  • 1. Data: 2010-04-17 17:45:38
    Temat: Netbook jaka grafika?
    Od: Grzegorz <b...@m...pl>

    Witam
    Zamierzam kupić netbooka, ale nie mogę się zdecydować jaką grafikę
    wybrać. GF 9400M, ION czy coś z Intela? Użytek typowy: dłubanie w sieci,
    OpenOffice. Co polecacie? Czy ATI oferuje już coś do netbooków?

    Obecnie jestem zdecydowany na Asusa z dwurdzeniowym Atomem, 2GB ram i
    250GB dysk. Problem tylko z grafiką.

    Najprawdopodobniej będzie na nim Linux.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz.

  • 2. Data: 2010-04-17 18:07:25
    Temat: Re: Netbook jaka grafika?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    W dniu 17-04-2010 19:45, Grzegorz pisze:
> [...]
    > wybrać. GF 9400M, ION czy coś z Intela? Użytek typowy: dłubanie w sieci,
    > OpenOffice. Co polecacie? Czy ATI oferuje już coś do netbooków?

    GF9400 to właśnie graficzna część ION. Do OO.o i sieci taka grafika jest
    zbędna.

    Asus EEE 1201T ma Athlona MV-40 z grafiką Radeon 3200 - to na razie
    chyba wszystko co jest z netbooków AMD/ATI.

    > Obecnie jestem zdecydowany na Asusa z dwurdzeniowym Atomem, 2GB ram i
    > 250GB dysk. Problem tylko z grafiką.
    >
    > Najprawdopodobniej będzie na nim Linux.

    No to ze sprzętowego dekodowania HD (jedyne sensowne zastosowanie ION)
    nie skorzystasz. Użyteczność ION przy glutożelkach Compiza litościwie
    pominę.

  • 3. Data: 2010-04-17 20:38:45
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Asus EEE 1201T ma Athlona MV-40 z grafiką Radeon 3200 - to na razie chyba
    > wszystko co jest z netbooków AMD/ATI.

    Jest jeszcze Lenovo X100.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-04-17 20:42:52
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Grzegorz <b...@m...pl> wrote:

    > Zamierzam kupić netbooka, ale nie mogę się zdecydować jaką grafikę wybrać. GF
    > 9400M, ION czy coś z Intela? Użytek typowy: dłubanie w sieci, OpenOffice. Co
    > polecacie? Czy ATI oferuje już coś do netbooków?

    Na czym Ci zależy? Na stosunkowo (to netbook jednak i to jest punktem
    odniesienia) wysokiej wydajności czy na życiu baterii - bo w tym układzie to
    jest właśnie coś za coś. Miałem netbooka z dwurdzeniowym Atomem - różnic w
    wydajności specjalnie nie zauważyłem, za to bardziej rył baterię. Teraz mam
    Lenovo X100 na Ati/Athlon - wydajność widzę ale ryje baterię oporowo (czekam aż
    na rynku pojawią się powiększone).

    Ergo to zależy czego oczekujesz po netbooku. Dla mnie to terminal do VPN/RDP i
    lokalnie przeglądanie WWW ale niewiele więcej.

    > Obecnie jestem zdecydowany na Asusa z dwurdzeniowym Atomem, 2GB ram i 250GB
    > dysk. Problem tylko z grafiką.

    > Najprawdopodobniej będzie na nim Linux.

    Najprawdopodobniej będzie problem z czymś w okolicy wifi, dźwięk, czytnik kart.
    Niestety z *fajnych* netbooków mało który nie sprawia problemów pod Linuksem.
    Przez to przyzwyczaiłem się do Windows 7 i Linuksa zwirtualizowanego - spróbuj.
    :)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-04-19 20:16:14
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 17 kwiecień (sobota) gdy o godz. 19:45 *Grzegorz* napisał(a):

    > Zamierzam kupić netbooka, ale nie mogę się zdecydować jaką grafikę
    > wybrać. GF 9400M, ION czy coś z Intela? Użytek typowy: dłubanie w sieci,
    > OpenOffice. Co polecacie? Czy ATI oferuje już coś do netbooków?

    Jak nie zamierasz grać to wybierz Intela.

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 6. Data: 2010-04-19 21:12:38
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

    > Najprawdopodobniej będzie na nim Linux.
    To można dać coś z ION.
    GeForce 9400 ma dobre wsparcie a linuxie, łącznie z OpenGL i dekodowanie HD.

    --
    Pozdro
    Simon