  • 1. Data: 2010-04-17 17:55:12
    Temat: Konfiguracja pamieci przy uszkodzonym slocie
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Pewna płyta główna obsługuje pamięci DDR400 albo DDR2 667/533, obydwa
    typy w Dual Channel. Niestety, jeden ze slotów DDR2 nie rozpoznaje
    pamięci ( sprawę znam jedynie ustnie ). Zakładając, że potrzeba 1GB
    pamięci można użyć 2 x 512 MB DDR400 Dual Channel, albo *pojedynczą*
    kość 1GB DDR2 667. Która z opcji da efektywnie szybszą RAM ? Procesor
    to obecnie P4 3GHz, w podstawkę można wsadzić np. Core 2 Duo E6700,
    tylko czy przy takich ograniczeniach pamięci ma to sens ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-04-17 19:56:36
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 17 Apr 2010 19:55:12 +0200, PeJot napisał(a):

    > Zakładając, że potrzeba 1GB
    > pamięci można użyć 2 x 512 MB DDR400 Dual Channel, albo *pojedynczą*
    > kość 1GB DDR2 667. Która z opcji da efektywnie szybszą RAM ?

    DDR400 - przepustowość będzie wyższa, opóźnienia mniejsze. Niestety cena
    też będzie znacząco wyższa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-04-17 20:20:18
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-04-17 19:55, PeJot pisze:
    > pamięci ( sprawę znam jedynie ustnie ). Zakładając, że potrzeba 1GB
    > pamięci można użyć 2 x 512 MB DDR400 Dual Channel, albo *pojedynczą*
    > kość 1GB DDR2 667. Która z opcji da efektywnie szybszą RAM ? Procesor to

    Pierwsza. Wyższa przepustowość (porównywalna z "DDR2 800",
    abstrahując od niepoprawnej nazwy), niższe opóźnienia.

    > obecnie P4 3GHz, w podstawkę można wsadzić np. Core 2 Duo E6700, tylko

    Pentium 4 uwielbia przepustowość.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-04-17 20:40:28
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Pierwsza.

    OK, te moduły mam w ręce.

    > Wyższa przepustowość (porównywalna z "DDR2 800",
    > abstrahując od niepoprawnej nazwy), niższe opóźnienia.

    > Pentium 4 uwielbia przepustowość.

    O ile rozumem DDR400 będą spowalniać w/w procesor ? W tym układzie
    szkoda kasy na Core 2 Duo ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-04-17 22:23:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w Dual Channel. Niestety, jeden ze slotów DDR2 nie rozpoznaje pamięci (

    Może to nie jest skutek uskodzenia slotu tylko akurat takiej konstrukcji
    płyty? Nie wszystkie sloty muszą akceptować te same rodzaje i pojemności.
    Zajrzyj do instrukcji.

  • 6. Data: 2010-04-18 06:13:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    MC pisze:
> [...]
    >
    > Może to nie jest skutek uskodzenia slotu tylko akurat takiej konstrukcji
    > płyty? Nie wszystkie sloty muszą akceptować te same rodzaje i

    Nie, to jest ewidentne uszkodzenie slotu. W tygodniu poeksperymentuję.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem