  • 131. Data: 2009-07-15 11:06:53
    Temat: Re: Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

    > Dlatego zwróciłem na to uwagę, bo można się naciąć (np. Nikony D40/40x i D60
    > nie mają tej funkcji).

    Dobrze wiedzieć.
    D60 brałem także pod uwagę.

  • 132. Data: 2009-07-15 11:17:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    wwwojtek1 napisał(a):

    > Właśnie wśród znajomych poszukuje kogoś z kontaktami w USA albo za
    > inną granicą, żeby zorientować się jakie są możliwości ściągnięcia
    > K200D lub K20D z 18-55 II do Polski i w jakich cenach.

    Polski dystrybutor Pentaxa, jak mozna wyczytac na forach uzytkownikow
    systemu ma w zwyczaju nie honorowac gwarancji miedzynarodowych i co za
    tym idzie w razie czego trzeba samemu odsylac sprzet za granice. To
    generuje ogromne koszta. Wez to pod uwage ;)

    j.

  • 133. Data: 2009-07-15 11:41:19
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Dlatego pisałem 'np.' i podałem tylko to, o czym pamiętałem że wycięli.

    Ale ja nie punktuje niedopowiedzen, tylko sam dopowiadam o czym
    pamietam...

    > Zastanawiam się, czy uszczelnień z korpusu też nie wycięli - rezygnacja
    > nich umożliwia sporą obniżkę kosztów.

    ... samemu z reszta zapominajac o najwazniejszym :)
    Mianowicie z uszczelnienien faktycznie zrezygnowano.

    Przy landszaftach to akurat moze byc spora wada.

    II)

    > Pół roku etmu były trochę inne ceny - dystrybutorzy wyprzedawali jeszcze
    > zapasy sprzętu sprowadzonego w czasach, gdy dolar kosztował ok. 2 zł.

    Zgadza sie. Ale niezaleznie od przyczyn - rwacy bol w kieszeni
    pozostaje... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 134. Data: 2009-07-15 12:01:45
    Od: wwwojtek1 <w...@g...com>

> [...]
    > tym idzie w razie czego trzeba samemu odsylac sprzet za granice. To
    > generuje ogromne koszta. Wez to pod uwage ;)

    No to lekki zonk :)

  • 135. Data: 2009-07-15 12:12:08
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 15 Jul., 12:57, wwwojtek1 <w...@g...com> wrote:
    > Właśnie wśród znajomych poszukuje kogoś z kontaktami w USA albo za
    > inną granicą, żeby zorientować się jakie są możliwości ściągnięcia
    > K200D lub K20D z 18-55 II do Polski i w jakich cenach.

    mozliwosci sa bezproblemowe
    licz sie z vat i jeszcze jakies oplaty celne

    z ceny podanej w us dol robi sie taka sama cena w euro *4,3 w pln

    no i z gwarancja niejasna sytuacja , w razie problemu raczej nie do
    wyegzekwowania.

  • 136. Data: 2009-07-15 13:51:51
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Ciekawe czemu nikt nie polecił Panasonic G1 w kicie, histogram na żywo,
    ostrzenie na detekcje kontrastu co obecnie jest chyba niezbędne w
    fotografii krajobrazu. Kit według photozone naprawdę niezły
    http://tinyurl.com/nqp2p4 . Dla wymagających sporo informacji w
    wizjerze, dobre na dużym słońcu. Ruchomy ekran do pracy ze statywem. No
    i chyba nie mocnego filtra AA. I najważniejsze mały i lekki co idealnie
    się sprawdzi na dłuższych wyprawach.

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 137. Data: 2009-07-15 14:11:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Ciekawe czemu nikt nie polecił Panasonic G1 w kicie,
    > histogram na żywo,

    Z tym sie zgodze.

    > ostrzenie na detekcje kontrastu co obecnie jest chyba
    > niezbędne w fotografii krajobrazu.

    Ale to mnie zaintrygowalo... Rozwiniesz?

    > Kit według photozone naprawdę niezły

    I w dodatku aparat koryguje jego wady w locie... ;)

    Ale fakt - warto rozwazyc i taka pozycje.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 138. Data: 2009-07-15 14:26:49
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Vituniu pisze:

    > Z tym sie zgodze.

    > Ale to mnie zaintrygowalo... Rozwiniesz?

    Brak pomyłek w pracy AF :) po prostu zawsze trafia a krajobraz to nie
    sport ;). Poza tym dodał że te wesela nie będą komercyjne więc ja bym
    sobie tą kotleciarską tematykę w ogóle odłożył na bok przy rozważaniach ;)

    > I w dodatku aparat koryguje jego wady w locie... ;)

    jak tu ktoś kiedyś napisał nie takie rzeczy się prostowało ;)

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 139. Data: 2009-07-15 16:49:01
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 15 Jul., 16:26, cichybartko <c...@g...com> wrote:
> [...]

    gdyz autor pytania zyczy sobie lustrzanke , a G1 nie jest lustrzanka.
    dlatego nie polecilem tago aparatu
    i leici oczywiscie tez , gdyz braklo warunku - " budget nieograniczony
    z gory" - nalezaöloby polecic system s

    i oczywiscie haselka jako lustrzanke gdyby nie te glupie 35-50 k euro
    bylby wymarzonym aparatem do krajobrazu.

    XXX

  • 140. Data: 2009-07-15 20:19:32
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
> [...]
    >
    > i oczywiscie haselka jako lustrzanke gdyby nie te glupie 35-50 k euro
    > bylby wymarzonym aparatem do krajobrazu.

    Po pierwsze Twoje typy to kosmos cenowy. Więc lecisz w abstrakcje. Jak
    już tak autorowi zależy na lustrze to jedyny sensowny wybór w tym
    przedziale to Canon 450D za 2,5 w kicie. Kit taki nie najgorszy
    http://tinyurl.com/649t33 na początek wystarczy szczególnie do
    krajobrazu. Body spełnia dwa podstawowe warunki histogram na żywo i
    ostrzenie na detekcje kontrastu. Z wad rozmiary. Po dokupieniu
    odpowiedniego szkła można się pokusić o te śluby. Autor wątku nie
    napisał co mu najbardziej doskwierało w poprzednich aparatach więc
    wszyscy chwalą co mają. Uszczelnieniami bym się nie przejmował bo i tak
    się później okazuje że się na body na chucha i dmucha i UV przykręca
    etc. ;).

    Bartko.