  • 11. Data: 2010-04-18 20:34:30
    Temat: Re: Jaki PC do 1500zl
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbigniew Cofała a...@s...pl ...

    >>> 745:
    >>> http://www.allegro.pl/item988025660_dell_745_1_86ghz
    _2048_80gb_dvdrw_xp

    > O czym nie wiedzą?

    o tym, ze nie powinny działac np. 3 lata x 24h/dobe bedac zwykłymi
    składakami a nie frmowymi dellami.

  • 12. Data: 2010-04-19 18:28:28
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik Zbigniew Cofała a...@s...pl ...

    > o tym, ze nie powinny działac np. 3 lata x 24h/dobe bedac zwykłymi
    > składakami a nie frmowymi dellami.

    Składak poskładany samemu przez kogoś kto się zna - może działać i 3 lata.
    Składak poskładany w sklepie z byle czego żeby było taniej - a jak widzę już
    płytę główną m-ki Asrock, to mogę się domyślać jakości reszty komponentów,
    kiedy podziała trzy lata, to trzeba iść do kolektury i postawić jakiś zakład
    - jak nic jesteśmy w czepku urodzeni.

    BTW - kupiłem kilka miesięcy temu poleasingowego IBM-a na serwer -
    wymieniłem jedynie dysk, na dwa większe w RAID-ie - i dupa. Kto by pomyślał
    że można spieprzyć coś tak normalnego jak twardy dysk, a firmie Western
    Digital się udało:
    http://lists.mandriva.com/bugs/2010-03/msg01106.php

    W tym tygodniu będę wymieniał te dwa gówna na jakieś normalne dyski.

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl

  • 13. Data: 2010-04-19 18:36:57
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > płytę główną m-ki Asrock, to mogę się domyślać jakości reszty komponentów,

    Nie wiem jak teraz, ale w czasach jeszcze P4 i podstawki 478 zlozylem
    sporo biurowych komputerow na plytach Asrocka. Normlana praca biurowa -
    8h/5 dni w tygodniu. Na jakies 120-130 zestawow do serwisu wrocily (z
    powodu walnietej plyty) dwie sztuki.

  • 14. Data: 2010-04-19 19:38:37
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Mon, 19 Apr 2010 20:28:28 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):

    > Składak poskładany samemu przez kogoś kto się zna - może działać i 3 lata.

    Złożyłem teściowej 4 lat temu peceta i oprócz dołożenia pół roku temu 512MB
    RAM nic mu jakoś nie jest...
    > Składak poskładany w sklepie z byle czego żeby było taniej - a jak widzę już
    > płytę główną m-ki Asrock, to mogę się domyślać jakości reszty komponentów,

    Asrock wypuścił ostatnio parę ciekawych płyt, które zbierają dość dobre
    recenzje...
    > kiedy podziała trzy lata, to trzeba iść do kolektury i postawić jakiś zakład
    > - jak nic jesteśmy w czepku urodzeni.

    Bzdura. Z głową dobrane komponenty potrafią konkurować z powodzeniem z tymi
    cudownymi i niezawodnymi "firmowymi" składakami. Trzeba wiedzieć co się
    robi a nie jechać na opinii że Asus i Gygabyte fajne bo kolega ma a ECS i
    Asrock nie bo jak byłem w podstawówce to rodzice mi kupili komputer z
    duronem i się spsuł... ;)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2010-04-19 20:01:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbigniew Cofała a...@s...pl ...

    > Asrock

    pamietam jeden czy dwa modele tego producenta były chwalone, jako bardzo
    udane modele.
    Nie pamietam, zeby ktorys był udsadzany od czci.

  • 16. Data: 2010-04-20 08:01:03
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    MarcinCz wrote:

    > Złożyłem teściowej 4 lat temu peceta i oprócz dołożenia pół roku temu
    > 512MB RAM nic mu jakoś nie jest...

    Próbka kontrolna: 1 sztuka. Niesłychane.

    > Asrock wypuścił ostatnio parę ciekawych płyt, które zbierają dość dobre
    > recenzje...

