  • 1. Data: 2014-01-23 11:29:07
    Temat: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Chciałbym w samochodzie uruchomić WiFi, tak by np. telefon komórkowy
    mógł korzystać z Janosika i nie zużywać transferu z karty SIM telefonu.
    Dlaczego? Bo mam limit 100MB na telefonie służbowym :).
    Mój plan to: zainstalować urządzenie gdzieś w ukryciu (np. pod bocznymi
    plastikami w bagażniku).
    Byłoby fajnie jeśli:
    1. Urządzenie byłoby jedną kostką, czyli WiFi+Router+modem USB in one.
    2. Zasilanie bezpośrednio z instalacji samochodowej 12V. Chyba że jest
    niebezpieczeństwo przekroczenia bezpiecznego dla urządzenia napięcia.
    Teoretycznie w instalacji może się pojawić 13,8-14,2V
    3. Włączenie zasilania razem ze światłami pozycyjnymi. W ten sposób
    zapobiegnę wyładowaniu akumulatora.
    4. Współpraca z siecią Aero2. W razie czego router może mieć port USB;
    mam modem USB K4505 który obsługuje tę sieć.

    Czy możecie polecić jakieś modele?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2014-01-23 13:04:16
    Temat: Re: Jaki router WiFi z Aero2 do samochodu
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

> [...]
    > 4. Współpraca z siecią Aero2. W razie czego router może mieć port USB; mam
    > modem USB K4505 który obsługuje tę sieć.

    A może coś takiego i nie było by ograniczenia do auta ?

    ZTE MF60
    http://allegro.pl/listing/listing.php?string=zte+mf6
    0&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

  • 3. Data: 2014-01-23 13:15:11
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-01-23 11:29, Piotr Rezmer wrote:

    > 4. Współpraca z siecią Aero2. W razie czego router może mieć port USB;
    > mam modem USB K4505 który obsługuje tę sieć.

    Proponuje wziac pod uwage, ze wg. zeszlorocznych zapowiedzi, planowane
    jest wprowadzenie do Aero2 captcha.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2014-01-23 13:18:40
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.01.2014 11:29, Piotr Rezmer pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > Chciałbym w samochodzie uruchomić WiFi, tak by np. telefon komórkowy
    (...)
    > Czy możecie polecić jakieś modele?

    zte mf60. jak drogo, to spróbuj telefon z androidem i np pękniętą szybką.
    ToMasz

  • 5. Data: 2014-01-23 13:47:43
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Chris pisze:
    > Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    > A może coś takiego i nie było by ograniczenia do auta ?
    >
    > ZTE MF60
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?string=zte+mf6
    0&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y

    Fajne bo dość małe, ponoć działa ładowanie przez USB.
    Wada: trzeba ręcznie coś przy nim ponaciskać przy podłączeniu zasilania
    - nie uda się go zatem schować w jakimś niewidocznym miejscu.
    Nie wiem też czy wspiera Aero2. Niby obsługuje 900MHz, ale to chyba nie
    wszystko. OIDP musi być też spełniona jakaś klasa.
    Update: ponoć działa z Aero

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2014-01-23 13:49:16
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    elmer radi radisson pisze:

    > Proponuje wziac pod uwage, ze wg. zeszlorocznych zapowiedzi, planowane
    > jest wprowadzenie do Aero2 captcha.

    Mam nadzieję, że nie będzie aktywowane co godzinę ale np. co paczka
    danych np. 500MB-1GB. Wtedy ograniczy tylko namiętnych ściągaczy danych,
    a normalnym użytkownikom nie zaszkodzi.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-01-23 13:50:42
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    ToMasz pisze:

    > zte mf60. jak drogo, to spróbuj telefon z androidem i np pękniętą szybką.
    > ToMasz
    Tyle, że to już może oznaczać konieczność korzystania z UI telefonu aby
    uruchomić usługę. Wolałbym coś plug and pray.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2014-01-23 14:23:24
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 23 Jan 2014 11:29:07 +0100, Piotr Rezmer napisał(a):

    > 1. Urządzenie byłoby jedną kostką, czyli WiFi+Router+modem USB in one.

    To nie jest dobry pomysł - routery wifi sa drogie, a technologia sie
    zmienia.
    Jest taki router wielkosci pudelka zapalek TP-Linka, zasilany z USB,
    bodajze MR-3020 (ale sprawdz dokladnie 1. model. 2.opnie o modelu, bo
    ktorys z tych malych routerow mial fatalne opnie).
    Nastepnie zainwestuj kase w zgodny model USB i masz problem rozwiazany

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 9. Data: 2014-01-23 14:23:33
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    0&search_scope=wszyst
    > Fajne bo dość małe, ponoć działa ładowanie przez USB.

    Działa, mam i używam.

    > Wada: trzeba ręcznie coś przy nim ponaciskać przy podłączeniu zasilania -
    > nie uda się go zatem schować w jakimś niewidocznym miejscu.

    Schowek ?? albo można nosić w torbie, kieszeni kurtki, plecaku itp ... albo
    wyprowadzić zasilanie do schowka, jeden klawisz power on i odpalony, nic
    więcej nie trzeba.

    > Nie wiem też czy wspiera Aero2. Niby obsługuje 900MHz, ale to chyba nie
    > wszystko. OIDP musi być też spełniona jakaś klasa.
    > Update: ponoć działa z Aero

    Mam go i potwierdzam że działa z Aero2, brat potem też sobie kupił i u niego
    też działa bez problemu.

  • 10. Data: 2014-01-23 14:26:08
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Piotr Rezmer nabazgrał(a):

    0&search_scope=wszyst
    > Fajne bo dość małe, ponoć działa ładowanie przez USB.

    A .. i ma coś takiego jak złącze na kartę miniSD gdzie możesz mieć mini
    serwer plików :)