  • Data: 2014-04-01 23:34:04
    Temat: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie tylko co i o ile. Bo mimo owego "drżenia" zdjęcia są ostre, może
    > minimalnie ostrzejsze niż po wyłączeniu stabilizacji.

    No i tu dochodzimy do wpływu ogniskowej i czasu. Im dłuższa ogniskowa
    tym większy wpływ owych drgań. Podobnie z czasem - im dłuższy tym gorzej.

    > Jasne. Np. podczas kręcenia filmu, gdy aparat będzie starał się
    > neutralizować celowy ruch aparatem.

    Nie, rozmawialiśmy o robieniu zdjęć i pracy ze statywem. W instrukcji
    również jest to w rozdziale foto a nie video.

    > Miałem na myśli ten 16-50, zrobiłbym podobne eksperymenty.

    Już nie pamiętam dokładnie, ale nawet na Tamronie 70-300 przy 70 nie
    jest beznadziejnie. Więc przy 16-50 sądzę, że będzie dużo lepiej.
    Robiłem nim zdjęcia o długich czasach i zapewne wtedy nie myślałem o
    potrzebie wyłączenia stabilizacji. Jednakże mimo to nic się nie działo
    szczególnego. Mogę oczywiście w wolnej chwili sprawdzić to raz jeszcze.

    > To może być też wina obiektywu - jego firmware, albo czegoś na styku
    > firmware obiektywu - firmware aparatu.

    Komunikacja w trybie ręcznym chyba jest żadna między jednym a drugim.
    Jedynie stała informacja o ogniskowej i przysłonie. Mało prawdopodobne
    mi się to wydaje. Szkoda, że nie mam innego długiego obiektywu...

    Marek