    Recenzje srecenzje. W dzisiejszych czasach 90 procent recenzji czegokolwiek
    komputerowego z prasy czy internetu nadaje się do spuszczenia w toalecie. W
    gazetach chwalą tych producentów którzy kupią reklamę, a w necie każdy
    chwali to co sam ma.

    > Bzdura. Z głową dobrane komponenty potrafią konkurować z powodzeniem z
    > tymi cudownymi i niezawodnymi "firmowymi" składakami.

    Piszesz "bzdura" a potem powtarzasz za mną co sam napisałem - przeczytaj
    pierwsze zdanie w tym poście. A firmowe komputery nie są "cudowne i
    niezawodne", firmowe komputery są _przetestowane_. Serwis to dodatkowa
    robota, która kosztuje dużo, dlatego duże firmy dbają o jakość bo bardziej
    im się opłaca wydać dodatkowych 5 dolarów od sztuki na testy, niż potem
    bulić za naprawy gwarancyjne. Firma "Czesio i Grzesio" sprzedaje dziesięć
    komputerów w miesiącu to nie ma problemu jak im połowa wróci.

    > Trzeba wiedzieć co
    > się robi a nie jechać na opinii że Asus i Gygabyte fajne bo kolega ma a
    > ECS i Asrock nie bo jak byłem w podstawówce to rodzice mi kupili komputer
    > z duronem i się spsuł... ;)

    Jak chodziłem do podstawówki, to jedyne komputery z jakimi mieliśmy
    styczność (nie licząc kalkulatorków), to takie:
    http://bi.gazeta.pl/im/1/7263/z7263201O.jpg :)

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl - solidny hosting dla wymagających

  • 17. Data: 2010-04-20 08:38:09
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Mon, 19 Apr 2010 20:28:28 +0200, Zbigniew Cofała
    <a...@s...pl> wrote:

> [...]
    >że można spieprzyć coś tak normalnego jak twardy dysk, a firmie Western

    Wpadka zdarzała się chyba każdemu więc cięzko powiedzieć że nei mozna
    spieprzyć. Seagate miał problemy z Barracudami serii 12 i ES2 ze
    speiprzonym firmware-m. Właśnie mam pod w reklamacji kolejne 2 sztuki
    - kumpel przyniósł z płaczem "odzyskaj dane". Parę lat temu IBM miał
    wpadkę z serią DTLA i jak ktoś usłyszał "click of death" to bladł. ;-)

    Zdrówko

  • 18. Data: 2010-04-20 08:44:28
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Grzegorz Prędki wrote:

> [...]
    > sporo biurowych komputerow na plytach Asrocka. Normlana praca biurowa -
    > 8h/5 dni w tygodniu. Na jakies 120-130 zestawow do serwisu wrocily (z

    A moja znajoma kupiła synowi komputer (na asusie nawet) w sklepie
    składakowym, w którym po paru tygodniach użytkowania strzeliło coś jak z
    rewolweru i przestał się otwierać DVD. Zadzwoniła do mnie po pomoc, po
    rozebraniu napędu okazało się że płyta rozpadła się w drobny mak. Znajoma
    powiosłowała z tym do sklepu, który reklamacji oczywiście nie uznał, bo nie
    odpowiadają za to że płyta była wadliwa, ale sprzedali oczywiście drugi
    taki sam napęd. Nie minął tudzień jak to samo stało się w drugim napędzie.
    Potem przeczytałem gdzieś przypadkowo że napędy z tej serii miały jakieś
    luzy na łożyskach czy skrzywione osie i biły, co skutkowało po jakimś
    czasie rozpadnięciem się płyty przy dużych prędkościach.
    Druga sprawa - ponieważ znajoma miała na komputer limit kasy z PFRONU (syn
    jest niepełnosprawny) trochę wyższy niż cena komputera, sklep zaproponował
    że do tego standardowego komputera wsadzi lepszy procesor, na co się
    zgodziła. Niestety lepszy procesor żarł więcej prądu i nie wyrabiał się
    zasilacz, co skutkowało okresowym zawieszaniem się komputera w najmniej
    oczekiwanych momentach. Poza tym, gniazda USB na panelu przednim działały w
    prędkości standardu USB 1.1, bo kabel z płyty głównej do panelu obudowy był
    nieekranowany i za długi. No i nie mówiąc już o tym że wentylatory od
    chińczyka po dolarze za sztukę, już po kilku miesiącach wyły w tym kompie
    jak opętane.

