eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak sterowac silnik asynchroniczne ?Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.gigane
    ws.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!npeer02.iad.highwinds-me
    dia.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshos
    ting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 08 Nov 2010 16:12:52 +0100
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    References: <ib6rf2$gqd$1@news.mm.pl> <4cd6f482$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ib6v6n$2h41$1@news.mm.pl>
    <4...@4...com> <ib7030$2v3v$1@news.mm.pl>
    <ib710s$aha$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd7270f$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 101108-0, 2010-11-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 12
    Message-ID: <4cd8137b$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.191.225.1
    X-Trace: 1289229179 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 20997 79.191.225.1:64137
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:598842
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-11-07 23:59, Jarosław Sokołowski pisze:
    > No właśnie o to mi mniej więcej chodziło. Teraz sobie nawet pomyślałem,
    > że może by swoją rolę spełnił falownik bez transformatora -- prostowanie
    > napięcia z sieci i kluczowanie wprost na uzwojenie silnika.

    Przetwornice częstotliwości (niepoprawnie falowniki) przecież tak właśnie działają.
    Tam nie ma
    żadnego transformatora. Prostownik + obwód pośredniczący DC + falownik. A to
    "kluczowanie"
    tranzystorów mocy odbywa się zgodnie z przyjętym algorytmem. Np w metodzie
    bezpośredniego sterownia
    momentu (DTC) z tabeli jest wybierany konkretny stan przełączeń poszczególnych
    tranzystorów w
    falowniku. Tabela ta zawiera informacje, które tranzystory należy włączyć/wyłączyć w
    zależności od
    położenia wektora strumienia stojana, wartości tego strumienia i wartości momentu
    silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: