    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 5 Apr 2014 10:10:27 -0700 (PDT)
    <lhbbd1$mo6$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhbosa$mi7$1@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <m...@i...localdomain> <lhcl30$kiq$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <lhdvof$egm$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <lhfc80$egi$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <lhho9p$h8s$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhi3hd$tb6$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhm2j2$ufm$1@node1.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <lhndrq$el5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <lhp2vm$25u$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 5. April 2014 16:12:04 UTC+2 schrieb Marek:
> [...]
    cytowany akapit i od razu takie kwiatki.

    > Prowadziliśmy już na ten temat dyskusję. Nie tylko ja Ci uwagę zwróciłem
    >
    > na takie interpretacje. Duży piksel = duża dynamika ale i dłuższy czas
    >
    > potrzebny na jego "naładowanie" a więc mniejsza czułość.
    >

    > Linków do źródeł nie będę Ci podawał bo i tak masz to gdzieś.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    Einstein dostal nobla nie za teorie wzglednosci a zaodkrycie i opis efektu
    fotoelektrycznego

    w cmosach jest inaczej . a pryktycznie tylko te sa dzisiaj stosowane.
    padajace fotony padaja na elemnty polpzrewodnikowe krzemu , powoduja wybicie
    elektronu , nastepuje przeplyw pradu. ten prad jest wzmacniany na tranzystorze.
    przestaja padac fotony , prad nie plynie.

    przy okreslonej luminancji zrodla swiatla cmos o dwa razy wiekszej powierzchni jest w
    stanie przejac dwukrotnie wiekszy strumien fotonow. Poplynie dwa razy wiekszy prad
    jako ze zaleznosc jest liniowa.
    Dwa razy wiekszy prad oznacza rowniez dwa razy wiekszy odstep sygnalu od pradu
    termicznego. Oznacza to ze przy dwukrotnie mniejszej luminacji zrodla swiatla
    poplynie na tym cmosie taki sam prad jak poplynie na cmosie o mniejszej powierzchni.
    tak wiec przy mniejszej luminancji ten sam prad oznacza wieksza czulosc.
    Nie fantazjuj - prosze.

    Gdyby mniejsze cmosy mialy wieksza czulosc , wowczas dawalyby szum o mniejszej
    widzialnosci - a jest przeciez odwrotnie, Chyba , ze tez masz jakis aparat za 40
    zlotych z mnatyca wielkosc pazniokcia ktory szumi mniej niz FF ?