  • 1. Data: 2009-03-10 09:19:55
    Temat: hostessy
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    Czy według polskiego prawa można fotografować hostessy w trakcie pracy?

  • 2. Data: 2009-03-10 09:25:21
    Temat: Re: hostessy
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gp5bbp$8eq$1@news.task.gda.pl>,
    darkelf nabazgrał:
    > Czy według polskiego prawa można fotografować hostessy w trakcie pracy?

    Według naszego prawa możesz fotografować każdego, o ile nie narusza
    to jego prywatności (choćby sąsiadka pod prysznicem) lub nie poprosi
    Cię, żebyś przestał.

    To, nad czym można podyskutować, to czy masz prawo zdjęcia tego kogoś
    rozpowszechniać.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 3. Data: 2009-03-10 09:45:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    l...@l...localdomain napisał(a) :
> [...]
    >
    > Według naszego prawa możesz fotografować każdego, o ile nie narusza
    > to jego prywatności (choćby sąsiadka pod prysznicem) lub nie poprosi

    Prosić sobie może. Ja mogę go też poprosić, żeby przestał
    skamleć, bo mnie to rozprasza.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 4. Data: 2009-03-10 09:50:29
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Witam

    > Prosić sobie może. Ja mogę go też poprosić, żeby przestał skamleć, bo
    > mnie to rozprasza.

    Może też wezwać policję. Bez zgody nie możesz sfotografować nikogo.
    Wyjątkiem jest gdy ktoś jest elementem tłumu, gdy robisz zdjęcie jakiejś
    osoby musisz mieć jej zgodę. W przypadku osób publicznych ta zgoda jest
    dorozumiana, czyli polityk, aktorka, piosenkarz mogą być fotografowani,
    o ile nie wyrażą sprzeciwu.

    Jest jeszcze jedna rzecz, że czasem ktoś może inaczej wyrazić swoją
    niechęć do robienia mu zdjęć, np wkładając monopod w pewną część ciała
    fotografa.

    wer

  • 5. Data: 2009-03-10 10:01:54
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <gp5d0j$qu1$1@node2.news.atman.pl> b...@n...pl napisał(a):

> [...]
    > osoby musisz mieć jej zgodę. W przypadku osób publicznych ta zgoda jest
    > dorozumiana, czyli polityk, aktorka, piosenkarz mogą być fotografowani,

    A na patrzenie też zgodę potrzebujesz?

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 6. Data: 2009-03-10 10:03:52
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    b...@n...pl pisze:
> [...]
    > osoby musisz mieć jej zgodę. W przypadku osób publicznych ta zgoda jest
    > dorozumiana, czyli polityk, aktorka, piosenkarz mogą być fotografowani,

    Pytam o osobę w pracy w publicznym miejscu.

  • 7. Data: 2009-03-10 10:10:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    b...@n...pl napisał(a) :

    > Może też wezwać policję. Bez zgody nie możesz sfotografować nikogo.
    > Wyjątkiem jest gdy ktoś jest elementem tłumu, gdy robisz zdjęcie jakiejś
    > osoby musisz mieć jej zgodę.

    Bzdura. Pomyliło Ci się z publikowaniem zdjęcia.

    > W przypadku osób publicznych ta zgoda jest
    > dorozumiana, czyli polityk, aktorka, piosenkarz mogą być fotografowani,
    > o ile nie wyrażą sprzeciwu.

    Kolejna bzdura.

    > Jest jeszcze jedna rzecz, że czasem ktoś może inaczej wyrazić swoją
    > niechęć do robienia mu zdjęć, np wkładając monopod w pewną część ciała
    > fotografa.

    Czym naruszy jego nietykalność osobistą, co jest już zabronione,
    w przeciwieństwie do fotografowania.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 8. Data: 2009-03-10 10:11:40
    Od: jian <j...@p...fm_stop_dla_spamu>

    darkelf wrote:
    > Czy wed?ug polskiego prawa mo?na fotografowa? hostessy w trakcie pracy?

    to tak jak z modelkami na wybiegu - możesz fotografować ???
    to jest ich praca - domniemanie można fotografować

  • 9. Data: 2009-03-10 10:13:24
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gp5cr6$n50$1@inews.gazeta.pl>,
    Zbynek Ltd. nabazgrał:

    > Prosić sobie może. Ja mogę go też poprosić, żeby przestał
    > skamleć, bo mnie to rozprasza.

    Oj nie szarżuj. Robienie komuś zdjęć mimo próśb o zaprzestanie
    może być potraktowane jako nękanie -- i jak wskazuje orzecznictwo,
    właśnie za nękanie wyroku mógłbyś się spodziewać...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 10. Data: 2009-03-10 10:19:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a) :

    > Oj nie szarżuj. Robienie komuś zdjęć mimo próśb o zaprzestanie
    > może być potraktowane jako nękanie -- i jak wskazuje orzecznictwo,
    > właśnie za nękanie wyroku mógłbyś się spodziewać...

    Nękaniem byłoby gdybym mu tym obiektywem właził w talerz z zupą,
    czy w inny sposób przeszkadzał. Niemniej jak wskazuje
    orzecznictwo, można robić zdjęcia nawet mimo próśb o zaprzestanie ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE