  • 1. Data: 2010-12-14 20:37:51
    Temat: Jaki język - ceny?
    Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Pytanie w sumie z serii "znalazł się naiwny", ale może coś sensownego.
    Dotychczas do moich zabaw starczał mi może i prymitywny ale
    przesympatyczny program MultimediaBuilder. Pozwala na stosowanie
    prostych skryptów i tworzenie całkiem sympatycznych aplikacji
    multimedialnych. Niestety projekt umarł.
    Szukam teraz czegoś, co by spełniało następujące wymagania.
    a) było w miarę tanie
    b) nie jest to główny cel ale licencja pozwalała na ewentualną sprzedaż
    c) tworzyło aplikacje pod windows XP/vista/7 bez jakiś gigantycznych
    runtimeów (.NET niewskazany, no ale w ostateczności...).
    d) najważniejsze - pozwalało na łatwą obsługę multimediów, z naciskiem
    na strumień wideo, DirectShow (webcamy i inne takie) lub stosowanie
    gotowych VLC.

    Czy jest jakiś tani klon Delphi albo coś podobnego do VisualBasicka?
    Raczej nic bardziej skomplikowanego.

    Maciej

  • 2. Data: 2010-12-14 20:52:06
    Temat: Re: Jaki język - ceny?
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/14/2010 9:37 PM, Yarael Poof wrote:

    > Czy jest jakiś tani klon Delphi albo coś podobnego do VisualBasicka?
    > Raczej nic bardziej skomplikowanego.

    Jeżeli zaakceptujesz .NET, to jak najbardziej spełnia te wymagania
    Visual Basic Express Edition albo Visual C# Express Edition.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 3. Data: 2010-12-14 22:14:46
    Od: Yarael Poof <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14-12-2010 21:52, Arkadiusz Dymek pisze:

    > Jeżeli zaakceptujesz .NET, to jak najbardziej spełnia te wymagania
    > Visual Basic Express Edition albo Visual C# Express Edition.

    No ja nie będę miał wyjścia to zaakceptuję, o C# myslalem jako o czyms
    "nowoczesny i przyszłościowym", ale nie wiem czy mnie troche nie
    przerasta, nie wiem czy trudno się tego nauczyć, książka mnie trochę
    przeraziła.
    A jakieś "stare" Delphi? 2006 lub coś w ty stylu? Sprzedają w ogóle
    takie starsze wersje (tak, przeglądałem Embarcadero ale ceny maja zaporowe).

    Maciej

  • 4. Data: 2010-12-14 22:20:40
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 12/14/2010 11:14 PM, Yarael Poof wrote:

> [...]
    > "nowoczesny i przyszłościowym", ale nie wiem czy mnie troche nie
    > przerasta, nie wiem czy trudno się tego nauczyć, książka mnie trochę

    To zależy co już umiesz. Jak znasz javę albo C++, to przejście będzie
    łagodne i przyjemne. W ogóle to bardzo miły język i przyjemny dla
    użytkownika (choć za przekombinowany uważam ten cały mechanizm z trochę
    przekombinowali rozwiązanie komunikacji z wątkiem UI - nie mogli tego
    zautomatyzować zamiast ręcznego Invoke?). Z przeskokiem z Delphi też
    moim zdaniem nie powinno być problemu - filozofia wyklikiwania
    interfejsu jest bardzo podobna (co niestety umożliwia tworzenie równie
    paskudnego kodu jak w Delphi), a sam język coś tam się od Pascala różni,
    ale nie są to jakieś drastyczne różnice.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 5. Data: 2010-12-14 23:08:13
    Temat: Re: Jaki j?zyk - ceny?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 14 Dec 2010 23:14:46 +0100, Yarael Poof
    <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >A jakieś "stare" Delphi? 2006 lub coś w ty stylu? Sprzedają w ogóle
    >takie starsze wersje (tak, przeglądałem Embarcadero ale ceny maja zaporowe).

