  • Data: 2014-04-08 18:37:53
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I pewnie tak właśnie jest. W przyczynę stanu rzeczy nie wnikałem, ale
    >
    > dziękuję za wyjaśnienie. Napisałem tylko, że filtry potrafią zniszczyć
    >
    > obraz, szczególnie skutecznie te najtańsze. Nie mówiłem też, że
    >
    > absolutnie wszystkie egzemplarze to czynią -co teraz sam potwierdzasz.
    >
    > Ręce opadają.

    ciagle nie rozumierz pojec podstawowych.
    skarzyles sie ze slaby flitr obnizal rozdzielczosc na 300 ,mm na 70 mm nie . To jest
    niemolizwe.

    teraz fantazjujesz.

    nie rozrozniasz pojec podstawowych. czyms innym jest odbicie , flara , czyms innym
    rozdzielczosc.
    zanim filtr flarzacy spowoduje spadek rozdzielczosci , 10 razy wczesnisj zobaczasz
    wyraznie flary. I to flarzenie/(odbicia sa powodem , dla ktorego filtry rujnuja
    obraz

    powyzej pomierzylem rozdzielsczosc przez bardzo stary slaby filtr. on byl juz
    pokryty nalotem, ma ponad 20 lat - w dodatku w niekorzystnym ukladzie z 20 mm
    obiektywem , czyli szerokim katem. Zadbalem jedynie o to aby nie bylo odbic - tablica
    byla oswietlona swiatlem rozproszonym odbitym od sciany , tlo w tyle.
    odbicia winny byc bez znaczenia.
    spadek rozdzielczosci jest niemierzalny. zeby pomierzyc spadek rozdzielczosci
    musialem inny filtr powaznie zaswinic odbijajac natluszczony maslem palec .
    pomierzylem wowczas ok 5% spadek rozdzielczosci - co okiem bylo niezauwazzalne.
    nawet slabej jakosci filtr o ile akurat swiatlo tak pada , ze nie flarzy nie
    sposowuje widocznego spadku rozdzielczosci.

    przyloz filtr do oka , widzisz nagle nieczytelne napisy ?
    NIE - nie widzisz spadku rozdzielczosci - tak samo nie zobaczysz przez obiektyw z
    tym filtrem dodatkowego spadku. To musialby byc chyba filtr z pleksi. Dlaczego ten
    filtr , przez ktory widzisz swiat ostro mialby nagle pokazywac przez obiektyw
    otoczenie nieostro?
    Opowiadasz bajeczki dla malych dzieci.

    Zapas rozdzielczosci optyki jest na tyle duzy , a rozdzielczosc matryc na tyle mala ,
    ze o ile filtr jest czysty tego spadku nie da sie zmierzyc.

    Bez jaj- sa rozne filtry , w tych najtanszych problemem sa warstwy przeciwodblaskowe
    - szklo jest " normalne".
    naczytales sie w sieci razem z zarebskim jakis opowiastek i tworzycie domorosle
    teorii, zarebski nawet przy tej okazji habilizuje sie ze statystyki.

    to, ze na dlugim koncu z filtrem obiektyw dal obraz nieostry bylo wina obiektywu ,
    ktory na 300 mm ma o 20 - 50 % nizsza rozdzielczosc oraz bledow AF.
    nawet gdyby fitr obnizyl te rozdzielczosc to zaledwie o pare % - tego nie dasz rady
    stwierdzic naocznie.
    w dodatku zaloze sie , ze oceniales na monitorku aparatu.
    tego sie nie da zrobic na monitorze aparatu z taka dokladnoscia.

    Upierasz sie , zeby postawic na swoim a zwyczajnie nie znasz podstawowych zalelnosci.
    Uzasadnisz swoje bledne przemyslania niestworzonymi historiami i teoriami.

    Rozdzielczosc to nie flara. jesli sa odbica to i flary a to widzisz w formie flary ,
    mgielki itd itp.

    Powodem nieostrosci nie byl filtr UV.
    najwiekszym problem jest nieznajomosc sprzetu , jaki posiadasz a w zwiazku z tym
    nieprawidlowa obsluga.Teorie o stabilizacji jako zle koniecznym , czy tez filtrze UV
    ktory psuje ostrosc na jednym koncu zooma a na drugim juz nie , moga wzbudzic tylko
    usmiech i wzruszenie ramion kogos , kto ma choc troche doswiadczenia.
    winenes mi podziekowac , ze mi sie chce to tlumaczyc.