  • 31. Data: 2010-04-21 09:48:57
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-21 11:42, Zbigniew Cofała wrote:

    > Nie podniecam się, po prostu informuję o najlepszej opcji dla osoby która
    > chce mieć komputer aby go po prostu używać, a nie grzebać w nim.

    Jak dobrze złoży komputer z dobrych podzespołów to nic nie będzie musiał
    w nim grzebać...

    > Wiem że na
    > tej grupie większości ludziom nie mieści się w głowie że ktoś może mieć
    > lepsze rozrywki niż grzebanie w pamięciach, dyskach, BIOS-ach, czy
    > sprawdzanie benczmarków o ile promili karta X jest szybsza od karty Y, ale
    > uwierz - większość ludzi nie w tym celu kupuje komputer.

    Nikt nie mówi tu o grzebaniu w sprzęcie...

    > Jeśli chcesz mnie przekonać że masz rację "bo ty byś wybrał" to raczej ci
    > się nie uda.

    > Niestety nie wiem, ale mniemam że zaraz się dowiem.

    ok to odpowiedz mi czym się różni komputer firmowy od składaka złożonego
    z DOBREJ JAKOŚCI podzespołów... ja wiem, a Ty wiesz?

  • 32. Data: 2010-04-21 09:53:01
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Olek"
    >ok to odpowiedz mi czym się różni komputer firmowy od składaka złożonego
    >z DOBREJ JAKOŚCI podzespołów... ja wiem, a Ty wiesz?

    Owszem. Firmowy komputer ma wsparcie producenta.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 33. Data: 2010-04-21 09:57:30
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Olek wrote:

    > co Ty pieprzysz, za przeproszeniem.
    > Przecież w Chieftecu wszelkie dyski, napędy optyczne i karty montujesz
    > bez użycia śrubokręta.
    > Chyba w życiu tej obudowy nie widziałeś w środku.

    A te śrubki, to pewnie w fotoshopie złe Mzimu domalowało?
    http://pclab.pl/news40827.html
    http://www.madtech.pl/pliki/chieftec/dx01wdu/chiefte
    c_dx01wdu5.jpg
    http://img97.imageshack.us/img97/4307/dscf2004g.jpg

    > jak szukasz komputera na allegro to ja to ujmę tak - bez komentarza.

    Czyli te obudowy Lian-Li na allegro są inne niż obudowy tej samej firmy w
    sklepach? Znaczy co, jakieś podróbki sprzedają?

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających

  • 34. Data: 2010-04-21 10:09:21
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-21 11:53, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

    > Owszem. Firmowy komputer ma wsparcie producenta.

    Można go postawić na skos a on się nie przewróci bo producent
    przyjedzie i go wspiera. :-)

    A tak na prawdę to poza ceną różni się możliwością wykupienia
    lub wynegocjowania gwarancji na okres planowego użycia sprzętu
    co dla firmy zarabiającej na pracy tego komputera jest ważniejsze
    od ceny podstawowej. Przy czym ma to znaczenie w firmie która
    takich komputerów na od kilkudziesięciu w górę.
    Do obsługi hurtowni Pana Staszka składak zrobiony przez sąsiada
    będzie tańszy a równie dobry. A sąsiad w razie awarii zareaguje
    równie szybko i skutecznie co renomowany producent składaka
    firmowanego przez znaną markę.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-04-21 10:12:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RadoslawF"

    >Można go postawić na skos a on się nie przewróci bo producent
    >przyjedzie i go wspiera. :-)

    Mniej więcej.

> [...]
    >będzie tańszy a równie dobry. A sąsiad w razie awarii zareaguje
    >równie szybko i skutecznie co renomowany producent składaka

    Niekoniecznie. Już przy kilku komputerach zaczyna mieć znaczenie np. to,
    że reinstalacja komputera odbywa się w 30 minut z jednej płyty, a nie
    w kilka godzin z fafnastu różnych nośników. (i proszę mi tu nie
    wyskakiwać ze slipstreamingiem - nie ta skala).

