszy waży 1300g, drugi 250g. To też weź pod uwagę. Ten 80-200 to
    naprawdę wielki i ciężki obiektyw. Ja mam podobny (70-200) i
    najczęściej leży w domu lub hotelu, bo nie chce mi się dźwigać cały
    dzień takiego ciężaru

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-01-18 12:55:47
    Od: docxxx <s...@g...com>

    On 18 Sty, 11:10, Krzysztof Hajduk <h...@g...com> wrote:

> [...]
    > naprawdę wielki i ciężki obiektyw. Ja mam podobny (70-200) i
    > najczęściej leży w domu lub hotelu, bo nie chce mi się dźwigać cały

    Juz chcialem odpowiedziec komu innemu tutaj, ale twoja wypowiedz mnie
    powalila.
    Niech kupi plastikowa wydmuszke, obiektyw za 200zl i cieszy sie super
    zdjeciami. Przeciez 55-200 a 80-200 to niebo a ziemia.
    A ze ciezki jest? Sory, fotograf jestes czy dupa z aparatem? (bez
    urazy!)

  • 10. Data: 2009-01-18 14:07:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze docxxx:

> [...]
    > zdjeciami. Przeciez 55-200 a 80-200 to niebo a ziemia.
    > A ze ciezki jest? Sory, fotograf jestes czy dupa z aparatem? (bez

    Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony
    70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom
    wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf.
    Bądź jednym z nich!