  • Data: 2014-04-10 20:01:53
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Szczerze mówiąc straciłem pewność co powodowało rozmycia. Testowałem
    >
    > wtedy filtr w taki sposób, że ustawiłem aparat na statywie w zacienionym
    >
    > pomieszczeniu, tryb ręczny wszystkiego, bez stabilizacji, czasy krótkie
    >
    > rządu 1/800 - 1/2000 i zrobiłem zooma na mały przedmiot daleko za oknem
    >
    > (latarnia ogrodowa). Z filtrem mydło, bez niego - ostro. Flary /
    >
    > odblaski raczej w takich warunkach raczej nie powinny powstawać.
    >
    > Jednakże nie znam się na tym a XX YY zamieszał mi w głowie i sam już nie

    o ile masz jeszcze ten filtr mozesz zrobic prosty eksperyment.

    wykrec filtr z obiektywu , nastaw starannie na ostrosc na jakas powierzchnie gdzie
    jest duzo szczgolow - np ceglany mur , albo i duza gazeta i ustaw recznie filtr tuz
    przed soczewka , ale tak by przykrywal tylko polowe obrazu , np dolna. zrob zdjecie ,
    porownaj gore zdjeci z dolem.

    ja tak zrobilem dla przykladu. mimo ze przez srodek obrazu przechodzi gruba ramka
    nawet ona jest niewidoczna . jakis spadek rozdzielczosci w tym miejscu jest ale nie
    mozna go rozpoznac , a coz dopiero mowic o mydleniu.

    na dole jest z filtrem - widac ze czesc obrazu jest jasniejsza , to wlasnie ta z
    filtrem

    obiektyw 90mm , na 300mm wplyw bylby jeszcze mniejszy.

    http://spherapan.vot.pl/IMG_2293.JPG

    specjalnie sie nie przkladalem do tego zdjecia , ale chodzi o zasade jak mozesz
    oragnoleptyznie sprawdzic wplyw filtru.
    nie mozna porownywy w srodku , jesli to dol z gora zdjecia.

    jesi zalozyc na obiektyw plexi , to obraz rzeczywiscie jest rozpoznawalnie nieostry i
    mydlasty.

    a tu inne ujecie tylko dolna polowa przykryta przezroczystym plexi ( takie
    pudeleczko z opaokowania jakie sa w sklepach , gietkie , niegube , )

    http://spherapan.vot.pl/IMG_2305.JPG

    porownaj dol z gora - wplyw widac.
    ( zmienilem polozenie lampy , zeby nie bylo odblyskow , stad inne kolory)

    jesli filtr mydlilby zobaczysz taka sama roznice.