  • Data: 2013-09-16 20:23:28
    Temat: Re: Jaki UPS, warto brac regenerowany?
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    atm pisze:

    > UPS musialby utrzymac przez max 10 min (zapewne 5 min wystarczy):
    > cpu 980x, ram 24GB, 2xhdd, gforce 480 gtx, 2x 24" lcd, zasilacz 850W
    >
    > Wlasnie, apropos zasilacza, czy jest cos na co musze zwrocic uwage przy
    > dobieraniu UPSa do zasilacza? Nie znam sie na kwestiach pradowych.

    10 minut to dość dużo jak na UPS. Standardowo/marketingowo moc UPSa jest
    podawana do zapewnienia kilkuminutowego podtrzymania pracy. Jeśli Twój
    zasilacz jest mocno obciązony, to UPS 1kVA będzie zbyt mały. Kiedyś była
    taka prosta zasada:

    Moc UPS'a = 2 x moc urządzenia

    zaś czas pracy na baterii jest uzależniony od baterii akumulatorów. Dla
    uzyskania dłuższych czasów podłącza się do UPSa dodatkowy battery pack.
    Często producenci podają na swoich stronach kalkulatory czasu podtrzymania.

    Ja kupiłem używanego MGE UPS wersję rackową 2kVA i jestem zadowolony
    (oprócz tego że w IDLE sam UPS pobiera niecałe 100W - to nie jest line
    interactive). Do niego dołożyłem kartę managementową z portem ethernetowym.

    --
    pozdrawiam
    Piotr