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 36. Data: 2010-04-21 10:39:06
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Wed, 21 Apr 2010 12:12:50 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> [...]
    > w kilka godzin z fafnastu różnych nośników. (i proszę mi tu nie
    > wyskakiwać ze slipstreamingiem - nie ta skala).

    Zakładając, że rozmawiamy o komputerach o tej samej konfiguracji sprzętowej
    (takie są przecież firmowe składaki) i nie interesują nas sprawy licencyjne
    przygotowanie odpowiedniego obrazu systemu z możliwością zainstalowania go
    na wielu stacjach jest rzeczą tylko w niewielkim stopniu pracochłonną...
    Ale my tu ciągle rozważamy potencjał hipotetycznego Pana Czesia z hurtowni
    po sąsiedzku, więc już sam zaczynam wątpić co Pan Czesio tam oferuje;)
    P.S.
    Oczywiście też jestem zdania, że do firm tylko składak oryginalny, ale to
    tylko ze wzgledu na "wsparcie" jakie dają a nie to z jakich wspaniałych,
    niezawodnych i przetestowanych części jest stworzony.
    --
    Marcin

  • 37. Data: 2010-04-21 10:50:46
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-21 12:12, Mariusz Kruk wrote:
> [...]
    > w kilka godzin z fafnastu różnych nośników. (i proszę mi tu nie
    > wyskakiwać ze slipstreamingiem - nie ta skala).

    Panowie spokojnie - rozmawiamy na temat jednego komputera, a nie
    firmowych stanowisk. Kwestia supportu jest sprawą dyskusyjną, chociaż
    Dell akurat mi odpowiada w tym względzie. Ale nie o tym mowa... :)

  • 38. Data: 2010-04-21 11:11:34
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-21 12:12, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

> [...]
    > w kilka godzin z fafnastu różnych nośników. (i proszę mi tu nie
    > wyskakiwać ze slipstreamingiem - nie ta skala).

    Jak masz bardak w komputerach a użytkownicy instalują sobie
    każde gówno ściągnięte z sieci czy przyniesione na płytkach
    dodawanych do gazet to owszem.
    Jeśli w firmie w tym temacie panuje dyscyplina to instalacja
    trafi się co najwyżej po poważnej awarii i na tyle rzadko
    że nie ma różnicy czy instalacja trwała 0:30 czy 1:30h.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-04-21 11:19:03
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >trafi się co najwyżej po poważnej awarii i na tyle rzadko
    >że nie ma różnicy czy instalacja trwała 0:30 czy 1:30h.

    Chyba, że akurat jest koniec miesiąca, trzeba zrobić zestawienie
    i różnica pomiędzy włożeniem restore CD i odczekaniem pół godziny,
    a szukaniem płyt z driverami i zastanawianiem się dlaczego tym razem
    sterowniki od grafiki gryzą się z sieciówką jest istotna.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 40. Data: 2010-04-21 12:17:54
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-04-21 13:19, Użytkownik Mariusz Kruk napisał:

> [...]
    > a szukaniem płyt z driverami i zastanawianiem się dlaczego tym razem
    > sterowniki od grafiki gryzą się z sieciówką jest istotna.

    Znam dwa podejścia informatyka do komputerów i pracujących
    na nich ludzi, ludzkie które generuje takie problemy i
    profesjonalne które do takich problemów nie dopuszcza.
    Zamiast dawać z nowym komputerem Pani Kasi z księgowości
    komplet płyt ze sterownikami i dokumentację która w większości
    przypadków trafi do śmieci razem z pudłami trzeba samemu zadbać
    o przechowanie tych rzeczy.
    A jak bardzo lubisz być swój chłop i mieć popularność w księgowości,
    kadrach i jeszcze gdzieś to musisz za to zapłacić swoim czasem.