  • 19. Data: 2010-04-20 09:05:47
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Tue, 20 Apr 2010 10:01:03 +0200, Zbigniew Cofała napisał(a):

    > Próbka kontrolna: 1 sztuka. Niesłychane.

    Czy 100% skuteczność nie czyni ze mnie autorytetu w tych sprawach...?

    > Piszesz "bzdura" a potem powtarzasz za mną co sam napisałem - przeczytaj
    > pierwsze zdanie w tym poście. A firmowe komputery nie są "cudowne i
    > niezawodne", firmowe komputery są _przetestowane_. Serwis to dodatkowa

    Bzdura, bzdura i bzdura po trzykroć. Przez moje ręce przeszły setki/tysiące
    firmowych składaków i psuły się też na potęgę. Wielkie mi testy i serwis.
    Kolejny mit... Pewien model HP resetował się przy uderzeniu stemplem
    kasjerskim w biurko, na którym stał. Pan z serwisu przyjechał i wymieniał
    płyty w większości z nich bo podobno ktoś przyoszczędził i kiepsko mu
    wyszło z wykonaniem socketu.

    > Jak chodziłem do podstawówki, to jedyne komputery z jakimi mieliśmy
    > styczność (nie licząc kalkulatorków), to takie:
    > http://bi.gazeta.pl/im/1/7263/z7263201O.jpg :)
    Ja niewiele lat potem grywałem w "Prince of Persia" na 286 pod dosem...

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2010-04-20 10:53:08
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    MarcinCz wrote:

    > Czy 100% skuteczność nie czyni ze mnie autorytetu w tych sprawach...?

    Zgadnij. :)

    > Bzdura, bzdura i bzdura po trzykroć. Przez moje ręce przeszły
    > setki/tysiące firmowych składaków i psuły się też na potęgę.

    I jeden Asrock teściowej który działa. :) Wybacz - równie dobrze, ktoś kto
    pracuje w serwisie Opla może powiedzieć że Volkswageny się nie psują, bo na
    tysiące samochodów które trafiły do tego serwisu to wszystko były Ople,
    natomiast jego znajomy który ma VW jeszcze z nim u niego nie był. ;)

> [...]
    > przyjechał i wymieniał płyty w większości z nich bo podobno ktoś
    > przyoszczędził i kiepsko mu wyszło z wykonaniem socketu.

    Przecież wiadomo że każda firma może mieć słabszy model, ale to niczego nie
    dowodzi. Zresztą - dopóki działa i nic się nie dzieje, to nie ma różnicy
    czy to dzieło IBM-a, Della czy "firmy" składającej się z dwóch licealistów
    którzy wiedzą jakie kupić w hurtowni części i poskładać do kupy tak żeby
    się nie skaleczyć. Tylko jak mam do wyboru pomiędzy takimi konstrukcjami

    http://www.redplanettrading.com/ebay/cases/optiplex7
    40/barebone/optiplex740_smt_barebone_inside_800.jpg
    http://www.pc.ibm.com/de/lenovo/pressephotos/imgs/pr
    odukte/thinkcentre/thinkcentre_a_serie/thinkcentre_a
    50p_internal.jpg

    a takim:

    http://hoghitman.com/inside_pc.JPG
    http://blog.aurel32.net/wp-content/athlon64_box.jpeg

    konstrukcjami, to stanowczo wolę te pierwszą opcję.

    Ale ja nikomu nic nie narzucam oczywiście - jak kto woli niech dopłaci i
    kupi tą super wypasioną maszynę do gier z obudową Tracera, Codegena czy
    innej światowej "korporacji". :)

    > Ja niewiele lat potem grywałem w "Prince of Persia" na 286 pod dosem...

    Na 286 to ja niestety miałem jedynie kartę i monitor Herculesa i w zasadzie
    jedna gra która pod tym chodziła to Blockout. :)