eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ? › Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 19:15:56 +0100

    On Sun, 28 Feb 2010 07:08:26 -0800 (PST), JAM wrote:

    >Nie znam szczegolow patentow i ich numerow. Wiem, ze napewno
    >opatentowany jest proces otaczania drobinek zelaza precyzyjnie dobrana
    >otoczka z plastiku powodujaca neutralna wypornosc i gldaka,
    >nieabrazyjna powierzchnie. Jak na razie taki amortyzator potrafi
    >produkowac wylacznie BWI.

    Chodzi mi o to czy gdyby ktos ciecz potrafil zrobic inaczej, to czy
    moze produkowac takie zawieszenie, czy znow patent.

    >Sama ciecz magnetyczna to zaden problem. Problem jest w tym aby ciecz
    >nie zuzywala precyzyjnych elementow amortyzatora ani fizycznie ani [...]

    I kto wie - byc moze te nowe wlasnie takie sa. Bo to juz nie sa opilki
    zelaza w oleju.

    >Nie chodzi o sama zmiane, tylko o jej tempo. Z angielska to sie nazywa
    >"head toss". Zbyt szybkie zmiany polozenia nadwozai sa odbierane
    >negatywnie i mecza pasazerow pojazdow. Spowolnienie tych zmian
    >powoduje poprawe komfortu jazdy. Na krotkich zakretach rowniez
    >zmniejsza maksymalny przechyl pojazdu.
    >[...]
    >
    >Na nic ci sie nie przyda, bo dziura to zjawisko trwajace ulamki
    >sekundy.

    Bo to nie o dziurach bylo, tylko o zakretach.

    >A Lexus wogole nie stosuje aktywnych zawieszen i osiaga rownie
    >glebokie zadowolenie klientow :-)

    To samo wlasnie chcialem o mercedesie napisac :-)

    J.