-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot
Partner)
Date: Thu, 22 Apr 2010 22:11:38 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 78
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <hqkadf$op1$1@inews.gazeta.pl> <hqkgk0$i2h$1@inews.gazeta.pl>
<h...@p...onet.pl> <hqktl5$75q$1@inews.gazeta.pl>
<h...@p...onet.pl> <hqmkfs$fqq$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-217-101-115.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1271992770 19610 76.217.101.115 (23 Apr 2010 03:19:30 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Apr 2010 03:19:30 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <hqmkfs$fqq$1@inews.gazeta.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2274792
[ ukryj nagłówki ]"bratPit[pr]" <k...@o...pl> wrote in message
news:hqmkfs$fqq$1@inews.gazeta.pl...
>>>>> takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na
>>>>> żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej
>>>>> niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta,
>>>>
>>>> Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V.
>>>
>>> ale na pewno znacznie?
>>> skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie
>>> mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z
>>> przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%,
>>
>> Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-)
>>
>> Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja
>> ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej
>> jasności
>> jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie
>> na
>> żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż
>> świeciły
>> wcześniej.
>
> trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i
> jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji,
Dioda krzemowa przy prądzie rzędu 5 amperów da Ci spadek ponad 1V.
Dodatkowo wydzielać się na niej będzie ponad 5W mocy, co zwykle
oznacza że taka dioda musi być w metalowej obudowie i przykręcona
śrubą do jakiegoś radiatora, albo żeby miała jakiś radiator nasuwany
na nią, taki z żeberkami. Inaczej w upalne lato pod maską w silniku
Ci się usmaży półprzewodnik - cudów nie ma... Opornik będzie trwalszy
bo taki 5-10W przeznaczony jest do pracy przy wyższych temperaturach.
Idealny byłby termistor NTC, ale pytanie brzmi - czy warto?
>> Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa
>> na ilosc produkowanego przez nia swiatla.
>
> wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość,
Nie napisałem że wpływa bardziej na jasność - napisałem że wpływa
na jasność, i to wpływa wyraźnie. Jak nie wierzysz to sobie wsadź taką
diodę wraz z pstryczkiem którym będziesz ją zwierał patrząc na snop
światła z żarówek w nocy... Gwarantuję Ci, że 1V zauważysz wyraźnie.
>> Roznica tych 2 wolotow jest
>> znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode...
>> Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy
>> z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze
>> wyraznie.
>
> bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na
> akumulatorze <12,5V,
W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V.
Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony
do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator.
>> Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy
>> 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe
>> oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy
>> sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec.
>>
>> A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V...
>> To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza
>> tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V.
>> Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu
>> 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V.
>> I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy
>> 12V.
>
> i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V,
Więc dyskusja że "i tak robią je na 12V" więc nie ma sensu dawać im 13V
jest nietrafiona...
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?