  • Data: 2022-12-22 02:22:38
    Temat: Re: Jak to rozwiązać?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 01:33:46 UTC+1 M M napisał(a):
    > Chyba nie będzie łatwo, bo wymagałoby bardzo precyzyjnej stabilizacji napięcia.
    > Stawiam że gdzieś w okolicach 70% (13,2V) ale nie wiem czy nie ma tam jeszcze
    jakiejś zależności od temperatury, a zmiana napięcia o zaledwie 1% robi kilkadziesiąt
    % różnicy SoC. Proponuję nie obrażać kogoś kto moim zdaniem mówi z sensem jak jest.
    Jakby się dało tak łatwo po samym napięciu to nikt by się nie bawił w liczenie
    ładunku.
    Ktoś odpowiada ale nie na temat. Nie muszę się godzić na wszystko. Mogę ustawić na
    sztywno ładowanie na na przykład 13,4V. Mam wtedy prawie 100%. W dzień jak pobieram
    prąd będzie napiecie spadało. Z przeładowaniem i zbytnim rozładowaniem są dwa
    zabezpieczenia w każdej sytuacji. Pytam o ładowanie bo jeśli jest ktoś kto ma to
    opanowane to wie w jakich granicach utrzymywać napięcie na akumulatorach żeby
    wystarczyły na jak najdłużej.