  • Data: 2022-12-22 08:05:01
    Temat: Re: Jak to rozwiązać?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2022 o 02:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Jest bateria akumulatorów w której mieści się 2,5kWh. Docelowo ma mieć
    > możliwość magazynowania 6-7kWh. Akumulatory LiFePO4 12V. W linku tabelka
    > z napięciami i odpowiadającej im pojemności.
    > https://octopusasia.com/wp-content/uploads/2021/03/L
    iFe04-soc-voltage-chart.jpg
> [...]
    > przez to co akurat jest podłączone. Potem dwie godziny pracy buforowej.
    > Następnie do tanich nocnych godzin znowu akumulatory i w nocy jak w
    > tanich godzinach w dzień. Jakie napięcie ustawić na tym zasilaczu
    > serwerowym co będzie u mnie robił za ładowarkę. Ustawić 13,4V , czy
    > zrobić żeby ładowanie wyłączało się przy 13,4 a włączało przy 13,2V.
    > Pytam bo nigdzie nie znalazłem informacji czy utrzymywanie akumulatorów
    > jakiem mam pod napięciem im jakoś może szkodzić? Typowe litowe
    > akumulatory niespecjalnie lubią ciągle bycie pod ładowarka.

    Tutaj człowiek podaje potrzebne Tobie informacje:
    https://skiff.pl/ladowanie-akumulatorow-lifepo4/

    Ładuj je do max 13,8-13,9V odpowiednią ładowarką, która musi przestrzegać
    faz ładowania.
    Nie chodzi tutaj o sam prąd i napięcie - ale przede wszystkim o czasy.
    Ładując zwykłym prostownikiem skrócisz im żywotność, chyba że dorobisz
    automatykę, która będzie zmniejszała prąd po odpowiednim czasie ładowania.
    Jak chcesz z nich wycisnąć max żywotność to nie trzymaj ich pod napięciem
    po naładowaniu.

    TG