  • Data: 2013-09-18 00:39:14
    Temat: Re: Jaki UPS, warto brac regenerowany?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > O ile akumulatory wymieniono na takie które są dedykowane do UPS-ów to
    > raczej nie ma przeciwwskazań. Jeśli natomiast wymieniono na najtańsze
    > na rynku to licz się z tym że za kilka miesięcy będą martwe.

    Dedykowane do UPS? Pierwsze słyszę. Najtańsze popularnie zwane żelowymi
    będą OK. Choć wykonane z lepszych materiałów będą działać dłużej, ale
    czy jest sens płacić np +100% za to, że akumulator będzie działał 50%
    dłużej? Czyli np akumulator 7Ah najtańszy kosztuje około 35zł, będzie
    działał jakieś 2-3 lata, potem kupujemy nowy za 35zł. Albo kupujemy
    lepszy za 70zł, który wytrzyma 3-4 lata i potem znów nowy za 70zł. Wobec
    tego najtańszy przez 10 lat kosztuje nas 5*35zł=175zł lub 4*35zł=140zł,
    droższy kosztuje nas 4*70zł=280zł lub 3*70zł=210zł. Oczywiście nie ma
    pewności ile czasu wytrzyma akumulator, nawet ten lepszy. Mam UPS Ever
    Sinline 1200 i teraz muszę kupić drugi raz akumulatory do niego - mam go
    ponad 10 lat i kupowałem najtańsze akumulatory, wytrzymały około 4 lat -
    gwarancje miały na rok. Mogłem kupić niemal 2 razy droższe posiadające
    gwarancję na 2 lata, ale czy by wytrzymały 6 lat? Możliwe, gdyż
    fabryczne wytrzymały ponad 6 lat.