  • 21. Data: 2009-06-06 08:06:01
    Temat: Re: Jakość druku z plujki
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 06 czerwiec 2009 00:38, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Właśnie z jednym walczę - brakuje mi zieleni w prawym górnym rogu
    > zdjęcia. ...
    > http://images46.fotosik.pl/138/ff38dcb12e75cf8a.jpg

    Jakiej zieleni??

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 22. Data: 2009-06-06 08:27:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-06 08:48:47 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

    > Ostatnio używałem Epsona R1800, ale się go pozbyłem,

    Co Ci nie pasiło?

    > a w tej chwili przymierzam się do Epsona 3800.

    IMHO lepiej dołożyć do 4xx0. Kasa niby nieproporcjonalna do różnic, ale
    się zwraca dość szybko.

    de Fresz

  • 23. Data: 2009-06-06 08:51:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Zapewne zdjęcia były dość proste do druku - zawierały dużo szczegółów
    > i popularny zestaw kolorów. Takie owszem wychodzą całkiem nieźle z
    > plujek. Spróbuj drukować wściekłe czerwone i delikatne przejścia
    > tonalne to od razu zobaczysz mocną różnicę.
    > Żeby nie było mam kilkanaście zdjęć (te same i różne ujęcia) z różnych
    > plujek canona - od tych po dwie stówki do tych z serii pro cośtam
    > pewnie znacznie droższych - niestety też nie dają rady.

    > Zależy to przede wszystkim od zdjęcia.
    > Przesłać Ci takie wredne, które pokazuje jak drukarki sobie nie radzą?

    Ameryki nie odkryles.

    Jest tylko jeden "problem" - jesli dobra drukarka nie da raby pokryc
    gamutu pliku to lab tym bardziej bedzie z tym mial problemy bo
    ma gamut kolorow duzo mniejszy niz drukarka.

  • 24. Data: 2009-06-06 09:56:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Czornyj napisał(a):

    > przez Atkinsona), który pokazuję wszystkim niedowiarkom wraz z
    > analogiczną odbitką minilabu - 3800 niszczy minilab jak psa (Nowsze
    > Epsony serii x880, czy nie daj Boże x900 są jeszcze lepsze).
    > Oczywiście mam na myśli pracę z dobrym tuszem, przyzwoitym,
    > oprofilowanym papierem i świadomym zarządzaniem barwą, ale wogóle nie
    > ma porównania.

    A jak wypada porownanie z wydrukami termosublimacyjnymi?

    j.

  • 25. Data: 2009-06-06 10:19:07
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > IMHO lepiej dołożyć do 4xx0. Kasa niby nieproporcjonalna do różnic, ale
    > się zwraca dość szybko.

    To ma być tylk taka malutka drukareczka do celów prywatnych, nie będę
    na tym zbyt wiele rzeźbił - wolałbym 4880, ale to już 10 kafli brutto,
    a mam okazję kupić ładną, praktycznie nieużywaną 3800 z dodatkowym
    kompletem tuszy za sensowną kasę. No i 3800 jest malutka, a ja toto
    chcę postawić u siebie w mieszkaniu - z 4880 mógłbym już mieć ostry
    hardkor z żoną.

    > A jak wypada porownanie z wydrukami termosublimacyjnymi?

    Tanie drukareczki termosublimacyjne to generalnie kicha, są wyraźnie
    gorsze niż minilab na Endurze, a przy wydrukach z topowych,
    atramentowych pigmentówek to już wogóle wstyd to nawet położyć....

  • 26. Data: 2009-06-06 11:29:50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Dariusz Zygmunt pisze:
    > W sobota 06 czerwiec 2009 00:38, "Paweł W." wyraził następujacą opinię:

    > Jakiej zieleni??

    Stok w prawym górnym rogu jest nieco zielonkawy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 27. Data: 2009-06-06 11:45:47
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Stok w prawym górnym rogu jest nieco zielonkawy.

    Ano jest - drukowałeś to na oryginalnym papierze i tuszu stosując
    profil zapięty w "Print" opcją "Photoshop Manages Colors", czy po
    prostu to, co wychodzi z automatu sterownika drukarki?

  • 28. Data: 2009-06-06 12:08:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czornyj pisze:

    > Ano jest - drukowałeś to na oryginalnym papierze i tuszu stosując
    > profil zapięty w "Print" opcją "Photoshop Manages Colors", czy po
    > prostu to, co wychodzi z automatu sterownika drukarki?

    To co wychodzi z automatu sterownika. Drukowałem z Fast Stone, ale może
    powinienem spróbować PSE???

  • 29. Data: 2009-06-06 12:16:52
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > To co wychodzi z automatu sterownika. Drukowałem z Fast Stone, ale może
    > powinienem spróbować PSE???

    Jeśli to automat, to bez różnicy - sterownik ma po prostu dostać sRGB,
    ew. AdobeRGB (jeśli ma taką opcję) i dokonuje prostej konwersji
    tablicowej - aplikacja nie ma tutaj znaczenia. Widać tutaj brakło mu
    precyzji.

  • 30. Data: 2009-06-06 13:12:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Czornyj napisał(a):

    > Tanie drukareczki termosublimacyjne to generalnie kicha, są wyraźnie
    > gorsze niż minilab na Endurze, a przy wydrukach z topowych,
    > atramentowych pigmentówek to już wogóle wstyd to nawet położyć....

    A te droższe? Czytałem, że są już termosublimacyjne fotolaby?

    j.