  • Data: 2010-04-02 12:22:33
    Temat: Re: Jasność różnych obiektywów
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bywają różnice z podania przysłony, zwykle są niewielkie
    > (sa podawana na dobrych testach).
    > W Tamron Adaptall (więc dośc stara historia) znany jest
    > obiektyw o jasnosci 3.98 który marketingowcy kazali
    > sprzedawac jako 3.5

    To akurat rozumiem, ale pytam zakładając, że w liczbie
    przysłony nie ma "oszustwa" i stosunek otworu do ogniskowej
    jest taki sam w obu.

    > Trzecim żródłem docierania mniejszej ilości światła sa
    > odbicia i tłumienie, mysle ze na wielosoczewkowych zwl
    > starszych do gdzieś do 50%

    Dokładnie o to mi chodzi :-). Jakiego rzędu mogą być różnice
    wynikające właśnie z wewnętrznych odbić, ilości soczewek,
    tłumienia poszczególnych warstw itp. Bo może okazać się, że
    "markowy" obiektyw z f4 może być tak naprawdę jaśniejszy od
    cudaka z f2,8 lub 3,5 ;-))). Tzn. w tym pierwszym do matrycy
    dotrze bezwzględnie więcej światła. Choć jakoś nie wyobrażam
    sobie że te różnice, jeśli są, były aż tak duże. Choć kto
    wie....