  • Data: 2013-09-18 02:17:12
    Temat: Re: Jaki UPS, warto brac regenerowany?
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-09-18 00:39, BQB wrote:
    [...]
    > Dedykowane do UPS? Pierwsze słyszę. Najtańsze popularnie zwane żelowymi
    > będą OK.
    Niekoniecznie będą dobre. Tak wyglądał 26-miesięczny "bezwyciekowy" :-D
    chińczyk z mojego Smarta 1000VA (wchodzą do niego dwa takie):
    http://img39.imageshack.us/img39/8855/img1037mv.jpg. Chińczyki działają
    dobrze o ile nie zasysasz z nich dużego przez dłuższy czas, czyli po
    masz krótkie przerwy w zasilaniu. Ten chińczyk ze zdjęcia w swoim
    26-miesięcznym życiu dwukrotnie podtrzymywał zasilanie przez ~30 minut.
    Wkrótce po tym drugim razie musiałem go wymienić. :-D

    > Choć wykonane z lepszych materiałów będą działać dłużej, ale
    > czy jest sens płacić np +100% za to, że akumulator będzie działał 50%
    > dłużej?
    Jest sens. Markowy akumulator kosztuje dwukrotnie więcej od chińczyka
    ale też dwukrotnie dłużej wytrzyma. A jako bonus będziesz miał to, że
    nie będziesz miał UPS-a usyfionego w środku elektrolitem. :-D I zeżartej
    izolacji: http://img9.imageshack.us/img9/8800/img1035og.jpg. :-D

    > Mogłem kupić niemal 2 razy droższe posiadające
    > gwarancję na 2 lata, ale czy by wytrzymały 6 lat? Możliwe, gdyż
    > fabryczne wytrzymały ponad 6 lat.
    CSB potrafią wytrzymać 6 lat. Kiedyś APC podawało taki okres w swoich
    papierach i z własnego doświadczenia wiem, że to prawda. Ale oczywiście
    dużo też zależy od jakości sieci. Jak UPS będzie często przełączał się
    na aku to długo one nie pociągną.