eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie sprzęgło? › Re: Jakie sprzęgło?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!news.
    roellig-ltd.de!open-news-network.org!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs
    !testfeeder.ecngs.de!81.171.118.61.MISMATCH!peer01.fr7!news.highwinds-media.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jakie sprzęgło?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <562370ef$0$668$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 19 Oct 2015 21:47:23 +0200
    Message-ID: <76i23zsgdmiu$.1tk6m3tm5zg97.dlg@40tude.net>
    Lines: 41
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1445284048 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27512 89.77.179.152:2079
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2757
    X-Received-Body-CRC: 1081260342
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2570646
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 18 Oct 2015 12:13:59 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    > W aucie żony posypało się sprzęgło przy relatywnie niewielkim przebiegu
    > (60 tys.). Oryginał kosztuje 1200 PLN, ale posypał się właśnie oryginał.
    > Wśród zamienników występują:
    > - sachs
    > - valeo
    > - luk
    > - blue print
    > - borg&beck
    > - exedy
    > oraz jakiś dziwne chińskie nazwy, których w życiu wcześniej nie
    > spotkałem.
    >
    > Nie mam w tym zakresie żadnego doświadczenia, ponieważ tylko raz
    > wymieniałem sprzęgło (na sachsa), a auto sprzedałem po ok. 20 tys od
    > wymiany, więc nie wiem, ile wytrzymało. Ceny tych zamienników kształtują
    > się w przedziale od 400 do 1800 PLN (mowa o komplecie, bo nie ma sensu
    > po zrzuceniu sprzęgła wymieniać np. tylko łożyska, robocizna i tak
    > wyjdzie najdrożej) - podpowiedzcie, czy wszystkie te firmy robią
    > dokładnie to samo, czy też warto wybrać konkretną - i jeśli tak, to
    > którą.
    > Albo której definitywnie nie wybierać.
    > Nie chodzi o druciarskie oszczędności, ale po prostu o to, żeby nie
    > przepłacać, jeśli to to samo. Po odrzuceniu najtańszych i najdroższych
    > zostają takie z przedziału 600-1200 PLN (w takim wypadku najdroższy jest
    > oryginał). Auto to mini cooper R50, w wersji fabrycznej, bez żadnych
    > tuningów, zatem nie potrzebuje pseudosportowych wynalazków. Priorytet -
    > jak najdłuższy "spokój" z kolejnymi wymianami, ergo - trwałość.

    Ciężko powiedzieć.
    Mi najdłużej chyba wytrzymało sprzęgło które za 80zł zostało zregerenowane
    w zakładzie rzemieślniczym. Fajnie też brało :)
    Z seryjnych sprzęgieł to raczej loteria i chodzi właśnie nie tyle o samą
    okładzinę, co wytrzymałość tej całej mechaniki sprzęgła.
    Bo nawet w klasycznym sprzęgle bez dwumasy są ruchome prowadnice i
    sprężynki które po jakimś czasie lubią zacząć wydawać dźwięki.
    Podobnie z łożyskiem - też lubi zacząć hałasować, co może wiele mu z
    funkcjonalności nie ujmuje, ale wkurza.

    Z firm to za solidne uchodzą Sachs, Luk, Exedy, Valeo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: