  • 1. Data: 2009-03-10 19:30:22
    Temat: Jaki obiektyw? help
    Od: Kamila82 <x...@x...pl>

    Witajcie
    Po kilku kompaktach przyszedł czas na lustrzankę, po wnikliwej analizie
    wybrałam A300, jako że to pierwsza lustrzanka, myślę że w zupełności
    wystarczy.
    natomiast nie mam pojęcia jaki obiektyw, wiem że KIT'owe nie są
    najlepsze, jednak nie chciała bym wydać kilku tysięcy na obiektyw będąc
    jeszcze zielona.

    czy A300 + Sigma 18-200 uważacie za dobry pomysł?
    (jestem początkująca z lustrzankami, będzie to nauka, więc dobrze gdyby
    pierwszy obiektyw był uniwersalny)

    Pozdrawiam wszystkich
    Kamila

  • 2. Data: 2009-03-10 19:46:24
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help
    Od: m...@a...net.pl

    >czy A300 + Sigma 18-200 uważacie za dobry pomysł?
    (...)
    >jestem początkująca z lustrzankami, będzie to nauka,

    Dobry.
    Zaspokoi wiekszosc Twoich potrzeb, w zakresie nauki...
    z wyjatkiem nauki robienia portretu.

    Jako drugi obiektyw kup sobie od razu jasna 50tke,
    tj. obiektyw o ogniskowej 50mm i jasniejszy niz 2.0

    "640 kB wystarczy kazdemu", taka para spokojnie wystarczy
    coby _nauczyc_ sie fotografowac.
    :-)

    A nastrepny zakup to moim zdaniem wcale nie koniecznie
    kolejne szklo, tylko monitor do komputra...

    Michal

  • 3. Data: 2009-03-10 22:22:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Kamila82" <x...@x...pl> napisał:

> [...]
    > jeszcze zielona.
    >
    > czy A300 + Sigma 18-200 uważacie za dobry pomysł?

    Wydaje mi się, że nie. Ponieważ co do korpusu jak piszesz już się
    zdecydowałaś skoncentruję się na obiektywie. Ja bym na początek wybrał
    jednak zamiast hiperzooma parę zoomów o mniejszym zakresie pokrywającą ten
    zakres ogniskowych. A jeśli koniecznie ma być hiperzoom - celowałbym raczej
    w Tamrona, który jest firmą o największym chyba doświadczeniu w konstrukcji
    hiperzoomów. I wybrałbym 18-250 - mimo szerszego zakresu ogniskowych lepszy
    optycznie od 18-200.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2009-03-10 22:43:42
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > "640 kB wystarczy kazdemu",

    B.Gates nie jest az taki głupi - on powiedział 640kB _powinno_ wystarczyć
    każdemu ;-)
    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-03-11 06:44:36
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Po kilku kompaktach przyszedł czas na lustrzankę, po wnikliwej
    > analizie wybrałam A300, jako że to pierwsza lustrzanka, myślę że w
    > zupełności wystarczy.

    Ta analiza byla do d..y a nie "blyskotliwa" ;)

    Przy analogu o jakosci fotek decydowal obiektyw,
    przy cyfrze decyduje obiektyw + aparat.
    Jesli wiec wybralas aparat bez zastanowienia sie
    jaki konkretnie masz zamiar kupic obiektyw to jak
    sadze dalas sie po prostu nabrac na reklame ;)

    > natomiast nie mam pojęcia jaki obiektyw, wiem że KIT'owe nie są
    > najlepsze, jednak nie chciała bym wydać kilku tysięcy na obiektyw
    > będąc jeszcze zielona.
    >
    > czy A300 + Sigma 18-200 uważacie za dobry pomysł?

    Jeden z glupszych.

    > (jestem początkująca z lustrzankami, będzie to nauka, więc dobrze gdyby
    > pierwszy obiektyw był uniwersalny)

    :)

    Jesli chcesz sie uczyc robic zdjecia, to ja bym Ci polecil
    EOSa 300 z kitem - cena okolo 250zl (kupa smiechu):
    http://www.allegro.pl/search.php?string=canon+eos+30
    0
    Do tego kilka rolek negatywu (firmowane przez Rossmana sa niezle).
    Niczym na robienie zdjec wydasz 1000zl minie calkiem sporo czasu -
    bedziesz moga skoncentrowac sie na robieniu zdjec, a nie na
    sleczeniu przed komputerem. Potem majac juz wlasne doswiadczenie
    kupisz sprzet bazujac na _swoim_ zdaniu a nie tym co Ci
    grupa doradzi ;)

    No, ale jak MUSISZ miec wypasiona cyfre, to musisz ;)

  • 6. Data: 2009-03-11 07:48:55
    Od: Kamila82 <x...@x...pl>

    > Jeden z glupszych.

    Jeszcze się na 100% nie zdecydowałam :-)
    A co sądzicie o Nikonie D90, przekracza trochę budżet ale też o nim
    myślałam, a najlepiej D80 ale ciężko kupić.

  • 7. Data: 2009-03-11 07:50:16
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > hiperzoomów. I wybrałbym 18-250 - mimo szerszego zakresu ogniskowych lepszy

    Zgadzam się z przedpiścą. Z tym że takiego Tamrona (np. 50-300 mm czy
    coś koło tego) kupowałbym ze stabilizacją obrazu. Bardzo ułatwia zadanie
    zarówno przy makro, jak i przy dużych zbliżeniach. (Zwłaszcza, że
    dodatkowo kupiłbym jeszcze jakiś jasny obiektyw ca. 17-50 mm - wtedy to
    już w ogóle "full wypas")
    pwz

  • 8. Data: 2009-03-11 07:50:58
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jeszcze się na 100% nie zdecydowałam :-)
    > A co sądzicie o Nikonie D90, przekracza trochę budżet ale też o nim
    > myślałam, a najlepiej D80 ale ciężko kupić.

    90 jest lepszy - to oczywiste, ze jak jest drozszy
    to napewno jest lepszy. Z obiektywem 18-300mm bedzie
    wypasiony komplet. No i kreci filmy co nie do pogardzenia.

  • 9. Data: 2009-03-11 08:24:56
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    pwz pisze:

    > Zgadzam się z przedpiścą. Z tym że takiego Tamrona (np. 50-300 mm czy
    > coś koło tego) kupowałbym ze stabilizacją obrazu.

    W Alfie, ta stabilizacje w szkle, to tak nie za bardzo. jest już
    stabilizowana matryca w body, więc chyba żaden producent nie dokłada jej
    do szkła.
    Z reszta się zgadzam. Jeden zoom w zakresie 17-50, drugi 50(70)-300 i
    stała jasna 50.
    Pozdrawiam
    M..M

  • 10. Data: 2009-03-11 08:30:32
    Temat: Re: Jaki obiektyw? help pentax
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Podepnę sie pod ten tytuł i pytanie może do posiadaczy Pentaksa.

    Chcę zastąpić kita w moim K200D jasnym zoomem w zakresie
    17-70 To ma być i do wnętrz (dzieci, hale sportowe) i w
    plenerek (ptaszki, architektura, sport) Jest taki uniwersalny?
    --
    Krzysiek