  • 91. Data: 2014-01-28 23:31:54
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciej,

    > Nie wiem, jak liczysz, ale rocznie jest to milion więcej. A pamiętaj, że
    > teraz jest dołek. Bywały lata, gdy do Polski przyjeżdżało ponad milion
    > tych od Niemca ;-)

    Bywały też lata, że sprzedawano 640 tysięcy nowych...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 92. Data: 2014-01-28 23:47:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości

    >Bywały też lata, że sprzedawano 640 tysięcy nowych...

    Ale wtedy import uzywek byl utrudniony.
    A nawet tych 640 tys nowych - przy czasie zycia 20 lat to tylko 12 mln
    pojazdow.

    No i co sie z nimi stalo ?
    Na Allegro ze swieca szukac sieny, nexii, tico, a i lanosow i Cienkich
    niewiele ...

    J.

  • 93. Data: 2014-01-29 00:18:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

> [...]
    > pojazdow.
    > No i co sie z nimi stalo ?
    > Na Allegro ze swieca szukac sieny, nexii, tico, a i lanosow i Cienkich

    Słabsze już na złomie a te, które lepiej się trzymają nadal u
    pierwszych właścicieli. Sprzedać się nie opłaca, bo się nic lepszego
    za cenę sprzedaży nie kupi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2014-01-29 08:41:47
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > No, pochwal się ile teraz, po aktualizacji wytrzymuje bateria..? :-\

    Nie muszę się przed tobą tłumaczyć, wiem ile mi zostawało % na koniec dnia i
    wiem ile mam teraz.

  • 95. Data: 2014-01-29 08:42:29
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Trybun nabazgrał(a):

    > Owszem, ale takie rzeczy, typu wygląd ikonek to można zrobić bez
    > uaktualniania systemu. A gdy cos nie wypali to można wrócić do wersji
    > sprzed modyfikacji, przechodząc na nowszą wersje systemu - nie ma
    > możliwości powrotu.

    Nie każdy chce root-ować telefon, ja mam stockowy soft.

  • 96. Data: 2014-01-29 09:42:03
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 20:22:25
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wystarczy spojrzec na ulice i parkingi - duzo takich nie ma.

    Wyjedź poza duże miasto. Zerknij po wsiach w których króluje Golf II
    "GTI". I Audi 80 i 100 ;-)

    Zdrówko

  • 97. Data: 2014-01-29 09:46:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 19:00:04
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To nie jest zaden problem. Czesto omijasz samotne kola, bo sie
    > urwaly, czy ktos ci bagaznik zmasakrowal i przeprasza, bo hamulce nie
    > dzialaly ?

    Ulegające awarii z równych powodów - to nie tylko koła - właściwie
    codziennie. W ciągu ostatnich paru lat w bagażnik mi wjechał jeden -
    nie dał rady zahamować przed światłami na łysych oponach. Przed drugim
    uciekłem widząc w lusterku kłęby dymu z kół - policjant który
    zatrzymywał ruch koło Belwederu do wyjazdu jakiejś kolumny widząc co
    się dzieje machnął mi lizakiem i sam uskoczył z jezdni. W końcu droga
    hamowania Poloneza Trucka budowlańców dąży do nieskończoności. ;-)
    Niemniej to tylko wypadki - częściej widać dziury o rdzy czy kłęby dymu
    bo oleju bierze silnik tyle co paliwa. No i niezawodność- w warunkach
    zimowych.

> [...]
    > 20 i 10 lat wychodzi 12 mln.
    > Cos tu jest nie tak ... czy przypadkiem czesc z tych aut nie jest

    Nie - bo wtedy je się wyrejestrowuje. A to jest liczba aut
    zarejestrowanych. Zresztą zerknij na ile jeszcze widać na ulicach
    Polonezów - najnowsze mają już 12 lat.

    > Jest to rozsadna kalkulacja i w miare wzrostu zarobkow mechanikow i
    > skomplikowania aut bedzie coraz czestsza ... ale nowe klasy rodzinnej
    > (vectra, passat) to jednak ze 100 tys kosztuje i nie bardzo jest na
    > polska kieszen.

    Nie do końca - nie każdy wszędzie kupuje do domu passata. To raczej
    klasa średnia. Biedniejsi kupują małe auta które są tańsze. I wcale nie
    jest to 100k PLN. Oglądając auro rodzinne (2 dorosłych plus dzieciak)
    niekoniecznie szukałem vectry. Np. nowy Opel Zafira (rejestracja na 7
    osób) to koszt ~65k PLN z całkiem niezłym wyposażeniem. A salony mają
    ciut większą ofertę niż auta czeskie czy niemieckie. Np. nowy Peugeot
    301 - samochód pozycjonowany na rynki wschodu Europy - zależnie od
    silnika i ze średnim wyposażeniem to 40-45k PLN.

    Zdrówko

  • 98. Data: 2014-01-29 09:50:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-01-28 23:28, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Do tego wystarczy przybycie 10-20%. Jak na kazde 9 zaparkowanych aut jest
    > jedno wolne miejsce to mamy "bez problemu". A jak zniknie to 10%, to
    > sie robi masakra.

    Nie, nie wystarczy. Jeżeli 10 lat temu były wolne miejsca na parkingu
    i o dowolnej porze dnia i nocy dało się zaparkować, a teraz samochody
    stoją na każdym skrawku i często jeden za drugim, to nie jest to wzrost
    o 10-20%.

    > Nie wiem jak gdzie indziej, ale we Wroclawiu to dodatkowo wladze zaczely
    > likwidowac miejsca parkingowe, pod roznymi pretekstami i powodami.

    Piszę o obserwacjach w miejscach, gdzie ludzie mieszkają i gdzie de
    facto parkingów nawet przybyło.

    > Moze po wsiach - po miastach tez widujesz ?

    Audi 80, Audi A4, Passat B4/B4, Golf III - wymieniać więcej?
    Te twoje ulubione fordy to niestety ulegają biodegradacji dość
    szybko, ale wiele innym marek/modeli długo będzie jeździć.

    > te 26-latki ?

    Spotkać pewnie można :)

  • 99. Data: 2014-01-29 09:50:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 16:04:12
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > Ja amorki przód wymieniałem w wakacje, koszta o ile pamiętam to coś
    > ok 500 zł z robotą. Tył ciągle sprawny, na stacji diagnostycznej
    > sprawność ponad 70% i nawet jak się pytałem czy wymieniać przy okazji
    > przodu to powiedzieli że szkoda kasy.
    >
    > ps, Co do kosztów to w Motorze (styczniowy) twoja Corolla, Ford
    > Fokus i moje V40 są dokładnie na tym samym poziomie kosztów serwisu.

    Kosztów rutynowego przeglądu i owszem. Koszy generalnego remontu
    zawieszenia - to nie tylko wymiana amortyzatorów - i układu hamulcowego
    stanowiły 3/4 wartości auta. W miarę dobrym warsztacie - nie w ASO.
    Wiec decyzja że czas na nowe. Mniej więcej o rok wcześniej niż
    zakładałem wymianę na nowy.

    Zdrówko

  • 100. Data: 2014-01-29 09:55:16
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-01-28, o godz. 15:58:36
    "Chris" <a...@g...pl> napisał(a):

    > To ja jestem jakiś głupi bo wymieniam zgodnie z instrukcją albo
    > profilaktycznie jak przewody i świece przed zimą :)
    > Co do kosztów starego auta jeśli nie jest zajechane to wydatków
    > prawie nie ma, od nowości z drogich rzeczy wymienione tylko amorki,
    > rozrząd, przewody + świece, drążki i chyba w sumie to wszystko z
    > czego co pamiętam. Exploatacji jak oleje, filtry, płyny, wycieraczki
    > nie liczę bo to w każdym aucie co XX km się wymienia.

    Dolicz do tego koszt tarcz, bębnów, klocków, okładzin (u mnie z tyłu
    bębny jeszcze). Do tego jak się rozbiera to nei ma bata - jakiś
    cylinderek do wymiany, urwane przewody. Wyje łożysko prawe tylne. Czas
    by docisk sprzęgła wymienić. Do tego poza amortyzatorami i sprężynami
    parę innych elementów zawieszenia. Plus korozja zaczyna tylne prawe
    nadkole żreć. Jak się to zsumuje to remont przestaje być opłacalny bo
    nie mam pewności że za rok czy dwa znów coś mechanicznie nie padnie.

    > Potwierdzam, KIA CEED (drugie auto) kupiona faktycznie używana (3
    > lata po leasingu) ale cały serwis gwarancyjny, przeglądy a nawet
    > głupia wymiana żarówki H7 (uperdliwy dostęp) robiona w ASO i ceny nie
    > odstraszają.

    Wymianę żarówki czy wymianę koła mam w ramach ubezpieczenia. ;-)

    Zdrówko