    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jaki familok do 30k ?
    Date: Fri, 03 Feb 2012 19:31:16 +0100

    W dniu 2012-02-03 12:06, Radarro pisze:
    > - Berlingo, Partner, Kangur po 2006 roku, idealnie nowsza buda po 2008/09:
    > Jakies roznice miedzy producentami? Ktorys lepszy?
    Berlingo/Partner - różnią się tylko znaczkiem - oraz skompletowaniem.
    Jak się Twoja żona nie zrazi do "furgonetki" na początku, to będziesz
    miał problem z oderwaniem jej od kierownicy. Możesz argumentować za
    takimi autkami: "nielimitowane miejsce na zakupy..." ;)
    Kangoo - nie znam.
    > 1,6 HDI 90, 1,5 DCi - trwale toto jest? Da sie tym wyprzedzic TIRa lub
    > kapelusza na drodze krajowej, w normalnym czasie ?
    HDi 90 da się nawet bez kalendarza.
    > Jakies FAP-y? Dwumasy? Znane bolaczki? Co ile sie zmienia pasek rozrzadu?
    > Jakies problemy z przesuwnymi drzwiami?
    > 1,6 HDI 110 - warto szukac tej wersji? FAP? Dwumasa jest?
    Zapoluj na 2.0 HDi - 90KM - starsze autka, ale FAP-a widział w
    telewizji, a koło 2-masowe w gazecie - silnik nie do zdarcia - choć
    "polak potrafi" :)

    > Scenic / Grand Scenic - fajny, ale sa glownie z motorem 1,9 DCi. Nie wiem ile
    > zaplace ubezpieczenia za takiego potwora :-))))))
    > Jakies wady tego silnika? Niespodzianki?
    Jest ileś wersji silnika - każda ma swoje zady i walety...

    > Zafira - też 1,9d - koszty ubezpieczenia wyzsze. Jakies bolaczki?
    > Nie podobaja mi sie ople w srodku, ale ostatecznie przezyje to jakos.
    1.9 to tak naprawdę JTD - fiatowskie.

    > Doblo - nie znam, nie ogladalem jeszcze
    W podanej cenie ciężko będzie o nowe Doblo - obecny model - chyba, że
    powypadkowe.
    Miałem, jeździłem, starym - bezawaryjna plastykowa taczka :( - niestety
    tylne zawieszenie na resorach piórowych (jak w Fiacie 125 ;) ) nie
    sprawdza się do jazdy osobowej - co innego gdy na pace masz 500kg...
    Znacznie lepsze (praca zawieszenia) są Berlingo/Partner - ale tylna
    belka wymaga uwagi i trzeba się liczyć z koniecznością wymiany łożysk
    wahaczy - co 100-200kkm)

    > Sharan/Galaxy/Alhambra - z kultowym tedeji - jakieś roznice miedzy nimi?
    Żadnych - to samo z tej samiej fabryki, na dzieńdobry droższe o 30% za
    znaczek i święte literki. Największa szansa, że "Ludowy Smaochód"
    pójdzie do ludu bez Twojej zgody :(...
    Galaxy od 2006r nie ma nic wspólnego z VAG-iem - na szczęście :)
    > Bolaczki? Nie chce doplacac za 3 magiczne literki na klapie jak nie musze.

    Citroen Xsara Picasso - "jajko" - obejrzyj i rozważ...

    --
    Wojciech Smagowicz