  • 1. Data: 2012-02-03 12:06:43
    Temat: Jaki familok do 30k ?
    Od: "Radarro" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Sytuacja:
    Autem ma jezdzic kobita do pracy 25 km dziennie, poza tym ma sluzyc jako pewny
    transport na dalsze trasy 1 x miesiacu + urlopy po 1000km, etc.
    Auto ma byc typowo uzytkowe, nie musi sie rzucac w oczy, przedluzac
    czegkolwiek, ma sie nie psuc, dawac jakis komfort jazdy. Taki wolek roboczy do
    wozenia familii.
    Ja dokrecam do konca swojego nastoletniego dresowowa (350kkm), ktory juz
    pokazuje humory co jakis czas i juz nie moge mu ufac w 100%.

    Warunki:
    - cena do 25- 30k samo auto (zarejestrowane)
    - rocznik tak nie starszy niz 5-6 lat
    - popularny i znany model/motor
    - raczej manualna skrzynia
    - niskie ogolne koszty utrzymania (ubezpieczenie, naprawy, eksploatacja, paliwo)
    - pojemny, optymalnie 3 siedziska z tylu + normalny bagaznik.
    - wyposazenie: klima, elektryka, fajnie jakby tempomat byl.
    - NIE musi byc 7 osobowy
    - paliwo obojetne - ale widze ze benzyn jest bardzo malo, wiec raczej chyba
    diesel.

    Typy:
    - na razie na tapecie sa osobowe dostawczaki Berlingo, Partner, Kangur.
    Najfajniejsza opcja to nowe budy XTR cytryny i Tepee Puga, ale drogie poki co.
    - oprocz tego moze Scenic, ale ma chyba maly bagaznik (normalny, nie Grand)
    - moze jakas Zafira, moze Doblo, moze Sharan/Galaxy/Alhambra
    - NIE CHCE: zadnego paska w tedeji, skody i innych VAG-ow (oprocz powyzszych),
    wielkich amerykancow, wynalazkow

    Jakies inne sensowne propozycje?
    Jakis Japonczyk spelnia te warunki?
    Może Koreanczyk?
    Może Logan kombi?

    Pytania:
    - Berlingo, Partner, Kangur po 2006 roku, idealnie nowsza buda po 2008/09:
    Jakies roznice miedzy producentami? Ktorys lepszy?
    1,6 HDI 90, 1,5 DCi - trwale toto jest? Da sie tym wyprzedzic TIRa lub
    kapelusza na drodze krajowej, w normalnym czasie ?
    Jakies FAP-y? Dwumasy? Znane bolaczki? Co ile sie zmienia pasek rozrzadu?
    Jakies problemy z przesuwnymi drzwiami?
    1,6 HDI 110 - warto szukac tej wersji? FAP? Dwumasa jest?

    Scenic / Grand Scenic - fajny, ale sa glownie z motorem 1,9 DCi. Nie wiem ile
    zaplace ubezpieczenia za takiego potwora :-))))))
    Jakies wady tego silnika? Niespodzianki?

    Zafira - też 1,9d - koszty ubezpieczenia wyzsze. Jakies bolaczki?
    Nie podobaja mi sie ople w srodku, ale ostatecznie przezyje to jakos.

    Doblo - nie znam, nie ogladalem jeszcze
    Sharan/Galaxy/Alhambra - z kultowym tedeji - jakieś roznice miedzy nimi?
    Bolaczki? Nie chce doplacac za 3 magiczne literki na klapie jak nie musze.

    Ale sie rozpisalem :)
    Prosze o nietrolowanie w tym powaznym i wyjatkowo TG watku!!!!
    Dziekuje!
    --
    Radarro
    R6 + V4

  • 2. Data: 2012-02-03 12:17:11
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    z nowym doblo (nowy model nie sztuka) nie wyorbisz sie w budzecie ale
    ogladalem w salonie - wyglada bardzo dobrze.
    wielki i pakowny. ale za uzywke trzeba 30k z hakiem

    rozwazalem rozne modele ale bede bral jednak na 90% doblo....

    idz do salonu i obejrzyj sobie fiacisza...

  • 3. Data: 2012-02-03 12:45:51
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 12:06, Radarro pisze:
> [...]
    >
    > Ale sie rozpisalem :)
    > Prosze o nietrolowanie w tym powaznym i wyjatkowo TG watku!!!!
    Ja rozglądam się za Peugeotem 307 SW/kombi 2,0HDi (ale rocznik
    2002-2004). Jak chcesz nowszy to już pewnie jest 1,6HDI z FAP, albo
    poszukaj benzyny i dołóż gaz. Ew. Xsarę Picasso.

  • 4. Data: 2012-02-03 12:53:34
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-02-03 12:06, *Radarro* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Zafira - też 1,9d - koszty ubezpieczenia wyzsze. Jakies bolaczki?
    > Nie podobaja mi sie ople w srodku, ale ostatecznie przezyje to jakos.

    Przemyśl Vectrę C kombi z 1.9 CDTI (120 KM polecam)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2012-02-03 12:54:16
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Kamil 'Model' nabazgrał(a):

    > Ja rozglądam się za Peugeotem 307 SW/

    Fatalna i padająca elektrywa, weż to pod uwagę.

  • 6. Data: 2012-02-03 13:04:37
    Od: "RZEGNA" <l...@w...pl>

    >ogladalem w salonie - wyglada bardzo dobrze.

    Kia sportage

    jk

  • 7. Data: 2012-02-03 13:06:56
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Radarro nabazgrał(a):

> [...]
    > Auto ma byc typowo uzytkowe, nie musi sie rzucac w oczy, przedluzac
    > czegkolwiek, ma sie nie psuc, dawac jakis komfort jazdy. Taki wolek

    Szkoda że nie z USA choć nie wiem czemu ??

    Chrisler Pacyfica, idealny familowóz

  • 8. Data: 2012-02-03 13:12:12
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-03 12:54, Chris pisze:
    > Kamil 'Model' nabazgrał(a):

    > Fatalna i padająca elektrywa, weż to pod uwagę.

    Jakoś tego nie zauważyłem, W firmie kiedyś mieliśmy 2x Xsarę Picasso, C3
    i Berlingo (elektryka taka sama w cytrynach i pugach). I jakoś nie było
    problemów z elektryką. A zresztą po rozeznaniu konkretnie tematu z
    pugiem 307 jakoś nie są to poważne usterki które nagle unieruchamiają
    samochód. Wszystko to drobnica do ogarnięcia w paręnaście minut pod domem.

  • 9. Data: 2012-02-03 13:32:02
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Kamil 'Model' nabazgrał(a):

> [...]
    > 307 jakoś nie są to poważne usterki które nagle unieruchamiają samochód.
    > Wszystko to drobnica do ogarnięcia w paręnaście minut pod domem.

    406 coupe + 307 SW oba problemy z elektryką ... i z rozmów z innymi też
    miewali problemy, być może to kwasja wieku auta i potem poprawili.

  • 10. Data: 2012-02-03 14:59:36
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 03-02-2012 o 12:06:43 Radarro <r...@g...skasuj-to.pl>
    napisał(a):

    > Scenic / Grand Scenic - fajny, ale sa glownie z motorem 1,9 DCi. Nie
    > wiem ile
    > zaplace ubezpieczenia za takiego potwora :-))))))
    > Jakies wady tego silnika? Niespodzianki?

    OC 460 - 570 (2005r.)
    Mój 1.9dCI (120KM) ma ~300kkm - robione było sprzęgło przy 220kkm (całe z
    dwumasą).

    Pzdr
    TG