  • 61. Data: 2010-01-13 17:48:26
    Temat: Re: Jakie lustro
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Możesz rozwinąć to nieskładne bajdurzenie?

    lustrzanki nic nie pokazują na LCD podczas ustawiania,
    widać dopiero wykonane zdjęcie,

    poza tym jeśli brak górnego wyświetlacza, to też brak dwóch pokręteł
    oraz gamy przełączników na obudowie,
    każdą duperelę trzeba odnaleźć w menu,

    więc prosta lustrzanka cyfrowa pod względem komfortu obsługi
    wypada kiepsko
    P.

  • 62. Data: 2010-01-13 18:03:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-01-13 18:48:26 +0100, "Pan Piskorz" <p...@b...pl> said:

    > lustrzanki nic nie pokazują na LCD podczas ustawiania,

    Bzdura. Choćby pierwsze z brzegu D90, 450D, a700 - pokazują.

    > widać dopiero wykonane zdjęcie,

    Albo i nie.

    > poza tym jeśli brak górnego wyświetlacza, to też brak dwóch pokręteł

    Bzdura - a700.

    > oraz gamy przełączników na obudowie,
    > każdą duperelę trzeba odnaleźć w menu,

    No to teraz wykaż związek logiczny pomiędzy pokrętłami, a wyświetlaczem.
    Równie prawdziwe mogłoby być stwierdzenie o połączeniu dwóch pokręteł z
    pryzmatem. Ty jednak nie napisałeś ani o owych pokrętłach, ani o
    pryzmacie, ani guzikologii, tylko ogólnikową bzdurę o wyświetlaczu.

    > więc prosta lustrzanka cyfrowa pod względem komfortu obsługi
    > wypada kiepsko

    No to żeś zrobił odkrycie. Co będzie następne, że drogie obiektywy są
    lepsze od tanich?

    de Fresz

  • 63. Data: 2010-01-13 18:50:28
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Można by prosić o wystawienie np. w youtube w sensownej jakości, albo
    > oczywiście skompresowane do xvid i na pocztę :). Chętnie bym zobaczył,
    > mimo że ostatnio byłem dość sceptyczny co do polityki Pentax.

    Jak mnie najdzie to wystawie, poki co jestem z tych co nie bawia sie w
    youtube i naszaklase ;) Moze czas zaczac. Ale poszukaj na youtube k-x,
    powinny byc jakies nocne filmy, zalezy czym krecone, ale na jasnym
    obiektywie potwierdzam ze jest niezle. Teraz mi sie marzy Sigma 30/1.4, bo
    ta 50 pentaxa waska troche do filmowania.

  • 64. Data: 2010-01-13 20:28:00
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-12 18:17, de Fresz wrote:
> [...]

    A700 ma matrycę starszą od D90 i troszkę więcej szumi, poza tym była
    raczej oceniana na wyższej półce i rzeczywiście bardziej porównywalna jest
    do 40/50D czy D300.

    > Która jak wróbelki ćwierkają ma mieć niedługi następcę.

    Z trybem video pewnie, dla takiego bajeru bym nie zmienił :)

    > Zapomniałem jeszcze - Olki E30 i E3, ale nimi nigdy się specjalnie nie
    > interesowałem. Czyli ze sprzętów o porównywalnej ergonomii do Nikona i z
    > wbudowaną stabilizacją całe 4 sztuki.

    E3 to niestety matryca już mająca swoje, wypadał widoczniej gorzej niż
    40D. E30 zdaje się że już lepszy, ale wciąż jeśli chodzi o matrycę to olek
    odstaje niestety.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 65. Data: 2010-01-14 07:22:49
    Od: "zoor" <ciapka@.wp.pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > A700 ma matrycę starszą od D90 i troszkę więcej szumi, poza tym była
    > raczej oceniana na wyższej półce i rzeczywiście bardziej porównywalna jest
    > do 40/50D czy D300.

    Czy matryca w D90 to ten sam element co w D300?
    A D300s?

    Pozdr
    zoor

  • 66. Data: 2010-01-14 11:56:15
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-13 19:50, Norbert wrote:

    > Jak mnie najdzie to wystawie, poki co jestem z tych co nie bawia sie w
    > youtube i naszaklase ;) Moze czas zaczac.

    Osobiście nasza klasa mnie lekko irytuje ;) nie będę wnikać w szczegóły.
    Natomiast youtube to świetne narzędzie (pewnie można je jeszcze
    usprawnić) szczególnie jeśli chodzi o klipy muzyczne albo co jeszcze
    ważniejsze bardzo niszowe rzeczy. Nie ma chyba innego miejsca gdzie by
    można zobaczy animacje Waleriana Borowczyka, Piotra Dumały czy Harry
    Everett Smith niż youtube. Narzędzie jak każde inne trzeba umieć
    korzystać z rozwagą i przede wszystkim robić umiejętną selekcje :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 67. Data: 2010-01-14 19:18:32
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

> [...]
    > youtube. Narzędzie jak każde inne trzeba umieć korzystać z rozwagą i
    > przede wszystkim robić umiejętną selekcje :).

    Mnie zawsze denerwuje slaby upload mojego lacza, o ile sciaga sie wszystko
    ekspresowo to wyslac nawet kilkanascie MB to meka :)

  • 68. Data: 2010-01-14 19:52:01
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-14 20:18, Norbert wrote:

    > Mnie zawsze denerwuje slaby upload mojego lacza, o ile sciaga sie wszystko
    > ekspresowo to wyslac nawet kilkanascie MB to meka :)

    To rozumiem i dlatego nie nalegam :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 69. Data: 2010-01-14 20:55:49
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-14 08:22, zoor wrote:
    > Czy matryca w D90 to ten sam element co w D300?
    > A D300s?

    W D300 jest z pewnością starsza niż w D90. N
    O D300s nie mam niestety informacji, ale pewnie gorszej matrycy nie ma.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 70. Data: 2010-01-14 22:16:15
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 18:03:04 +0100, KILu <b...@w...pl> wrote(a):

    > Akurat w tej sytuacji calkowicie zgadzam sie z DPR. :) Uzywam K-x od dwoch
    > miesiecy, wczesniej mialem inne Pentaksy, Olka i nie tylko (i cala fure
    > kompaktow) i widze doslownie dramatyczna roznice na korzysc K-x (przede
    > wszystkim szumy, ale rowniez szybkosc af, niewyczuwalny shutter-lag, AWB,
    > w koncu znakomite JPEG-i...).

    Ach, rozumiem. Nowa zabawka... :)

    Dla odmiany dziś optyczni przetestowali K-x, i coś zachwytów nie widać,
    za to sporo wad:

    - problemy z zasilaniem, aparat działał poprawnie na bateriach litowych
    30pln/komplet. Nie bardzo chciał współpracować z ogniwami alkalicznymi
    i akumulatorkami Ni-MH (tanio w eksploatacji nie będzie ;>)
    - brak pkt. AF w wizjerze
    - bardzo niska skuteczność stabilizacji ok. 1-1.3EV
    - niska skutecznosc autofocusa
    - niewylaczalne odszumianie (dark frame) przy długich czasach
    - wyostrzane RAWy
    - dobre wyniki w wysokich czulosciach skutkiem dodatkowego odszumiania
    zjadajacego detale powyzej ISO 1600

    "Warto jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Na wysokich ISO, np. 6400
    Pentax K-x wydaje się szumieć najmniej, ale szczegółów ma także
    najmniej..."

    Już wcześniej mówiłem, co portal to inne wyniki, robienie z tego
    wyroczni to mało szczęśliwy pomysł... :)

    B.