    Jak juz uczyc sie staroci, to dlaczego nei Fortran albo Cobol?...

    A.L.

  • 6. Data: 2010-12-15 00:19:20
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    A.L. <l...@a...com> napisał(a):
    > Jak juz uczyc sie staroci, to dlaczego nei Fortran albo Cobol?...

    A zrobisz w nich szybko ładne GUI? W Delphi się mimo wszystko da.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2010-12-15 00:26:34
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 15 Dec 2010 01:19:20 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >A zrobisz w nich szybko ładne GUI? W Delphi się mimo wszystko da.

    Nie. Wyglupiam sie. Ale dziwne mi sie wydaje ze czlowiek woli
    poslugiwac sie narzedziami z poprzedniej epoki zamiast nauczyc sie
    tego co jest uzywane teraz. W koncu C# nidlugo tez zacznie byc
    nieswiezy.

    Nowa fala to "functional programming", a glowni gracze to F# dla .NET
    i Scala dla JVM. Neidlugo nei bedzie mozna znalezc pracy jak sie tego
    nie bedzie znalo :)

    A.L.

  • 8. Data: 2010-12-15 09:29:07
    Od: qwak <q...@w...pl>

    W dniu 15.12.2010 01:26, A.L. pisze:

> [...]
    > poslugiwac sie narzedziami z poprzedniej epoki zamiast nauczyc sie
    > tego co jest uzywane teraz. W koncu C# nidlugo tez zacznie byc
    Zdaje się, że Delphi jest jeszcze rozwijane (choć nie wiem jak się ma
    dzisiejsze Delphi do tego sprzed paru lat).
    Ale też polecam raczej inwestować czas w popularne technologie, np. Java
    czy C#.
    Z mniej popularnych dość perspektywiczne wydają mi się: google go,
    python, ruby.

    > Nowa fala to "functional programming", a glowni gracze to F# dla .NET
    > i Scala dla JVM. Neidlugo nei bedzie mozna znalezc pracy jak sie tego
    > nie bedzie znalo :)
    Bardzo odważne stwierdzenie.
    W tej chwili jednak niewiele zdaje się wskazywać na taki rozwój
    wydarzeń, np.
    http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpc
    i/index.html
    z grudnia 2010 umieszcza te języki poza pierwszą 50-ką, odnotowując
    wręcz spadek popularności Functional Languages w stosunku do grudnia 2009.

    Pozdrawiam,
    Piotr Beling

    --
    Piotr Beling - http://qwak.w8.pl http://warcaby.w8.pl http://bcalc.w8.pl
    http://kiedygdzie.co

  • 9. Data: 2010-12-15 09:56:49
    Od: "Wiktor Zychla" <w...@n...com>

    > Nowa fala to "functional programming", a glowni gracze to F# dla .NET
    > i Scala dla JVM. Neidlugo nei bedzie mozna znalezc pracy jak sie tego
    > nie bedzie znalo :)

    jako wykładowca na uczelni w zakładzie języków programowaia - pewnie tak :)

    w przemyśle - te języki przecierają szlaki dla rozwiązań, które i tak potem
    są adaptowane w językach mainstreamowych.
    pierwszy z brzegu przykład - async workflows z F# przeciera szlaki pod
    async/await które będzie w C# 5.0. ucywilizuje się, uleży i będzie jak
    znalazł.

    i za Scalę i za F# trzeba więc trzymać kciuki, ale moim zdaniem nieprędko
    (albo i nigdy) nie zdominują języków o ugruntowanej składni (Java, C#) -
    będą jedynie służyć jako rezerwuary dobrych pomysłów.

    Wiktor Zychla

  • 10. Data: 2010-12-15 11:19:39
    Od: bobas <b...@o...pl>

    Blender ze skryptami Pythona - jest teraz do kupienia jest nawet książka
    o animacjach w Blenderze. Dokładnego tytułu nie pamiętam, ale okładki są
    żułte ;)