  • Data: 2012-12-18 10:18:24
    Temat: Re: Jaki podręcznik dla webmastera?
    Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-15 14:44, E.Z. pisze:
    > Jaki dobry podręcznik dla webmastera moglibyście polecić?

    Jednego nie ma. Nie pchac sie od razu do kodowania (bo czesto gesto
    wychodza potworki), poczytac szerzej o projektowaniu interakcji,
    projektowaniu architektury informacji, projektowaniu wizualnym,
    typografii, UX, protokolach sieciowych, bezpieczenstwie sieci i
    aplikacji WWW.

    Standardy sieciowe Zeldmana, kiedys byly dobre zeby sie zorientowac w
    temacie, niestety stracily sporo na aktualnosci, ale i tak warto
    przewertowac.
    Polecam ksiazki z serii Smashing Book, wyszly 3 i 1/3 (po polsku tylko
    jedna widzialem). Swiezutki Mobile Book dopiero do mnie jedzie, wiec nie
    wiem czy polecac, recenzje ma dobre ;-).

    Cenne sa artykuly na Smashing Magazine, Webdesigner Depot.

    Kod: Wziac wersje skomentowana z HTML5 Boilerplate i analizowac.
    Szczegoly doczytywac na HTML5 Doctor. Nie wierzyc za bardzo w3schools ;-)

    > Chodzi o polecenie podręcznika, z którego komuś udało się
    > skutecznie nauczyć od początku.

    Ja sie uczylem m.in. z manuala do FrontPage. Skutecznie, bo rowniez na
    wlasnych bledach. Ale nie polecam tej drogi ;-)

    --
    NotBear