  • Data: 2012-02-04 09:52:41
    Temat: Re: Jaki familok do 30k ?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-03 19:31, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
> [...]
    Zdecydowanie po 2009, bo ma inaczej zawieszenie z tyłu, nie powinno być
    już problemu z sławną belką i jej łożyskami. FAPów i dwumasów nie bałbym
    się, najwyżej się je wywali ;)

    > Berlingo/Partner - różnią się tylko znaczkiem - oraz skompletowaniem.
    > Jak się Twoja żona nie zrazi do "furgonetki" na początku, to będziesz
    > miał problem z oderwaniem jej od kierownicy. Możesz argumentować za
    > takimi autkami: "nielimitowane miejsce na zakupy..." ;)
    Potwierdzam, bardzo wdzięczne do powożenia "familijnego":
    - wysoko (w stosunku do zwykłej osobówki) się siedzi, widać daleko, ale
    jazda jeszcze "jak osobówką"
    - dużo miejsca na zakupy, pińcet schowków, wygodne przesuwane drzwi,
    wygodne ładowanie i wyciąganie dobytku z tyłu (na poziomie kolan, a nie
    nurkowanie na szczupaka do bagażnika sedana)
    - w Partnerze jest plastikowa tapicerka deski/drzwi/podłogi. Wiem że
    jest dostępna w wersjach osobowych welurowa czy inna szmata - ale
    plastik jest genialny. Może nieestetyczny, ale praktyczny, możesz auto w
    środku myć karcherem ;) Dzieciaki mogą brudzić nogami co popadnie,
    wystarczy mokra szmata i jak nowe.

    Niestety "dostawczak" ma swoje wady, z okazji bycia z segmentu "aut dla
    firm":
    - dużo łatwiej trafić na używany z 300tyś km po 5latach, którym gonił
    jakiś przedstawiciel handlowy
    - większe koła = droższe opony, ale i tak dzisiaj już nie robią aut z 13" ;)
    - Partner/Berlingo jest jednak troche szerszy, w typowe miejsce
    parkingowe pod marketem czasem może się okazać, że osobówka wejdzie, a w
    Partnerze jest problem z otwarciem drzwi...

    > HDi 90 da się nawet bez kalendarza.
    Jeżdzę HDi 90 w Partnerze 2011 - daje radę. Mocy to może nie czuć
    okrutnej, ale moment obrotowy jest bardzo przyjemnie rozłożony dla
    codziennej jazdy, bo trochę "niskoobrotowy" dieselek, ale tak do 3000rpm
    jedzie ok, tiry dobrze się wyprzedza bo osiągnięcie 90 > 130 w terminie
    ekspresowym, wyższe prędkości niż 150 niestety dopiero w terminie
    urzędowym, 14 dni roboczych. No i ponad 3000rpm zaczyna palić lawinowo
    więcej, więc jazda > 130km/h dłuższą trasę jest problematyczna.

    > W podanej cenie ciężko będzie o nowe Doblo - obecny model - chyba, że
    > powypadkowe.
    "starym" doblo jeździłem, bardzo miłe wrażenia po przesiadce z Combo,
    ale do nowego Partnera i tak się nie umywa.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173