  • 31. Data: 2014-01-23 20:52:47
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > 1. Kupa blachy + metalizowane szyby robią cuda. Kiedyś nazywało to się
    > klatką Faradaya
    Są jakieś miejsca mniej ekranowane? Wiem, że troszkę miejsca mam w
    centralnej konsoli wokół dźwigni skrzyni biegów

    > 2. Aero2 nie grzeszy nadmiernie rozbudowanym zasięgiem. Antena na pewno
    > nie zaszkodzi ;-) A niejednokrotnie może pomóc

    Czy podłączenie anteny zewnętrznej ale umieszczonej wewnątrz samochodu
    poprawia wystarczająco sytuację? Nie chcę wiercić dachu. Ewentualnie
    mógłbym wymienić antenę radiową na taką która obsługuje zarówno CCIR jak
    i 900MHz. Choć nie wiem czy to nie będzie oznaczać zaśmiecenia radia FM
    taką ilością zakłóceń, że straci to jakikolwiek sens.
    Jak wygląda polaryzacja fali w Aero2? Czy antena musi być ustawiona
    pionowo? Byłoby fajnie gdyby Aero2 działało w obu płaszczyznach tak jak LTE.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2014-01-23 21:48:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 20:52:47 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

> [...]
    > i 900MHz. Choć nie wiem czy to nie będzie oznaczać zaśmiecenia radia FM
    > taką ilością zakłóceń, że straci to jakikolwiek sens.

    A kto powiedział, że trzeba wiercić?
    Anteny telefoniczne od dosyć dawna najpowszechniej montuje się do szyb,
    klejąc po obydwu stronach jej elementy ze sprzężeniem pojemnościowym
    http://www.panorama-antennas.com/store/image/cache/d
    ata/antennas/gtde-650x650.jpg

    Perfekcjoniści mogą zawsze zastapić oryginalną antenę samochodową taką co
    ma też funkcje telefoniczne
    http://www.ebay.com/itm/Multi-band-antenna-GPS-WiFi-
    GSM-antenna-SMA-FME-Series-/150668931871

    Do wyboru, do koloru.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 33. Data: 2014-01-23 22:03:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-01-23 20:52, Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > i 900MHz. Choć nie wiem czy to nie będzie oznaczać zaśmiecenia radia FM
    > taką ilością zakłóceń, że straci to jakikolwiek sens.

    Antena magnetyczna (tylko może nie ta najtańsza ;-) i kabel prowadzimy
    przez drzwi. Wystarczy. Jak masz hatchback to w ogóle nie ma o czym mówić

    > Jak wygląda polaryzacja fali w Aero2? Czy antena musi być ustawiona
    > pionowo? Byłoby fajnie gdyby Aero2 działało w obu płaszczyznach tak jak
    > LTE.

    W Aero2 pionowa. LTE też pionowa. Generalnie wszystkie sieci mobilne
    stosują polaryzację pionową.

  • 34. Data: 2014-01-23 22:09:44
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > ma też funkcje telefoniczne
    > http://www.ebay.com/itm/Multi-band-antenna-GPS-WiFi-
    GSM-antenna-SMA-FME-Series-/150668931871

    Ta akurat nie obsługuje zakresu 87-105MHz, jedynie wysoko.

    Ta z kolei ma:
    http://masterantena.soteshop.pl/antena-gps-gsm-fm-am
    -h7032.html

    Ale opis trochę traci na wiarygodności:
    "....
    FM/AM:
    Częstotliwość: 76-110MHz (FM), 525-1700MHz (AM)..."

    Niezły jest ten zakres AM ;)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 35. Data: 2014-01-23 22:12:36
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > W Aero2 pionowa. LTE też pionowa. Generalnie wszystkie sieci mobilne
    > stosują polaryzację pionową.
    Do LTE mam antenę zewnętrzną dualną. Zakładałem że dzięki temu mam dwa
    kanały obrócone 90st. względem siebie. Zauważyłem że podłączenie
    drugiego kabla znacznie podnosi uplink. Tak jakby układ antenowy stawał
    się bardziej full duplexowy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 36. Data: 2014-01-23 22:15:58
    Od: ein <e...@n...spam>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Tyle, że to już może oznaczać konieczność korzystania z UI telefonu aby
    > uruchomić usługę. Wolałbym coś plug and pray.

    Jestem przekonany, że da się to oskryptować. Ja mam na przykład
    uruchamianego Debiana (SSH, Xy terminalowe) ze startem telefonu, na
    stockowym ROMie tyle, że telefon jest zrootowany.

  • 37. Data: 2014-01-23 22:17:25
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Antena magnetyczna (tylko może nie ta najtańsza ;-) i kabel prowadzimy
    > przez drzwi. Wystarczy. Jak masz hatchback to w ogóle nie ma o czym mówić

    Chciałbym to zainstalować w korolce 5HB z 2004 roku. Przyznam że
    najbardziej przemawia do mnie wymiana anteny zewnętrznej na
    wielofunkcyjną. Zwłaszcza że i tak czeka mnie wymiana anteny bo w
    poprzedniej urwałem palcami gwint przy wykręcaniu bata przed wjazdem do
    myjni :). Taka chińska stal, z której niedługo powstaną nowe tańsze
    samoloty -konkurencja dla Boeninga.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2014-01-23 22:24:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 22:09:44 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    ata/antennas/gtde-650x650.jpg

    GSM-antenna-SMA-FME-Series-/150668931871

    > Ta akurat nie obsługuje zakresu 87-105MHz, jedynie wysoko.

    To są tylko przykładowe rozwiązania, konkretów należy szukać w dostępnych
    sklepach

  • 39. Data: 2014-01-23 22:46:11
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-01-23 22:17, Piotr Rezmer pisze:

> [...]
    > poprzedniej urwałem palcami gwint przy wykręcaniu bata przed wjazdem do
    > myjni :). Taka chińska stal, z której niedługo powstaną nowe tańsze

    Osobiście nie wierzę w anteny uniwersalne, ale ja inzynier jestem :-P
    Ale raczej nie zaszkodzi. Natomiast oczywiście router będzie działał bez
    anteny, tyle że gorzej.

  • 40. Data: 2014-01-23 22:50:39
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Osobiście nie wierzę w anteny uniwersalne, ale ja inzynier jestem :-P
    > Ale raczej nie zaszkodzi. Natomiast oczywiście router będzie działał bez
    > anteny, tyle że gorzej.

    Ja też zdaję sobie sprawę, że to zawsze będzie gorsze od dedykowanych
    rozwiązań. Ale być może nie potrzebuję maksymalnych zysków anteny. Przed
    chwilą przeczytałem na elektrodzie pozytywne opinie nt. anteny SIRIO
    TRIFLEX CB/FM/GSM. Pozbyłbym się od razu dodatkowej anteny dla CB. Teraz
    mam Titanium 7000. Im mniej tym lepiej.

    --
    pozdrawiam
    Piotr