eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetJaki PC do 1500zl
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 21. Data: 2010-04-20 10:57:11
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > On Mon, 19 Apr 2010 20:28:28 +0200, Zbigniew Cofała
    > <a...@s...pl> wrote:
    >
    >>BTW - kupiłem kilka miesięcy temu poleasingowego IBM-a na serwer -
    >>wymieniłem jedynie dysk, na dwa większe w RAID-ie - i dupa. Kto by
    >>pomyślał że można spieprzyć coś tak normalnego jak twardy dysk, a firmie
    >>Western Digital się udało:
    >>http://lists.mandriva.com/bugs/2010-03/msg01106.ph
    p
    >
    >
    > Wpadka zdarzała się chyba każdemu więc cięzko powiedzieć że nei mozna
    > spieprzyć. Seagate miał problemy z Barracudami serii 12 i ES2 ze
    > speiprzonym firmware-m. Właśnie mam pod w reklamacji kolejne 2 sztuki
    > - kumpel przyniósł z płaczem "odzyskaj dane". Parę lat temu IBM miał
    > wpadkę z serią DTLA i jak ktoś usłyszał "click of death" to bladł. ;-)

    Z tym że to w zasadzie trudno powiedzieć ze to wpadka - "to nie bug, to
    feature" można by powiedzieć. Te dyski dobrze chodzą - tylko że jedynie pod
    Windows i Mac-ami, linux jest niewspierany - według odpowiedzi z WD. Były
    winmodemy, potem windrukarki, teraz najwyraźniej nadchodzi epoka windysków.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających


  • 22. Data: 2010-04-20 11:27:26
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 12:53:08 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):

    > Zgadnij. :)
    Eghmm... To była ironia....


    > I jeden Asrock teściowej który działa. :) Wybacz - równie dobrze, ktoś kto
    Tam jest akurat Gigabyte.... Ciekawe są też płyty Foxconn'a, które wkładam
    czasami do zestawów. Zgadnij komu dostarcza Foxconn swoje płyty?

    > Przecież wiadomo że każda firma może mieć słabszy model, ale to niczego nie
    > dowodzi. Zresztą - dopóki działa i nic się nie dzieje, to nie ma różnicy
    > czy to dzieło IBM-a, Della czy "firmy" składającej się z dwóch licealistów
    > którzy wiedzą jakie kupić w hurtowni części i poskładać do kupy tak żeby
    > się nie skaleczyć. Tylko jak mam do wyboru pomiędzy takimi konstrukcjami
    >
    > http://www.redplanettrading.com/ebay/cases/optiplex7
    40/barebone/optiplex740_smt_barebone_inside_800.jpg
    > http://www.pc.ibm.com/de/lenovo/pressephotos/imgs/pr
    odukte/thinkcentre/thinkcentre_a_serie/thinkcentre_a
    50p_internal.jpg
    >
    > a takim:
    >
    > http://hoghitman.com/inside_pc.JPG
    > http://blog.aurel32.net/wp-content/athlon64_box.jpeg
    Kiepski przykład.
    W pierwszym przypadku 2 karty graficzne w SLI/Crossfire i mnóstwo
    dodatkowych wentylatorów - czyżby komputer do grania? W drugim 4 dyski,
    napęd optyczny i jeszcze kieszeń, a porównujesz to do zestawów biurowych.

    > konstrukcjami, to stanowczo wolę te pierwszą opcję.
    >
    > Ale ja nikomu nic nie narzucam oczywiście - jak kto woli niech dopłaci i
    > kupi tą super wypasioną maszynę do gier z obudową Tracera, Codegena czy
    > innej światowej "korporacji". :)
    Popatrz na Lian-Li, Silverstone, Antec, Chieftec i inne które ważą trochę
    więcej niż wydmuszka.



    --
    Marcin


  • 23. Data: 2010-04-20 11:55:01
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Tue, 20 Apr 2010 12:57:11 +0200, Zbigniew Cofała
    <a...@s...pl> wrote:

    >Z tym że to w zasadzie trudno powiedzieć ze to wpadka - "to nie bug, to
    >feature" można by powiedzieć. Te dyski dobrze chodzą - tylko że jedynie pod
    >Windows i Mac-ami, linux jest niewspierany - według odpowiedzi z WD. Były
    >winmodemy, potem windrukarki, teraz najwyraźniej nadchodzi epoka windysków.

