  • Data: 2010-12-21 07:17:44
    Temat: Re: Jaki j?zyk - ceny?
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech Jaczewski"
    >Mi nie chodzi nawet o optymalizacje dające 20, czy 30%. Chodzi o to, że
    >wielu programistów kierując się zasadą "sprzęt jest tani" ignoruje nawet
    >najbardziej oczywiste objawy, pokazujące że tworzony przez nich w taki a nie
    >inny sposób program będzie beznadziejnie wolny.

    Czy ja gdzieś pisałem, że nigdy nie należy optymalizować? Owszem, jeśli
    ktoś wszystko sortuje bąbelkowo, bo inaczej nie umie i nie jest w stanie
    zrozumieć, że można inaczej, zapewnie w życiu nie napisze kawałka
    dobrego kodu. Tego oczywiście nie neguję. Ale już zastanawianie się nad
    kolejnością porównań żeby zyskać kilka procent szybkości przy sortowaniu
    kosztem zaciemnienia kodu będzie miało sens tylko w pewnych konkretnych
    przypadkach.

    >To że często nie opłaca się walczyć o 20% wydajności to się zgadzam.

    Ano właśnie.

    >Ale już
    >o przyspieszenie dziesięciokrotne - warto.

    Czasami. Czasami nie. Czasem prościej jest napisać skrypt w bashu, niż
    pier.*ić się z C. On i tak będzie uruchamiany raz na rzadko i to, czy
    się będzie wykonywać minutę, czy dziesięć nie ma takiego znaczenia, jak
    to czy widać co się w nim dzieje.
    Co - z drugiej strony - nie zwalnia piszącego taki skrypt od uważania na
    to, co robi. (find . -type f -exec cat {} \; anyone?)

    >Niby da się przeżyć, że
    >użytkownik musi czekać kilka sekund na operację, która bez jakiejś
    >nadzwyczajnej optymalizacji mogła by się wykonać w czasie poniżej 100ms.
    >Tylko dlaczego robić taki chłam, skoro przy podobnym wysiłku da się to
    >zrobić wydajniej.

    Owszem. Czasami tak jest. Czasami inny koszt jest po prostu
    istotniejszy.

    --
    [ K...@e...eu.org ]