-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Date: Sun, 28 Feb 2010 19:15:56 +0100
Organization: -
Lines: 49
Message-ID: <i...@4...com>
References: <hmba6b$8si$1@inews.gazeta.pl>
<d...@d...googlegroups.com>
<hmbjno$e5a$1@inews.gazeta.pl>
<c...@c...googlegroups.com>
<hmc2d4$6go$1@inews.gazeta.pl>
<7...@a...googlegroups.com>
<2...@4...com>
<f...@f...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267380945 16052 82.143.187.50 (28 Feb 2010 18:15:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 18:15:45 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26121
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 28 Feb 2010 07:08:26 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Feb 28, 4:33 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
>> sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?
>
>Nie znam szczegolow patentow i ich numerow. Wiem, ze napewno
>opatentowany jest proces otaczania drobinek zelaza precyzyjnie dobrana
>otoczka z plastiku powodujaca neutralna wypornosc i gldaka,
>nieabrazyjna powierzchnie. Jak na razie taki amortyzator potrafi
>produkowac wylacznie BWI.
Chodzi mi o to czy gdyby ktos ciecz potrafil zrobic inaczej, to czy
moze produkowac takie zawieszenie, czy znow patent.
>> Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
>> pojawilo.\
>Sama ciecz magnetyczna to zaden problem. Problem jest w tym aby ciecz
>nie zuzywala precyzyjnych elementow amortyzatora ani fizycznie ani [...]
I kto wie - byc moze te nowe wlasnie takie sa. Bo to juz nie sa opilki
zelaza w oleju.
>> No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
>> amortyzator w koncu dobije.
>
>Nie chodzi o sama zmiane, tylko o jej tempo. Z angielska to sie nazywa
>"head toss". Zbyt szybkie zmiany polozenia nadwozai sa odbierane
>negatywnie i mecza pasazerow pojazdow. Spowolnienie tych zmian
>powoduje poprawe komfortu jazdy. Na krotkich zakretach rowniez
>zmniejsza maksymalny przechyl pojazdu.
>[...]
>> Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
>> przydala.
>
>Na nic ci sie nie przyda, bo dziura to zjawisko trwajace ulamki
>sekundy.
Bo to nie o dziurach bylo, tylko o zakretach.
>> Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
>> z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)
>
>A Lexus wogole nie stosuje aktywnych zawieszen i osiaga rownie
>glebokie zadowolenie klientow :-)
To samo wlasnie chcialem o mercedesie napisac :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.02.10 20:47 A r t i e
Najnowsze wątki z tej grupy
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=