    Cóż - inni producenci sprzętu czy softu robią tak samo w różną stronę
    - trza było sprawdzić przed zakupem ;-) Ja np. mam obok siebie jeden
    komputer który nie wspiera Windows. Tzn. co bym nie robi, jaką wersję
    Windows próbował wywala się non-stop po kilku-kilkunastu minutach
    pracy. A pod właściwie dowolnym linuxem działa sobie bezproblemowo z
    uptimem kilkudziesięciu dni. Mam linkomputer? ;-) Przyznam szcerze że
    ja kupując sprzęt - zwłaszcza serwerowy - wpierw dokładnie sprawdzam
    co i jak kupuję i czy to dział pod softem który mam tam zamiar
    wsadzić.

    Zdrówko


  • 24. Data: 2010-04-20 15:40:41
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-20 12:53, Zbigniew Cofała pisze:
    > Tylko jak mam do wyboru pomiędzy takimi konstrukcjami
    >
    > http://www.redplanettrading.com/ebay/cases/optiplex7
    40/barebone/optiplex740_smt_barebone_inside_800.jpg
    > http://www.pc.ibm.com/de/lenovo/pressephotos/imgs/pr
    odukte/thinkcentre/thinkcentre_a_serie/thinkcentre_a
    50p_internal.jpg
    >
    > a takim:
    >
    > http://hoghitman.com/inside_pc.JPG
    > http://blog.aurel32.net/wp-content/athlon64_box.jpeg
    >
    > konstrukcjami, to stanowczo wolę te pierwszą opcję.
    Znaczy się pusty komputer bez dysków itp?
    Bo porównujesz coś "obsadzonego na maksa" gdzie kabli zasilających i
    sygnałowych musi być wiele (choć faktycznie mogły by być ładniej
    uporządkowane, pospinane, poukładane - co tam kto praktykuje) z gołym
    biurowym czymś z jedym dyskiem i wszystkim zintegrowanym, gdzie zasilacz
    nie ma ani jednej zbędnej wtyczki na zapas...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 25. Data: 2010-04-20 20:04:13
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    BartekK wrote:

    > W dniu 2010-04-20 12:53, Zbigniew Cofała pisze:
    >> Tylko jak mam do wyboru pomiędzy takimi konstrukcjami
    >>
    >>
    http://www.redplanettrading.com/ebay/cases/optiplex7
    40/barebone/optiplex740_smt_barebone_inside_800.jpg
    >>
    http://www.pc.ibm.com/de/lenovo/pressephotos/imgs/pr
    odukte/thinkcentre/thinkcentre_a_serie/thinkcentre_a
    50p_internal.jpg
    >>
    >> a takim:
    >>
    >> http://hoghitman.com/inside_pc.JPG
    >> http://blog.aurel32.net/wp-content/athlon64_box.jpeg
    >>
    >> konstrukcjami, to stanowczo wolę te pierwszą opcję.
    > Znaczy się pusty komputer bez dysków itp?
    > Bo porównujesz coś "obsadzonego na maksa" gdzie kabli zasilających i
    > sygnałowych musi być wiele (choć faktycznie mogły by być ładniej
    > uporządkowane, pospinane, poukładane - co tam kto praktykuje) z gołym
    > biurowym czymś z jedym dyskiem i wszystkim zintegrowanym, gdzie zasilacz
    > nie ma ani jednej zbędnej wtyczki na zapas...

    http://img231.imageshack.us/img231/8065/delld.jpg
    Tu masz mój komputer z dwoma dyskami w mirrorze, DVD, dodatkowym panelem na
    z czytnikami kart na przedniej ścianie (szary kabel). Ponieważ komputer
    kupiłem bez dysku i bez taśm sata, włożyłem swoje - kilka cm za krótkie i
    dlatego idą trochę na ukos. Zwróć uwagę że cały komputer można otworzyć i
    rozebrać bez jednego śrubokręta - wszystko jest na ramkach i zatrzaskach,
    począwszy od kart rozszerzeń, poprzez urządzenia 5.25 cala, a na dyskach
    skończywszy. A z zasilacza jest jeszcze jedna duża i jedna mała wtyczka do
    zasilania.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl


