  • 21. Data: 2009-03-11 09:10:31
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > E tam, przeciętna kobieta chce fotografować emocje. Potrzebny do tego
    > sprawny automat z szerokimi możliwościami przy poprawnej jakości. Znaczy
    > jakieś 18-250 z przewidywalnym af i dobrym wb.

    Z tego co widzę, to kobietom zależy głównie na tym, żeby aparat był
    lekki. Lustrzanka jest za ciężka. Superzoom też za duży, musi być mały i
    mieścić się w torebce między 3 kg kosmetyków.

    wer

  • 22. Data: 2009-03-11 09:14:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
    > Z tego co widzę, to kobietom zależy głównie na tym, żeby aparat był
    > lekki. Lustrzanka jest za ciężka. Superzoom też za duży, musi być mały i
    > mieścić się w torebce między 3 kg kosmetyków.

    Oj, stereotypy :)
    Kobiety paradują z lustrami na szyi, które przydałoby się, by były
    lekkie, ale małe być nie muszą.
    Gdzieś od ponad roku jestem zadziwiony migracją w lustra właśnie przez
    kobiety (patrząc na Kraków).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2009-03-11 09:18:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kamila82 pisze:
    > Witajcie
    > Po kilku kompaktach przyszedł czas na lustrzankę, po wnikliwej analizie
    > wybrałam A300, jako że to pierwsza lustrzanka, myślę że w zupełności
    > wystarczy.
    > natomiast nie mam pojęcia jaki obiektyw, wiem że KIT'owe nie są
    > najlepsze, jednak nie chciała bym wydać kilku tysięcy na obiektyw będąc
    > jeszcze zielona.
    >
    > czy A300 + Sigma 18-200 uważacie za dobry pomysł?
    > (jestem początkująca z lustrzankami, będzie to nauka, więc dobrze gdyby
    > pierwszy obiektyw był uniwersalny)

    Z obiektywow 18-200 to Sigma jest pod wzgledem jakosci obrazu najlepsza
    (Sony czyli Tamron sa gorsze) ale i najdrozsza. Lepszy jest Tamron
    18-250, a najlepszy 18-270 (ale i najdrozszy).
    Pomysl kupna hiperzooma nie jest zly, ale duzo zalezy w jakich warunkach
    bedzie uzywany.
    Przy dobrej pogodzie na dworze sprawdzi sie ok, ale w domu srednio.

    Dlatego proponowalbym na poczatek kit + lampa blyskowa (jesli w domu ma
    cokolwiek wyjsc), lub, jesli budzet pozwoli, to np 16-105.

    Jest duzo pomyslow, czym zastapic kit, i najlepiej przeanalizowac watki
    na http://klubkm.pl/forum/index.php
    Przejrzenie tego forum przed zakupem aparatu to naprawde dobry pomysl, a
    jesli nie odstrasza cie sprzet uzywany, to dzial gielda pozwala znaczaco
    obnizyc koszty zakupu (bywaja tam tez nowe rzeczy). Dzieki tanszemu
    zakupowi nie bedzie stresu przy ewetualnej zmianie systemu, bo strata
    bedzie niewielka.

    Marx

    Ps. Sony ostatnio pokazalo kilka projektow obiektywow, ktore dla
    poczatkujacego lustrzankowac wychodza bardzo korzystnie. Warto miec to
    na uwadze, gdyz obiektywy te ponoc pojawia sie niedlugo.

  • 24. Data: 2009-03-11 09:24:00
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Oj, stereotypy :)

    To co napisałem wynika z moich osobistych doświadczeń.

    wer

  • 25. Data: 2009-03-11 09:49:19
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Kamila82 napisał(a):

    > A co sądzicie o Nikonie D90, przekracza trochę budżet ale też o nim
    > myślałam, a najlepiej D80 ale ciężko kupić.

    D80 za grosze (<1900 zł za sam korpus) stał jeszcze wczoraj w Oszołomie
    w Warszawie na Woli.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 26. Data: 2009-03-11 10:04:49
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

    On 10 Mar, 20:30, Kamila82 <x...@x...pl> wrote:
> [...]
    > wybrałam A300, jako że to pierwsza lustrzanka, myślę że w zupełności

    > (jestem początkująca z lustrzankami, będzie to nauka, więc dobrze gdyby

    A czego się chcesz nauczyć więcej na lustrzance czego się nie
    nauczyłaś na tych kilku kompaktach? przykręcać obiektyw?

    Po wnikliwej analizie myślę, że wystarczy Ci to co wybrałaś w
    zupełności.

  • 27. Data: 2009-03-11 10:06:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "pwz" <p...@j...pl> napisał:

    > Wydaje mi się, że nie. Ponieważ co do korpusu jak piszesz już się
    >
    > Zgadzam się z przedpiścą. Z tym że takiego Tamrona (np. 50-300 mm czy coś
    > koło tego) kupowałbym ze stabilizacją obrazu. Bardzo ułatwia zadanie
    > zarówno przy makro, jak i przy dużych zbliżeniach. (Zwłaszcza, że
    > dodatkowo kupiłbym jeszcze jakiś jasny obiektyw ca. 17-50 mm - wtedy to
    > już w ogóle "full wypas")
    > [...]

    Pytająca pisała, że zdecydowała się na Sony - tam stabilizacja jest już w
    korpusie.
    A że zestaw Tamron 17-50f2.8 + drugi zoom ok. 50-300 zapewni dużo lepsze
    możliwości wyżycia się niż pojedyńczy hiperzoom, to całkowita zgoda.
    Niestety będzie też droższy i cięższy - sam Tamron 17-50 kosztuje i waży
    porównywalnie do Tamrona 18-250. Cóż - wszystko zależy od indywidualnych
    potrzeb, wydajności portfela, udźwigu kręgosłupa i pojemnosci torby
    fotograficznej:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2009-03-11 10:07:29
    Od: Howk <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > lekkie, ale małe być nie muszą.
    > Gdzieś od ponad roku jestem zadziwiony migracją w lustra właśnie przez

    bo teraz jest trendy paradować z kupą żelastwa na szyi no i cool
    też :)

  • 29. Data: 2009-03-11 14:17:45
    Od: m...@a...net.pl

    >A co sądzicie o Nikonie D90

    Jak ciemny obiektyw megazumowy to potrzebujesz korpusu ze
    stabilizacja (A300 tak ma). Jak Nikon i ciemny obiektyw
    megazumowy, to potrzebujesz... innego obiektywa, takiego
    ze stabilizacja w szkle. W zadnym razie nie pakuj sie
    w zestaw typu megazum ktory nie ma stabilizacji, potrzebna
    Ci jest albo tu albo tu, albo w szkle albo w korpusie.

    Michal

  • 30. Data: 2009-03-11 16:28:36
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help pentax
    Od: "tramp" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    Podepnę sie pod ten tytuł i pytanie może do posiadaczy Pentaksa.

    Chcę zastąpić kita w moim K200D jasnym zoomem w zakresie
    17-70 To ma być i do wnętrz (dzieci, hale sportowe) i w
    plenerek (ptaszki, architektura, sport) Jest taki uniwersalny?
    ***
    tu sobie popatrz http://pentax.org.pl/viewforum.php?f=15