    From: Marx <M...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki obiektyw? help
    Date: Wed, 11 Mar 2009 10:18:47 +0100

    Kamila82 pisze:
    > Witajcie
    > Po kilku kompaktach przyszedł czas na lustrzankę, po wnikliwej analizie
    > wybrałam A300, jako że to pierwsza lustrzanka, myślę że w zupełności
    > wystarczy.
    > natomiast nie mam pojęcia jaki obiektyw, wiem że KIT'owe nie są
    > najlepsze, jednak nie chciała bym wydać kilku tysięcy na obiektyw będąc
    > jeszcze zielona.
    >
    > czy A300 + Sigma 18-200 uważacie za dobry pomysł?
    > (jestem początkująca z lustrzankami, będzie to nauka, więc dobrze gdyby
    > pierwszy obiektyw był uniwersalny)

    Z obiektywow 18-200 to Sigma jest pod wzgledem jakosci obrazu najlepsza
    (Sony czyli Tamron sa gorsze) ale i najdrozsza. Lepszy jest Tamron
    18-250, a najlepszy 18-270 (ale i najdrozszy).
    Pomysl kupna hiperzooma nie jest zly, ale duzo zalezy w jakich warunkach
    bedzie uzywany.
    Przy dobrej pogodzie na dworze sprawdzi sie ok, ale w domu srednio.

    Dlatego proponowalbym na poczatek kit + lampa blyskowa (jesli w domu ma
    cokolwiek wyjsc), lub, jesli budzet pozwoli, to np 16-105.

    Jest duzo pomyslow, czym zastapic kit, i najlepiej przeanalizowac watki
    na http://klubkm.pl/forum/index.php
    Przejrzenie tego forum przed zakupem aparatu to naprawde dobry pomysl, a
    jesli nie odstrasza cie sprzet uzywany, to dzial gielda pozwala znaczaco
    obnizyc koszty zakupu (bywaja tam tez nowe rzeczy). Dzieki tanszemu
    zakupowi nie bedzie stresu przy ewetualnej zmianie systemu, bo strata
    bedzie niewielka.

    Marx

    Ps. Sony ostatnio pokazalo kilka projektow obiektywow, ktore dla
    poczatkujacego lustrzankowac wychodza bardzo korzystnie. Warto miec to
    na uwadze, gdyz obiektywy te ponoc pojawia sie niedlugo.