  • 26. Data: 2010-04-20 20:08:30
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > On Tue, 20 Apr 2010 12:57:11 +0200, Zbigniew Cofała
    > <a...@s...pl> wrote:
    >
    >>Z tym że to w zasadzie trudno powiedzieć ze to wpadka - "to nie bug, to
    >>feature" można by powiedzieć. Te dyski dobrze chodzą - tylko że jedynie
    >>pod Windows i Mac-ami, linux jest niewspierany - według odpowiedzi z WD.
    >>Były winmodemy, potem windrukarki, teraz najwyraźniej nadchodzi epoka
    >>windysków.
    >
    > Cóż - inni producenci sprzętu czy softu robią tak samo w różną stronę
    > - trza było sprawdzić przed zakupem ;-) Ja np. mam obok siebie jeden
    > komputer który nie wspiera Windows. Tzn. co bym nie robi, jaką wersję
    > Windows próbował wywala się non-stop po kilku-kilkunastu minutach
    > pracy. A pod właściwie dowolnym linuxem działa sobie bezproblemowo z
    > uptimem kilkudziesięciu dni. Mam linkomputer? ;-) Przyznam szcerze że
    > ja kupując sprzęt - zwłaszcza serwerowy - wpierw dokładnie sprawdzam
    > co i jak kupuję i czy to dział pod softem który mam tam zamiar
    > wsadzić.

    Tylko że jak kupowałem te dyski w listopadzie, to pies z kulawą nogą nie
    wiedział o tym problemie - zresztą na strona WD dalej nie ma o tym wzmianki.
    Sprawa wyszła na jaw dopiero kilka tygodni temu, kiedy zacząłem szukać z
    jakiego powodu system tak muli od czasu do czasu. Na nieobciążonym serwerze
    nie było to tak widoczne, ale im więcej dysk ma roboty, tym częściej sprawia
    problemy. Pieprzona polityczna poprawność, za niedługo pewnie zaczną
    produkować nawet krzesła elektryczne przyjazne dla środowiska, z
    ograniczonym zużyciem energii...

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl


  • 27. Data: 2010-04-20 20:34:30
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    MarcinCz wrote:

    > Dnia Tue, 20 Apr 2010 12:53:08 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):
    >
    >> Zgadnij. :)
    > Eghmm... To była ironia....
    >
    >
    >> I jeden Asrock teściowej który działa. :) Wybacz - równie dobrze, ktoś
    >> kto
    > Tam jest akurat Gigabyte.... Ciekawe są też płyty Foxconn'a, które wkładam
    > czasami do zestawów. Zgadnij komu dostarcza Foxconn swoje płyty?

    Nie muszę zgadywać bo wiem. Ale nie myślisz chyba, że jak Foxconn wypuści
    nowy model płyty, to IBM zaraz na drugi dzień ładuje go do swoich
    komputerów? Bo pan Czesiek ze sklepu załaduje.

    >> http://hoghitman.com/inside_pc.JPG
    >> http://blog.aurel32.net/wp-content/athlon64_box.jpeg
    > Kiepski przykład.
    > W pierwszym przypadku 2 karty graficzne w SLI/Crossfire i mnóstwo
    > dodatkowych wentylatorów - czyżby komputer do grania? W drugim 4 dyski,
    > napęd optyczny i jeszcze kieszeń, a porównujesz to do zestawów biurowych.

    I co, komp do grania tak musi wyglądać? Tu masz komputer nie-biurkowy:
    http://media.shinyplastic.com/prodimg/dell-xps-730-h
    2c-inside.jpg

    >> konstrukcjami, to stanowczo wolę te pierwszą opcję.
    >> Ale ja nikomu nic nie narzucam oczywiście - jak kto woli niech dopłaci i
    >> kupi tą super wypasioną maszynę do gier z obudową Tracera, Codegena czy
    >> innej światowej "korporacji". :)
    > Popatrz na Lian-Li, Silverstone, Antec, Chieftec i inne które ważą trochę
    > więcej niż wydmuszka.

    Z chieftecami big towerami miałem do czynienia dosyć długo, drogie i nic
    szczególnie rewelacyjnego jeśli chodzi o ergonomię, trzeba się nieźle
    śrubokrętem namachać a i tak dostęp jest średni. Spasowanie powyżej
    przeciętnej składakowej, ale i tak przy firmowym kompie jest to jak
    stuningowany polonez przy audi w podstawowej wersji.

    Reszta - patrząc na allegro nie powaliła mnie na kolana - chociaż jak ktoś
    lubi błyszczące obudowy i kolorowe diody na wentylatorach, to pewnie będzie
    wnieobwzięty. Chociaż nie mam pojęcia co taka obudowa może mieć, żeby
    faktycznie warta była niespełna dwóch tysięcy (w promocji!)
    http://www.allegro.pl/item1001327162_promocja_nowa_l
    ian_li_pc_x2000w_z_oknem_lian_li.html
    To niebieskie to pewnie odblaski z BluRay-a? ;)

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl


  • 28. Data: 2010-04-21 08:38:11
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-19 21:38, MarcinCz wrote:
    > Bzdura. Z głową dobrane komponenty potrafią konkurować z powodzeniem z tymi
    > cudownymi i niezawodnymi "firmowymi" składakami.

    oczywiście, że tak, a dywagacje obwyatela Z.C. mnie śmieszą - podnieca
    sie bóg wie czym, ale to standard na tej grupie.
    Kolego Cofała gdybym miał wybierać pomiędzy składakiem "firmowym", a
    składaniem z dobrej jakości podzespołów - to wybrałbym bez gadania do
    drugie. Dlaczego? Znaffco chyba wiesz jakie są podstawowe wady
    "firmowego" rozwiązania? :P


  • 29. Data: 2010-04-21 08:40:45
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-20 22:34, Zbigniew Cofała wrote:

    > Z chieftecami big towerami miałem do czynienia dosyć długo, drogie i nic
    > szczególnie rewelacyjnego jeśli chodzi o ergonomię, trzeba się nieźle
    > śrubokrętem namachać a i tak dostęp jest średni. Spasowanie powyżej
    > przeciętnej składakowej, ale i tak przy firmowym kompie jest to jak
    > stuningowany polonez przy audi w podstawowej wersji.

    co Ty pieprzysz, za przeproszeniem.
    Przecież w Chieftecu wszelkie dyski, napędy optyczne i karty montujesz
    bez użycia śrubokręta.
    Chyba w życiu tej obudowy nie widziałeś w środku.

    >
    > Reszta - patrząc na allegro nie powaliła mnie na kolana - chociaż jak ktoś
    > lubi błyszczące obudowy i kolorowe diody na wentylatorach, to pewnie będzie
    > wnieobwzięty.

    jak szukasz komputera na allegro to ja to ujmę tak - bez komentarza.


  • 30. Data: 2010-04-21 09:42:40
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Olek wrote:

    > On 2010-04-19 21:38, MarcinCz wrote:
    >> Bzdura. Z głową dobrane komponenty potrafią konkurować z powodzeniem z
    >> tymi cudownymi i niezawodnymi "firmowymi" składakami.
    >
    > oczywiście, że tak, a dywagacje obwyatela Z.C. mnie śmieszą - podnieca
    > sie bóg wie czym, ale to standard na tej grupie.

    Nie podniecam się, po prostu informuję o najlepszej opcji dla osoby która
    chce mieć komputer aby go po prostu używać, a nie grzebać w nim. Wiem że na
    tej grupie większości ludziom nie mieści się w głowie że ktoś może mieć
    lepsze rozrywki niż grzebanie w pamięciach, dyskach, BIOS-ach, czy
    sprawdzanie benczmarków o ile promili karta X jest szybsza od karty Y, ale
    uwierz - większość ludzi nie w tym celu kupuje komputer.

    > Kolego Cofała gdybym miał wybierać pomiędzy składakiem "firmowym", a
    > składaniem z dobrej jakości podzespołów - to wybrałbym bez gadania do
    > drugie.

    Jeśli chcesz mnie przekonać że masz rację "bo ty byś wybrał" to raczej ci
    się nie uda.

    > Dlaczego? Znaffco chyba wiesz jakie są podstawowe wady
    > "firmowego" rozwiązania? :P

    Niestety nie wiem, ale mniemam że zaraz się dowiem.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: